10 gode supplementer til at tabe dig

19. februar 2016
Vidste du, at havre er en af ​​de sundeste fødevarer, der findes? Ud over at skabe en god mæthedsfornemmelse, forbedrer havre naturligt fordøjelsen og hjælper med at få gang i stofskiftet.

Vi ved alle, at vægttab ikke er nemt, men det er heller ikke umulige. Uanset om det er fordi, du ønsker at få en bedre figur eller helbred eller af begge årsager, er vægttab en opgave, som du kan lykkes med, så længe du lægger nok indsats og engagement i det.

Du bør ikke lade dig lokke af mirakelkure, for de virker ikke alene. Nogle af dem er udmærkede som kosttilskud, men du vil ikke opnå nogen resultater ved at spise dem alene. Hvis du ikke spiser en varieret kost, går det ud over din sundhed i den anden ende. Du har brug for næring, også når du skal tabe dig.

Den bedste måde at forbrænde fedt og tabe vægt på er ved at følge en veldefineret sund diæt og dyrke regelmæssig motion. Disse to faktorer har mere indflydelse på din krop og er nøglen til at opnå en sund vægt. Hvis du husker dette, så er der nogle naturlige fødevarer som du oftere kan tage ind i din diæt og supplere dit vægttab med.

Grøn te

GrønTe

Grøn te er blevet meget berømt i de seneste år. Forskere ved Penn State fandt, at denne te nedsætter din evne til at optage fedt i fødevarer og øger stofskiftet, som er nøglen til at brænde fedt. Som sagt betyder det dog ikke at du kan spise, hvad du vil. Se på den grønne te som et ekstra tilskud, der kan hjælpe vægttabet lidt på vej sammen med en god kost og masser af motion.

Vandmelon

Vandmelon indeholder rigtigt meget vand, og understøtter vægttab, fordi den giver en mæthedsfølelse og dens antioxidanter og næringsstoffer stimulerer fedtforbrænding. Hyppig indtagelse af vandmelon kan hjælpe dig med at forbrænde fedt.

Æbler

æbler

Æbler har ligesom pærer en stof kaldet pektin, der hjælper med at afgifte kroppen og forhindre dårlig kolesterol. De er ideelle til vægttab, fordi de er rige på C-vitamin, betacaroten, kostfibre, phytosteroler, flavonoider, antioxidanter, vitaminer og mineraler

Vindruer

Vindruer og rosiner er en fantastisk afgiftende mad til dem, der ønsker at tabe sig. Når man spiser dem, hjælper de med at kontrollere kolesterol, fordi de er rige på kalium og B-vitamin. Selvom vindruer og rosiner indeholder mange gode stoffer, indeholder de også meget sukker, så det nytter det ikke at overspise dem.

Tomat

Tomat

Tomater er en af de grøntsager med den mindste mængde af kalorier: en tomat har kun 33 kalorier. Denne fødevare er ideel til vægttab, fordi den er rig på antioxidanter, vitaminer og mineraler, der hjælper med at afgifte kroppen ved at aktivere stofskiftet og fremme fedtforbrændingen.

Rå grøntsager

Rå grøntsager, især grønne bladgrøntsager giver en god mængde vand til kroppen og har få kalorier. Du kan spise dem i salater eller blandet i en drik. Vi anbefaler blandt andre spinat, gulerod, tomat, porre, salat, selleri og aubergine.

Æg

HalvtÆg

Selvom æg alene ikke er en fødevare med fedtforbrændende egenskaber, anbefales det stærkt til kost for at tabe sig sundt.

Ved at spise 2 æg om dagen hjælper det dig med at tabe dig. De gør at du føler dig mæt og er også en kilde til protein og energi, som giver dig mulighed for bedre at udholde slankekuren.

Havre

Havre er en af ​​de sundeste fødevarer, som du kan spise.  De er rige på komplekse kulhydrater, fibre og proteiner, fordi de er en kornsort med et med et lavt glykæmisk indeks (det betyder at de får blodsukkeret til kun at stige lidt). De har også umættede fedtsyrer og gode mikronæringsstoffer, der giver dig energi. De gør, at du føler dig mæt, forbedrer fordøjelsen, og hjælper dig med at forbedre stofskiftet.

Suppe

Suppe

En god grøntsagssuppe kan blive din bedste allierede ved vægttab. I modsætning til andre retter har grøntsagssuppe en lav mængde kalorier, gør dig mæt og giver dig mulighed for at nyde alle fordelene ved grøntsager på en langt mere lækker måde. Du kan variere dine supper mellem grøntsager, kylling, havre eller ris.

Fisk

Fisk er en af de bedste kilder til protein, som findes, og den indeholder sunde fedtstoffer. De fleste fisk er magre og en væsentlig kilde til omega-3-fedtsyrer. Blandt de anbefalede fisk, kan du finde tunge, kulmule, fersk torsk, blæksprutte, pangasius, sværdfisk, og sild.

 

FRA INTERNETTET