4 slanketips til din morgenrutine, som du bare må prøve!

19. januar 2016
Når vi står tidligt op, giver vi os selv tid til at træne, og det sætter kroppens stofskifte i gang. Det giver os også tid til at spise en sund morgenmad under rolige forhold, som vil give os den nødvendige styrke og energi til at klare dagen.

Vi ved alle, hvad det kræver at tabe sig. Først og fremmest skal man ændre sin livsstil og vaner, hvilket ofte kan være en hård og sej kamp. At tabe et par kilo gennem livstilsændringer vil ikke alene forbedre din figur, men også give dig en bedre livskvalitet.

I dag, i vores blog, inviterer vi dig til at lære fire måder at tabe dig på ved at ændre nogle få vaner fra morgenstunden. Afprøv dem!

Hvad hvis vi begynder at stå tidligere op?

vækkeur

Det kræver en  indsats at stå op en time tidligere end normalt, og det er ikke let at gøre … men ved du, hvor mange fordele, du kan opnå med den ekstra time om dagen? Virkelig mange!

Ved at stå op tidligere vinder vi tid til  at spise en bedre morgenmad, træne og også starte dagen lidt mere afslappet. Hvem har ikke haft de der hektiske morgener en gang imellem, når vi skal gøre alt i lynende fart, og vi forlader huset ved at løbe ud af døren uden at spise morgenmad? Det er overhovedet ikke godt.

Selv om du ikke er en der stiller dit ur en time foran, så giv det en chancen – hvad med at give det et forsøg allerede i  morgen? Det er umagen værd, du vil se, hvordan kan tabe dig lidt efter lidt!

Den første naturlige drik til din krop

citrondrik

Meget godt. Det lykkedes os at komme op en time tidligere. Hvad gør vi nu for at tabe os i vægt? Forbered en naturlig drik, som vil hjælpe med at afgifte din krop og yderligere accelerere dit stofskifte når det er muligt. Her er fire forskellige muligheder:

  • Varmt vand med citron. Du skal bare bruge saften af ​​en citron og et glas vand. Sørg for, at den ikke er for kold eller for varm, da vores krop modtager lunkent vand bedre
  • Ingefær-te eller en anden slags te.Er du fan af medicinske urter? Så burde ingefær altid være blandt dine favoritter. Det er meget velegnet til at tabe sig, til at reducere inflammation, at afgifte, eller til at lindre den hovedpine, vi nogle gange vi har, når vi står op.
  • Te af cayennepeber, grøn te og honning.Vi har talt om denne te flere gange i vores artikler. Kombinationen af cayennepeber og grøn te virker som en fremragende accelerator for kroppen, og derfor vil du tabe dig lidt efter lidt. Du vil elske det.
  • Blå oolong-te. Denne te er blevet meget trendy for nylig til vægttab. Du kan nemt finde den i helsekostbutikker, og selv om den ikke er så økonomisk som grøn te, er de gode resultater, den giver dig, bestemt værd at betale lidt mere for. Du kan drikke den 3 gange om ugen, og den er meget rig på antioxidanter og hjælper dig med at forbedre din figur.
  • Ananassaft med aloe vera.Dette er en fantastisk kombination til at starte dagen med, da den hjælper dig med at frigøre giftstoffer og rense din krop. Dette er en nem løsning om morgenen, der får dig til at føle dig virkelig godt tilpas.

    Lidt morgen-motion

morgentur

Alletiders, vi er stået tidligt op, og vi har indtaget den første rensende drink til at starte dagen rigtigt på. Dette er kun et første snack, som vi senere vil supplere med en passende morgenmad. Lad os nu få gang i vores krop. Vi vil give dig flere muligheder:

  • Jogging i 10 minutter. Hvis du har mulighed for at lave jogging, så tøv ikke med at gøre det. Du behøver kun 10 minutter om morgenen, og du kan bruge dette som en undskyldning for at gå ud og købe brød, at gå tur med din hund eller mødes med en ven og gøre det samme.
  • Frisk gang i 20 minutter. Hvis du ikke kan jogge, ville det være lige så gavnligt at gå i 20 minutter i et rask tempo. Du vil se, hvor veltilpas du føler dig.
  • Øvelser derhjemme. Måske har du lyst til den ene dag at gå en tur, og den anden at jogge … Men du kan også lave nogle øvelser derhjemme. Brug 20 minutter på at lave armbøjninger og strække dine ben- og lændemuskler, for eksempel. Det er kun et spørgsmål om at tage dig sammen til at gøre det. Hvis du gør det til en vane at gøre det hver dag, vil de lidt efter lidt blive lettere.

Efter at have afsluttet disse øvelser, kan du tage et dejligt varmt brusebad. Du vil se, hvor afslappende det er.

En ordentlig morgenmad

morgenmad

Nu er det tid til at spise morgenmad – husk at spise godt. En omfattende, afbalanceret og varieret morgenmad. Husk at mennesker, der springer morgenmaden over får et langsommere stofskifte. De bremser deres stofskifte ved at springe morgenmaden over, og som et resultat, har de en tendens til at tage på i vægt.

Så vi er klar over at morgenmad er meget vigtigt i en kost, hvor vi ønsker at tabe os. Vi har allerede fået en afgiftende drink, vi trænede en smule, og vi har taget et brusebad. Nu er der tid til at spise uden at skynde os. Men hvilke muligheder har vi for morgenmad?

Vi vil give 5 muligheder for morgenmad, der indeholder masser af fibre, vitaminer og protein til at styrke musklerne.

  • En skål havregryn med skiver af grønne æbler og valnødder. Et kogt æg skåret i halve med et par dråber olivenolie.
  • En sandwich på fuldkornsbrød med noget avocado og kalkunbryst. Et glas naturlig appelsinsaft.
  • En kop kaffe med havremælk sammen med en omelet med hvidløg og pæresaft.
  • Græsk yoghurt med valnødder og hakkede blommer. Ristet brød med fuldkorn og olivenolie og hakket hvidløg på toppen. Kaffe, tranebærsaft eller granatæblesaft.
  • Et glas naturlig frugtsaft. 8 druer, 4 jordbær, 1 blomme. En lille sandwich med fuldkornshvedebrød med et hakket hårdkogt æg og to cherrytomater.

 

 

FRA INTERNETTET