5 ideer til at berolige et rastløst sind og finde indre fred

28. maj 2018
Selv om det er vanskeligt at styre i starten, er det muligt at lære at styre et rastløst sind og slukke for støj, så du kan opnå indre fred.

En rastløs sind giver ingen ro eller hvile. Du ender med at hoppe fra den ene bekymring til en anden, fra frygt til angst. Du ender langsomt med at væve et komplekst spind i din hjerne, der berøver dig fra det fantastiske privilegium, der er kendt som indre fred.

Nogle mennesker kan forveksle dette begreb et rastløs sind med nysgerrighed og produktivitet.

Selv om det er rigtigt, at indre energi til tider afspejler ønsket om at lære, så er denne rastløshed i de fleste tilfælde faktisk bare mental støj.

Det er forvirring, udmattelse og ulykke.

Det er ofte sagt, at “der er ikke en værre fjende end den, du opretter i dit eget sind.”

Men i stedet for at se dette som udelukkende dit ansvar, har du brug for at se denne indre stress som en subtil kombination af flere ting.

Nedenfor vil vi komme med nogle forslag for dig at reflektere over til at hjælpe dig med at finde en følelse af ro og indre fred. Det er nemt at gøre, det kræver bare én vigtig ingrediens: viljestyrke.

Et rastløst sind og det turbulente hav i dit sind

En af de mest kendte bøger om de komplekse situationer, hvor mental støj er blandet med depression er skrevet af Kay Jamison.

Denne psykiater ved University of Johns Hopkins i Baltimore forklarer hendes unikke tilfælde med dette interessante arbejde.

“Som en ung pige, var jeg altid tilbøjelig til følelsesmæssig ustabilitet. Tristhed ledsagede mig gennem hele min ungdom, og da jeg begyndte mit professionelle liv, faldt jeg i uundgåelige cyklusser mellem frygt, angst og et rastløst sind, der knap nok tillod mig at leve, “siger Jamison i Et Uroligt Sind.

Hvis du finder dig selv afspejlet i disse enkle linjer, så sørg for at have disse 5 ting i tankerne, da de kan være til stor hjælp for dig.

daggry

1. Slip af med unødvendig vægt for at finde indre fred

Du bærer dette rundt, selvom du ikke kan se det. Så snart du begynder at se vægten i dit sind, vil du føle dig bedre tilpas.

  • Du er omgivet af mennesker, der snarere end at give dig energi berøver dig for det.
  • Du kan prioritere ting, der ikke er gavnlige for dig.
  • Forstå, at “mindre altid er mere.”

2. Stop et øjeblik og træk vejret, sluk for den mentale støj

Fortiden er allerede gået. Du kan ikke redigere den, og fremtiden eksisterer endnu ikke. Så centrer din opmærksomhed på tiden her og nu, samt hvor du befinder dig i dette øjeblik.

  • Stop og indånd. Tag en dyb indånding og hold den i fem sekunder. udånd derefter højlydt.
  • Denne simple øvelse, tro det eller ej, vil frigøre dit sind. Den bringer ilt til din hjerne og vil hjælpe dig til at føle ro.
  • Når din krop føles godt, er det tid til at skabe forbindelse med dig selv.
  • Spørg ydmygt dig selv derefter, hvad du vil, hvad du søger efter, hvad du ikke ønsker, og hvor du er på vej hen.

Det er en god ide at praktisere denne øvelse hver dag, så snart du står op om morgenen.

hjerte-formet-blomst

3. Byg dine beskyttende vægge

Et rastløst sind lider, fordi det er meget gennemtrængeligt. Det lader udefrakommende bekymringer komme igennem, sammen med egoer, og interesserne hos dem omkring dig.

Når negativ energi afbryder din indre fred, bliver det sammenflettet med dine personlige svagheder. Dette er en forfærdelig kombination.

Du er nødt til at bygge dine egne vægge på følgende måde:

  • Distancer dig fra ting, der ikke sætter dig i harmoni. Du ønsker ikke egoistiske mennesker eller falske interesser.
  • Byg vægge mod mennesker, der bringer storme på rolige dage.
  • Byg vægge mod folk, der ikke respekterer dig. Tilgiv dem, men lad dem gå.

4. Stilhed helbreder

Mindst en gang om dagen, i halvanden eller to timer, har du brug for at bade dig selv med absolut stilhed.

  • Disse øjeblikke med indre fred og ro vil give dig mulighed for at forbinde med dine behov og berolige et uroligt sind.
  • Nervøse sind, der springer fra den ene bekymring til en anden har glemt at passe på sig selv. De husker ikke længere, hvor værdifuld eller vigtigt du er.
  • Slap af i stilhed og sluk for din frygt og indre stemme. Lad dig selv være omgivet af følelser som tilfredshed, indre ro og balance mellem hjerte og sind.
yoga

5. Dyrk taknemmelighed

Dette aspekt er uden tvivl det mest komplicerede at udføre.

Slap af og reflekter over følgende tanker:

  • Hvis du føler dig dårligt tilpas omkring mennesker, der ikke elsker dig, så distancer dig selv. Det er muligvis et simpelt svar, men det kræver stadig mod.
  • Hvis du føler dig utilpas, giv dig selv en lille sidetanke: vælg ikke at være sådan. Sluk for disse følelser og husk på, at du er værdifuld.
  • Sig tak for de små ting, der omgiver dig, som at du muligvis har overset.
  • Sig tak for at have det fysisk godt ved at have visse mennesker du elsker ved din side, som også elsker dig.
  • Lær at sige tak for hver ny dag. Nye muligheder åbnes i horisonten hver dag, så du kan nå dine mål.

Vær glad, vær rolig, vær afbalanceret.

FRA INTERNETTET