5 spisevaner, som kan ødelægge ens ansigt

10. maj 2017
Vidste du, at dit ansigt kan have problemer som et resultat af dårlige valg af måltider? Det er rigtigt: sundere hud er blot endnu en grund til at spise sundere fødevarer. Lær om 5 spisevaner, som man bør undgå, hvis man ønsker at have skøn hud.

Vidste du, at dit ansigt kan have problemer som et resultat af dårlige valg af måltider? Det er rigtigt: sundere hud er blot endnu en grund til at spise sundere mad.

En dårlig kost kan være forfærdelig for ens krop af mange årsager. Det er dog også dårligt for ens ansigt. Akne kan opstå på grund af overdrevne mængder af sukker i ens blod, kronisk betændelse, oxidativt stress eller på grund af hormoner.

Men vidste du, at der også er nogle fødevarer, som kan gøre akne værre?

Der er en hel liste af fødevarer, som man bør undgå for at passe på sin hud. Man bør huske dem og prøve at undgå dem for at få sundere og smukkere hud.

Lad os se på nogle af dem.

1. For meget sukker

At hengive sig til for meget sukker har en negativ virkning på ens ansigt. Ens krop vil fortælle en, når man gør noget forkert.

Dette viser sig som en grålig eller hvidlig hudtone. Man vil også kunne se en tyndere hud, smertefulde bumser, poser under øjnene og rynker i ens pande.

På samme tid mindsker sukker elasticiteten af ens hud. Dette symptom er for det meste resultatet af en overdreven mængde af fødevarer, som er lavet af forarbejdet sukker.

Man bør prøve at undgå overdrevne mængder af sukker, fordi dets indvirkninger rammer langt mere end blot ens hud. Mad med meget sukker er også skadeligt for ens krop overordnet set.

2. For meget gluten

Der er tider, hvor ens krop prøver at fortælle en noget. Den kan gøre dette, hvis man altid spiser produkter, som indeholder meget gluten, og man har problemer med huden.

Man har måske mørke pletter på sin kæbe. Det kan være, at man har lyserøde, hævede kinder. Vær opmærksom.

Dette er typisk måden, hvorpå ens hud fortæller en, at man spiser for meget gluten.

På grund af dette bliver man nødt til at være sikker på, at man holder sig væk fra gluten i sin kost, hvis man ser nogle symptomer, såsom mørke pigmenteringspletter omkring ens reproduktive organer. Det kan være, at man er intolerant overfor gluten, og man ikke ved det.

Man vil se store forbedringer. Og i stedet for gluten bør man spise en masse fiber og drikke store mængder vand. Ved at gøre dette vil man få en sund hud igen.

3. Laktoseintolerance

Der er også mange personer, som er intolerante overfor laktose.

En god måde at finde ud af, hvordan produkter med laktose påvirker en på, er ved at se på ens hud. Selvfølgelig bør man også lytte til sin mave.

Der er flere symptomer på laktoseintolerance, som man bør se efter i sit ansigt. Det kan opstå som hævelser på kæben, små hvide pletter, poser under øjnene og endda hævede øjenlåg.

Dette er noget, som er et ret almindeligt problem. Med tiden mister mange personer evnen til at fordøje fødevarer med laktose ordentligt.

Laktoseintolerance viser sig især som bumser på kæben. For at løse dette problem med huden bør man fjerne alt laktose fra sin kost i omkring 20 dage.

Ved at gøre dette vil man vide, om det var på grund af mejeriprodukter. Derudover vil man sikkert opdage, at ens ansigt bliver meget pænere… for ikke at nævne det faktum, at man vil få en bedre fordøjelse!

4. Fedtholdige fødevarer

Fødevarer, som indeholder store mængder af fedt, kan også forårsage hudproblemer. Fedt er direkte forbundet med problemer med blodsukkerDet får også mængden af fedt i ens blod til at stige.

Dette vil med tiden tilstoppe ens porer.

Hvis dette ikke er nok, så vil olien i ens blod komme i vejen for næringsstoffer og ilt. Dette vil vise sig gennem en kedelig og livløs hudtone.

Det kan helt sikkert hjælpe ens hud at holde sig væk fra fedtholdige fødevarer.

5. For meget kaffe

Man bør ikke få mere end to kopper kaffe om dagen. Koffein øger produktionen af adrenalin. I overdrevne mængder kan dette forårsage symptomer på stress. Dette er dårligt både for ens helbred og ens hud.

Koffein afholder også en fra at sove ordentligt. Dårlig søvn betyder, at ens hud ikke bliver udrenset. Som et resultat ser den kedelig ud.

Man bør dog have i baghovedet, at disse anbefalinger ikke betyder, at man bliver fuldstændig nødt til at undgå disse fødevarer.

Det er bedre, at man spiser dem med måde, erstatter dem med sundere fødevarer. Nogle bedre alternativer kan være frugter, grøntsager, fuldkorn, naturlig frugtjuice osv.

Ens krop kommunikerer gennem ens hud. Det må man ikke glemme.

FRA INTERNETTET