7 hjemmelavede løsninger til at afholde dig fra at bide negle

· 30. juli 2017
Bider du negle? Disse 7 naturlige midler kan hjælpe dig med at stoppe denne vane!

Onychofagi er det medicinske udtryk for neglebidnings vaner. Denne vane kan være grundet kedsomhed, angst, nerver eller frygt.

Udover at være et æstetisk problem, kan det også forårsage hudinfektioner i dine fingre eller neglebånd. Derfor er det så vigtigt ikke at bide dine negle.

Her vil vi give dig nogle hjemmelavede måder til at hjælpe dig selv.

Kan jeg virkelig stoppe med at bide mine negle?

Onychofagi ses mest hos drenge og mænd, som generelt ikke går så meget op i, hvordan deres hænder ser ud.

Denne dårlige vane viser sig normalt i traumatiske eller stressfulde situationer, som når du tager en test, når du er arbejdsløs, når en elsket går bort, når du er i et fly osv.

Det er ikke kun neglene, som mange mennesker bidder i. Derudover er det også fingrenes og neglebåndets bløde væv. Dette kan have mange sundhedsmæssige konsekvenser, såsom:

  • Blødninger og sår
  • Sygdomme forårsaget af bakterier eller svampe
  • Negle deformiteter
  • ‘Tand problemer (emalje nedbrydning, huller)
  • Mundskader (sår)
  • Maveproblemer (når neglene sluges)
  • Åndedrætsproblemer (hvis et stykke negl indåndes og lander i lungerne eller sætter sig i strubehovedet)

Der er også spørgsmål med hensyn til folks fremtrædender. Folk, der bider deres negle, skjuler ofte deres hænder, føler sig flove eller skjuler, når de gør det.

“Tjek også dette: 5 ting dine fingernegle siger om dit helbred

Hjemmelavede løsninger til at holde dig fra at bide dine negle

Denne svært kontrollerbare og ofte ubevidste vane kan behandles. Alt du behøver er lidt viljestyrke, en vis indsats og engagement, og visse hjemmelavede løsninger.

Lad os tage et kig på nogle af dem:

Drik beroligende te

Nogle urter, der findes i naturlige eller sundhedsbutikker, kan hjælpe med at sænke dine angstniveauer og nerver og dermed hjælpe dig med at holde op med at bide dine negle.

Det meste af tiden er stress den primære udløser af onychofagi. Vi anbefaler at bruge baldrian eller passion blomst i dette særlige tilfælde.

Ingredienser

  • 2 spiseskefulde af din valgte urt (20 g)
  • 1 kop vand (200 ml)

Forberedelse

  • Først kog vandet og hæld det i et krus.
  • Tilsæt krydderurten og lad det sætte sig i 5 minutter.
  • Efter denne tid, sigt det.
  • Drik det før det køler af.

Tyg tyggegummi eller rødder

Det kan lyde mærkeligt, men dette er en af ​​de mest effektive strategier, hvis du vil stoppe med at bide dine negle.

Tyggegummi eller rødder reducerer angsten og stressen, der kan få dig til at “angribe” dine fingre.

Vi anbefaler at tygge sukkerfri tyggegummi for at forhindre huller eller tygge ingefær rod eller lakridsrødder. Hav en af ​​disse tre muligheder til rådighed, når du føler trangen til at bide dine negle.

Klem på stressbolde

Du kan få dem i legetøjsbutikker. Tro det eller ej, de er de samme bløde bolde, der bruges til folk, der behandles for karpaltunnel syndrom.

Disse bløde bolde, som kan presses meget tæt sammen, er gode til at kanalisere angst eller ubehag, så du ikke bider dine negle.

Når du er i stressede situationer, så hav en med dig.

Påfør bitre olier

Mange æteriske olier har en bitter smag og kan være en god måde til at holde dig fra at bide dine negle.

De bedste er tea tree olie eller neem olie. Begge vil efterlade en dårlig smag i munden og få dig til at stoppe med at bide dine negle.

Det er meget simpelt: Påfør et par dråber af den æteriske olie du beslutter dig for på en bomuldsbold og smør det ud på dine negle.

Det kan være nødvendigt at gentage processen flere gange om dagen, da det bliver absorberet eller slidt af i løbet af dagen.

Påfør hvidløg eller citron

Hvis du ikke har æteriske olier derhjemme er det ikke noget problem. Du kan erstatte dem med ingredienser, du sandsynligvis allerede har i dit spisekammer eller køleskab.

Citron, hvidløg eller endda peber kan hjælpe dig med at slippe af med din neglebidningsvaner. Nogle mennesker gnider også varm sauce på deres fingre.

Uanset hvad du vælger, skal du gøre det omhyggeligt for at undgå at forårsage reaktioner i munden.

“Læs også denne artikel: 17 Interessante alternative ting du kan bruge neglelak til

Brug handsker

Hvis du ikke kan modstå fristelsen til at bide dine negle selv når du sover, anbefaler vi at du bruger handsker.

Gør det under de “døde” tider, når du ikke har travlt og dermed bliver mere fristet:

  • Når du ser fjernsyn
  • Hvis du læser en bog
  • Når du sidder ved bordet og snakker efter et måltid
  • Om natten.

Spis en kost rig på æteriske olier

Hvis du bider dine negle, når du er nervøs, eller når du er sulten, anbefaler vi at spise en kost rig på B vitamin og omega 3 fedtsyrer.

Disse vil hjælpe dig med at føle dig mæt i længere tid. Her er et par kilder du bør drikke eller spise mere af:

  • Mælk
  • Nødder
  • Laks
  • Havre

Hovedbillederettigheder tilhører wikiHow.com