8 effektive måder til at slanke dit ansigt

14. juni 2018
Der er nogle effektive øvelser du kan gøre derhjemme for at forfine formen på dit ansigt

Vil du gerne skærpe formen på dit ansigt? Faktisk er det muligt at slanke dit ansigt. For at gøre dette skal du øve de otte øvelser, vi deler med dig i dag.

Vi giver dig alle detaljer, så du nemt kan lave dem hjemme. Vær opmærksom, og du vil se forskellen, helt sikkert!

1. Varm dine muskler op

Varm musklerne op i dit ansigt. Dette vil hjælpe dig med at undgå at gøre anstrengelserne forgæves.

  • Du skal sidde med ryggen så ret som muligt.
  • Prøv nu at udtrykke alfabetets vokaler klart og langsomt (“a”, “e”, “i”, “o”, “u”).
  • Gør dette, indtil du føler, at dit ansigt er opvarmet.

Se også:
6 tips til at slanke dit ansigt

1. Hage løft

Smukt ansigt og hud

Løft din hage så meget som muligt. For at denne øvelse skal være effektiv, skal du sidde på en stol og vippe hovedet tilbage.

Prøv at presse dine læber frem så meget som muligt og hold den position i fem til 10 sekunder. Prøv at afslappe dine muskler og gentag dette to til tre gange.

2. Hold din position

Hold følgende position i 10 til 15 sekunder.

I denne øvelse skal du først pakke dine arme rundt om dig selv. Derefter begynder du at strække din hals. Prøv at holde ryggen ret.

Når du bemærker, at du har nået din grænse, skal du tage en dyb indånding og tælle til 10 eller 15. Afslutningsvist vend tilbage til startpositionen.

Dette er en simpel, men effektiv måde til at bekæmpe slap hud på. For at gøre dette, skal du sørge for at holde hovedet lige.

Sænk kanterne på dine læber og stræk dem i fem sekunder. Vend tilbage til normal positionen. Gentag denne øvelse fem gange, indtil du føler dine muskler bliver trætte.

3. Sidde på en stol

sidde på stol

Den fjerde øvelse skal udføres mens du sidder på en stol. Hold ryggen lige og hold en blyant mellem dine læber. Gør alt dette uden at flytte dit hoved.

Dernæst skal du skrive dit navn i luften ved hjælp af blyanten eller i det mindste udfylde et par bogstaver. Tag en pause og gentag dette igen.

4. Træn dine nakke muskler

Denne øvelse er fantastisk til musklerne i din nakke. Med træning vil det hjælpe med at definere dine ansigts konturer og slanke dit ansigt.

For at gøre dette, vip hovedet til højre og lav en bevægelse som om du forsøgte at røre din skulder med øret.

På samme tid læg lidt pres på dit venstre tinding med højre hånd, som om du forsøgte at blokere for hovedets bevægelse. Hold denne position i 10 sekunder og gentag på den anden side.

5. Læber og kinder

læber

Til denne øvelse skal du først tage en dyb indånding. Tryk derefter dine læber sammen og blæs dine kinder ud.

Placer dine hænder på siderne af dit ansigt, der dækker dine ører og kinder. Nu skal du lægge lidt pres på dine kinder, således du må spænde dine ansigtsmuskler.

Prøv at holde denne position i fem til seks sekunder, og derefter slap af og hvil. Gentag denne øvelse fem eller seks gange mere.

Vi anbefaler at du læser:
Fyldigere læber sådan

7. Munden

Til næste øvelse skal du lukke munden og trykke dine læber mod tænderne. Prøv at flytte din underkæbe lidt frem.

Placer din pegefinger på hagen og prøv at overvinde modstanden fra fingeren. Brug dine ansigtsmuskler, tryk mod din hage.

Skift mellem afslapning og spænding af dine muskler. Gentag 10 gange.

8. Hagen

hage

Denne øvelse er en af de vigtigste. Det er den sidste og sværeste af denne serie på otte, der er designet til at styrke musklerne under din tunge og kæbe.

For at gøre det skal du placere dine to næver under din hage. Støt din tunge mod mundens gane, tæt på dine tænder.

Tryk dine næver opad og skab modstand mod tungen. Oprethold dette tryk i 30 sekunder. Dernæst af slap musklerne i fem sekunder og gentag dette 10 gange.

FRA INTERNETTET