Forbedr din mentale sundhed med disse 8 tips

At tage sig af din mentale sundhed er helt afgørende for at opfylde dine mål og holder dig i form i det lange løb. Lær hvordan, du tager bedre hånd om din mentale sundhed med disse 8 gode tips.

Dit følelsesmæssige velbefindende er lige så vigtigt som dit fysiske velvære.

Tænk over det: når dit sind falder fra hinanden, så begynder din krop også at svigte.

Migræne, rygsmerter, søvnløshed, og maveproblemer har tendens til at være et tegn på, at der er noget galt.

Vær ikke bange for at indrømme, at du har brug for at forbedre din mentale sundhed. Mental sundhed handler ikke om at være skør; Det er et langt bredere felt, end hvad folk traditionelt forestiller sig.

Hvis du føler dig alt for stresset og har problemer med at koncentrere dig eller sove, så bliv hos, og du vil finde nogle gode tips til, hvordan du kan undgå disse problemer og tage bedre vare på dig selv.

1. Hold øje med din vægt

At være overvægtige eller fed betyder, at du har mere fedt i kroppen, end du burde.

Bortset fra udseendet, så påvirker dette din hjerne på en meningsfuld måde. Den fungerer ikke så godt, så din kognitive udvikling og din evne til at styre dine følelser og ideer bliver ændret.

I den forstand, så husk på at det ikke handler om at være tynd, men om at komme af med fedtet. Til det, kræver det en balanceret kost sammen med motion.

2. Læs… noget, og alt, især surrealisme

Læsning er unægteligt et godt redskab til at tage sig af og forbedre din mentale sundhed. Det tvinger dig til at fokusere, huske, og relatere konkrete fakta med abstrakte ideer.

Derudover hjælper det dig med at komme i kontakt med situationer, du ikke er gået igennem, og dermed forbereder det dig til at møde dem, hvis de ender med at ske for dig eller nogen du kender.

I surrealistiske tekster, så skaber de associationer, der er ud over det sædvanlige. Disse associationer er nyttige til at forbedre din mentale sundhed, fordi de fremmer oprettelsen af nye hjerne mønstre.

Prøv den vidunderlige A Country Doctor af Franz Kafka og fortælle os, hvordan den får dig til at have det!

3. Multi-task

Gør flere ting på én gang er en ideel øvelse for dit sind.

Dens terapeutiske værdi ligger i træning af din informationsbehandling. Jo hurtigere du gør det, jo bedre.

Men det forbedrer også kvaliteten af din koncentration. På trods af at blive fordybet i forskellige ting, er du tvunget til at være helt opmærksom på hver enkelt af dem, mens du laver dem for at være effektivt.

4. Sluk for fjernsynet

Normalt bruger folk mindst en time foran fjernsynet, inden de skal sove. Men dette skaber et fænomen kaldet ”søvn underskud.”

Dette består af overdreven træthed på grund af ikke at have sovet nok.

TV udløser denne træthed, fordi når du bliver underholdt, udskyder du din senge tid. Uden at vide det, fratager du din hjerne tiltrængt hvile.

Sluk dit tv og læs eller slap af, inden du går i seng. Dette vil helt sikkert hjælpe på din mentale sundhed.

5. Mediter

Meditation hjælper dig med klare dit sind for alt, hvad der generer dig.

Stress og negative følelser genererer nerveforbindelser, der holder dig fra at tænke klart, og kan endda forårsage en mental blokering. Når dette sker over en længere periode, begynder din hjerne at skrumpe, og dit helbred falder fra hinanden.

Lær at meditere for at slappe af og slippe af med disse negative følelser.

6. Tilmelding til gruppeaktiviteter

Selv hvis du er en person, der nyder at være alene, så glem ikke, at vi alle er sociale dyr. Vi har alle brug for at dele vores erfaringer og vores mål med andre. Det er en menneskelig ting.

Når du gør dette, går dit selvværd op og du opbygger din identitet.

Spørgsmålet om identitet er mere end bare dit ego. At være bevidst om hvem du er og hvad du ønsker, er godt til at sætte mål med og også til at finde din plads i verdenen.

Derfor er noget teamwork nødvendigt.

Tjek også dette ud: 10 vaner for et lykkeligere liv

7. Tegne

Kunst uddannelser har ikke et godt ry. Mange mennesker giver op, når det kommer til kunst, fordi de ikke ved, hvordan man tegner. Du behøver dog ikke at være en Frida Kahlo eller Leonardo Da Vinci for at nyde dets fordele.

At tage en notesbog og tegne er alt, hvad der kræves for at slappe af, stimulere din koncentration, og forbedre din hukommelse.

Du kan endda prøve en smuk malebog. De bliver mere populære blandt de voksne!

FRA INTERNETTET