Hvordan du laver melon vand til at tabe dig og sove bedre

Hvis dit mål er at tabe dig, bør du drikke melonvand før morgenmaden. Hvis du lettere vil falde i søvn, skal du drikke det, før du går i seng.

Melon er en forfriskende frugt, der er blevet værdsat siden oldtiden for dets høje vitamin-, fiber- og essentielle mineralindhold.

Den består af mere end 90% vand og er derfor ideel til hydrering og vægttab.

Melon har kun 25 kalorier, ca. 6% sukker og 13 gram komplekse kulhydrater for hver 100 gram. Den er også rig på antioxidanter og fri for fedt og kolesterol.

Mens mange anser den som en sommerfrugt, inkluderer andre den i deres kostvaner som et supplement til vægttab og forbedret søvnkvalitet.

Selvom den er bedre kendt for sine forfriskende egenskaber, er det bevist, at indtagelse af den fremmer vægttab og processer, der fører til bedre søvn.

Hvad er fordelene ved Melon?

Melon er en frugt, der tilhører familien “gigantisk grøntsag”, som også omfatter vandmelon, squash og zucchini.

Den vokser i sandjord og anses for at være en af ​​sommerens bedste frugter.

De populære sorter er af europæisk og nordamerikansk oprindelse, men den antages til at have oprindelse i Centralasien og Afrika.

De fremragende egenskaber omfatter høje niveauer af vitamin A, et kraftigt antioxidant næringsstof, som er godt for huden og slimhinderne.

Det indeholder også flavonoider, forbindelser, som beskytter cellerne mod skade forårsaget af frie radikaler.

Regelmæssigt indtagelse beskytter synet og mindsker risikoen for retinal degeneration og refraktære lidelser.

Det sænker for højt blodtryk i arterierne og forhindrer forskellige former for hjertekar-sygdomme på grund af dets høje kaliumindhold.

Det er en kilde til C-vitamin og magnesium, to vigtige næringsstoffer, som styrker immunsystemet mod virus- og bakterieinfektioner.

Glem ikke at læse: Meloner er fantastisk til vægttab og bedre søvn

Hvordan hjælper melonvand dig med at tabe dig?

Melon er en del af frugterne kendt som “fedt forbrændere” på grund af deres evne til at hjælpe med at krympe din talje på en naturlig og sund måde.

Være rig på afgiftende stoffer gør det lettere at fjerne opbyggede toksiner i kroppen og det hjælper derfor på stofskiftet.

Det virker som et naturligt vanddrivende middel, der er ideelt til at regulere væske i legemsvævet og reducere inflammation.

Takket være dens høje vandindhold er den en af ​​de bedste frugter til at hydrere kroppen og forlænge følelsen af ​​mæthed.

Hvorfor hjælper Melon Vand os med at sove?

Melonvand er en drik, der ikke indeholder tilsætningsstoffer, kunstige sukkerarter eller konserveringsmidler. I stedet for er det en vigtig kilde til essentielle næringsstoffer, som blandt andet kan hjælpe dig med at sove bedre.

I nogen tid har dette været et populært middel mod søvnløshed, da det slukker tørst, hydrerer kroppens celler og holder den mæt indtil næste dag.

Selv om det ignoreres af mange, så er dehydrering en af de faktorer, der kan forstyrre en dyb og forfriskende søvn.

Vil du vide mere? Læs: De 8 bedste fødevarer for en god nattesøvn

Sådan tilberedes melonvand

Melonvand er en meget effektiv måde at øge det daglige væske forbrug. Dets smag er forfriskende, og du kan nyde det når som helst på dagen.

Men hvis du forsøger at tabe dig, er det bedst at drikke det 30 til 40 minutter før morgenmaden.

Ingredienser

  • 2 kopper melonindmad i terninger (300 g)
  • 1 tsk citronsaft (10 ml)
  • 1 tsk honning (25 g)
  • 1 kop is
  • 1/2 kop vand (125 ml)

Instruktioner

  • Skræl melonen og skær den i terninger, så den er lettere at blende.
  • Sæt melonen i en blender og tilsæt citronsaft, is og vand.
  • Bland i nogle sekunder indtil det er glat og konsistent.

Hvordan man drikker det

  • Til vægttab, drik det før morgenmaden og hvert hovedmåltid.
  • Hvis du vil sove bedre, skal du drikke det et par timer, før du sover.

Denne afgiftende drik har mindre end 150 kalorier og er en kilde til næringsstoffer, der er afgørende for kroppens funktioner.

Gå videre og lav dette derhjemme for at opdage de daglige fordele det giver din krop.