Sådan bliver din mave endelig flad som et vaskebræt!

· 29. januar 2016
Der er desværre ingen let løsning når det kommer til det eftertragtede vaskebræt - øv! Sund og afbalanceret kost, masser af væske og træning dagligt mindst tre gange om ugen er et must. Der er dog et par ting du kan gøre for at hjælpe den flade mave lidt på vej.

Er du også en af dem, der ville ønske, du kunne finde en genvej til en flad mave? For det første ser en flad mave godt ud, men det siger jo også noget om, hvor sund man er. Der findes desværre ingen genveje, men fortvivl ikke. Vaskebrættet kan sagtens opnås alligevel.

Du kan sagtens nå langt med kortvarig, målrettet træning, så længe du udfører den rigtige slags træning og gør det regelmæssigt. Selvom du sigter på at få en flad mave, så er det vigtigt samtidigt at træne resten af kroppen. Gennemgå kroppens muskelgrupper en ad gangen. Tyve minutter ad gangen er rigeligt, så længe du husker at holde det ved lige. Det vigtigste er at det bliver til en vane, som du gør regelmæssigt. Øg vægten efterhånden.

Styrketræning er godt til at tone musklerne, men du skal dyrke noget i stil med aerobic, hvis du virkelig vil have gang i fedtforbrændingen.

Hvorfor får man fedt på maven?

Fedt kommer for det meste på grund af en dårlig livsstil. Usund mad og mangel på motion er den helt store synder. Dog kan stress og hormoner også spille en betydelig rolle.

Det farligste fedt er det, der sidder omkring organerne på maven. Læs videre her for at finde ud af, hvordan du bedst kommer af med det.

 

Sådan får du en flad mave

DellerOmkringNavle

  • Undgå fedtholdig mad og prøv at vælge sundere kost som frugt og grøntsager.
  • Regelmæssig træning kan hjælpe dig med at tabe dig eller i det mindste at mindske den mængde fedt, der ophobes.
  • Undgå store måltider.  Det er bedre at spise mindre måltider i løbet af dagen, og vælge mad, der er nærende og har få kalorier.
  • Drik seks til otte glas vand dagligt for at forblive hydreret.
  • Prøv at undgå fødevarer som saucer, mayonnaise, chokolade og is, da de har et højt indhold af fedt. Prøv at spise flere nødder, fisk og grøntsager.
  • Reducer dit forbrug af sukkerholdige fødevarer og læskedrikke.
  • Dagens sidste måltid skal ligge mindst to timer inden sengetid og det bør være et let måltid. Helst grøntsager. En lækker salat ville være perfekt.
  • Dyrk motion lige når det passer dig bedst – det vigtigste er, at du får det gjort.

Glem ikke

ØvelseINatur

Den bedste gave, du kan give til dig selv, er at indføre dine sunde vaner i små bidder men regelmæssigt. Især motionen: Hvis du kan snige en løbetur ind hver tredje dag eller tage i fitnesscenteret en gang om ugen, så er du nået virkelig langt allerede – og hvis du har fokus på at træne mavemusklerne, så vil du se vaskebrættet efterhånden begynde at tage form. Held og lykke!