Sådan stopper du med at snorke

· 30. januar 2016
For at stoppe med at snorke er det vigtigt at aflaste vores luftveje. En mulighed er at indånde duften af ​​eukalyptusolie eller forberede en saltopløsning, der aktiverer åndedrættet gennem næsen.

En dejlig, behagelig, dyb drøm kan forbedre vores sundhed og velvære, men det kan blive afbrudt af mange faktorer – deriblandt snorken. Der er masser af ting, der forårsager snorken, herunder alkoholindtag, tilstoppet næse på grund af forkølelse eller bihuleinfektioner, dårlige sovestillinger, en afvigelse i skillevæggen i næsen og meget mere. Snorken giver problemer for partneren eller den person der snorker, fordi lyden kan være højt nok til at frembringe søvnløshed. Heldigvis er der masser af naturlige løsninger på problemer som dette. Find ud hvordan du skal stoppe snorken i dag!

Løg, salvie og dampbade

Løg, salvie og dampbade hjælper alle med til at reducere eller stoppe snorken og kan give dig en rolig nattesøvn tilbage, så du kan genopbygge den nødvendige energi til arbejde og aktiviteter.

For at udnytte fordelene ved løg, skæres et enkelt løg op i store stykker og koges i 15 minutter. Tilsæt lidt brunt sukker til væsken og drikke det som te. Det er en god ide at gøre dette to timer før sengetid.

Du kan også lave en te af salvieblade. Kog dem i vand og drik det en time før sengetid.

God vejrtrækning er afgørende for at forhindre snorken. En nem måde at åbne luftvejene på er at bruge dampbade, ved at blande lidt eukalyptusolie med kogende vand. Hæld vandet i en skål og dæk det til med et håndklæde, hvil derefter dit ansigt på håndklædet og inhaler dampen, som om du var i en sauna. Fortsæt med dette indtil vandet er afkølet.

Naturlig juice

æbler

Al naturlig juice kan også bruges til mange ting, blandt andet på snorken. Frugt er nemlig rigtig sunde for dem, der spiser dem. Spis gerne 5 portioner om dagen sammen med grøntsager. Drik juice før hvert måltid for at fremskynde dit stofskifte og sikre en korrekt funktion af din krop. Her er en opskrift på en naturlig juice, der er god for dig, ud over at hjælpe med at stoppe snorken.

Du skal bruge:

  • 2 æbler
  • gulerødder
  • ¼ citron og en lille smule ingefær

Tilberedningen er let, fordi alt hvad du skal gøre, er at blande de ovennævnte ingredienser med lidt vand, og drikke det flere gange om dagen.

Hvad er konsekvenserne af snorken for dit helbred?

hovedpine

Snorken kan forårsage:

  • Øget mundtørhed
  • Forstyrrelser i søvnmønsteret
  • Træthed
  • Hovedpine og irritabilitet

Du kan bruge en saltvandsopløsning i næsen for at hjælpe med at aktivere vejrtrækningen gennem næsen. Bland vand ved stuetemperatur med en halv teskefuld salt og lidt bagepulver for at lave denne opløsning.

En anden mulighed er at lave en salve med en blanding af olivenolie og 50 gram rude. Hæld det i en flaske og lad det gære i 2 uger. Når den er klar, anvendes den til hvert næsebor samt brystet og halsen.

Endvidere kan en blanding af eukalyptus og ingefær hjælpe. Kog et stykke hakket ingefær med nogle eukalyptusblade i en kop vand i 5 minutter. Drik vandet, når det køler af som te, og indtag derefter to spiseskefulde gel fra aloevera-planten. Denne opløsning bør indtages en halv time før sengetid.

drink

For at undgå snorken eller reducere den, bør du undgå at drikke for meget alkohol eller spise en masse chokolade, og minimere dit indtag af stegte eller forarbejdede fødevarer.

Nælde, mint, fennikel og baldrianrod kan også hjælpe med til at åbne næseborene, hvilket forhindrer dig i at åbne munden for at trække vejret om natten. Hvis du omhyggeligt og konsekvent holder dig til de opskrifter, vi har præsenteret her, er du sikker på at få positive resultater, når du går i seng. Så du forbedrer ikke kun dit eget velbefindende, men også ​​din partners. At hvile godt bekæmper irritabilitet, træthed og andre lidelser, der kan øge stressniveauet.