5 akupressurpunkter du bør prøve på dit ansigt

· 26. december 2017
Selvom det ikke kan bruges til helbredende terapi, kan akupressur hjælpe os med at føle os meget bedre tilpas og naturligvis aflaste flere former for ubehag.

Akupressur er en teknik, der stammer fra traditionel kinesisk medicin. Det er baseret på at stimulere visse akupressurpunkter i vores krop for at forbedre bestemte zoner eller det overordnede helbred.

Selvom du allerede praktiserer det regelmæssigt, eller hvis du stadig ikke har prøvet det, så er det aldrig for sent at anvende det i hverdagen for at nyde fordelene.

Akupressur frigør opbygget spænding, forbedrer blodcirkulationen, reducerer smerte og hjælper os også til at slappe ordentligt af.

I det lys er det noget, der kan være meget nyttigt for os at udføre på et givet tidspunkt, når vi for eksempel føler os anspændte af stress.

Vi taler om en alternativ terapiform. Akupressur forsøger ikke eller stræber efter at helbrede sygdomme, men forbedrer vores generelle sundhed og tilbyder en behandling, der er mere naturlig end normale medicinske procedurer.

Når det er sagt, opfordrer vi dig til at prøve disse 5 akupressurpunkter på dig selv.

Hvis du har en anspændt hovedpine, føler dig udmattet fra en lang dag på arbejdspladsen, eller hvis du blot ønsker at forbedre blodcirkulationen, så skal du prøve det og finde ud af, hvordan de kan få dig til at have det.

1. “Tredje øje” trykpunkt

Akupressurpunktet det tredje øje.

Dette trykpunkt, kaldet “Tredje Øje”, er et af de mest almindelige akupressurpunkter til behandling af hovedpine, herunder migræne.

  • Dette trykpunkt er placeret imellem øjenbrynene over vores næse tip.
  • Anvendelse af pres på dette område gør det muligt for os at stimulere forskellige blodkar, der forbedrer blodcirkulationen og iltningen. Det er endda nyttigt til behandling af nogle hudproblemer.
  • For at stimulere dette trykpunkt kan du prøve en af følgende metoder:
    • Den første måde til at anvende det på er enkel: Du skal kun bruge tryk med pegefingeren i 60 sekunder.
    • Den anden måde er mere afslappende: Lav cirkulære bevægelser uden at løfte “Tredje Øje” fingeren. Det er så simpelt.

Opdag også
Giv dig selv en dejlig ansigtsmassage med en ske

2. “Bambus” trykpunkt

Prøv bambus akupressurpunktet

“Bambus” trykpunkt behandler vores nasale passager, arbejder for at hjælpe os med at slappe af, lindre stress og tillader os også at rense næsen.

  • For at finde bambus trykpunktet, har du brug for at placere dine pegefingre på de indre hjørner af dine øjne.
  • Det er knoglen, der omgiver vores øjenbuer. Det er et følsomt område, der simulerer flere fornemmelser, der kan få os til at få det bedre hurtigt.

Ved at bruge disse akupressurpunkter, skal du kun anvende tryk med fingerspidserne på trykpunkterne i et minut.

(Vi bør altid undgå at anvende for meget tryk. For meget tryk kan få os til at føle smerte eller endda fornemme visuelle hallucinationer, såsom pletter eller lys.)

3. Trykpunktet “bevidsthedens porte”

Mand med nakkepunkter

Dette trykpunkt er placeret på bagsiden af nakken, nær bunden af kraniet. Det behandler to vigtige muskler i dette område af vores krop: trapezius og sternocleidomastoid.

  • Der er forskellige fordele ved at anvende akupressur på dette område af vores krop, og det er værd at prøve (selvom det for dette trykpunkt ville være nyttigt at få nogen til at hjælpe dig).
  • Stimulering af “Bevidsthedens porte” trykpunkt lindrer hovedpine og nakkestivhed.
  • Det er også godt til at reducere svimmelhed, omtågethed, øjenpine og endda tinnitus.

Den person, der anvender dette trykpunkt på bagsiden af deres nakke, bør først finde disse to punkter nær bunden af deres kranium.

  • De bør anvende trykket i 5 sekunder ved at bruge fingerspidserne og derefter massage med deres knoer i 3 minutter.

Vi anbefaler at du lægger dig ned, mens du bruger dette trykpunkt.

Læs også
6 øvelser til at slippe af med nakkesmerter

4. “Velkomst duften” – akupressurpunkter til migræne

Akupressur på kvinder

Det poetisk navngivne trykpunkt, “velkomst duften”, kan findes i de to områder, der ligger nær ved siden af vores nasale passager.

Fordelene ved at anvende denne akupressur på disse områder er begrænset, men ikke desto mindre interessante: lindring af migræne og ubehagelige bivirkninger forbundet med bihulebetændelse.

  • For at gøre det, behøver du kun at placere fingerspidserne i disse områder og massere dem i et øjeblik. Det er utroligt afslappende!

5. “Vind palæ” trykpunkt eller Gv16 Fengfu

Vind palæ trykpunkt

Et nyt navn, fuld af magi til at addressere et meget specifikt område: bagsiden af vores nakke.

Gv16 Fengfu er placeret mellem hoved og nakke punktet. Til din information, så deler vi et af de mest kendte trykpunkter, fordi det giver terapeutiske fordele til flere organer i vores krop.

Følgende er nogle af de nævnte fordele:

  • Forbedring af søvn.
  • Forbedring af fordøjelse.
  • Reducering af hovedpine, tandpine og leddegigtssmerter.
  • Forøgelse af blodcirkulationen.

For at anvende “vind palæ” trykpunktet skal du bruge en isterning. Påfør dog trykket i intervaller på 3 sekunder i et 1 minut.

Du vil mærke dets virkninger næsten øjeblikkeligt.

Primære billederettigheder tilhører © wikiHow.com