5 ting du skal gøre for at pleje din hud under overgangsalderen

5. juni 2019
Ud over at hydrere din hud indvendigt og udvendigt, er maksimal rengøringen af huden  grundlæggende for at holde den toksin-fri i overgangsalderen.

Har du hørt, at din hud vil undergå alvorlige ændringer i overgangsalderen? Er du bange for, hvad der vil ske? I dag taler vi om, hvordan du skal passe på din hud i overgangsalderen. I denne artikel giver vi dig 5 ting du skal gøre for at pleje din hud under overgangsalderen.

Først og fremmest har du ingen grund til at frygte overgangsalderen. Det er et naturligt stadium i enhver kvindes liv.

Efter 40, vil din krop begynde at gennemgå nogle ændringer. Den vigtigste af disse er, at dine æggestokke vil stoppe med at producere reproduktive hormoner, og menstruationen vil ende.

Når denne tid kommer, er det ofte ledsaget af humørsvingninger og en hud, der ikke er så glat og blød længere. Mange kvinder er bange for overgangsalderen, fordi de tror, at deres skønhed vil gå væk.

Men den gode nyhed er, at du ikke behøver at vænne dig til dårlig hud i overgangsalderen. Faktisk er det modsat: Der er mange muligheder du kan bruge til at hjælpe med at genoprette vitaliteten, og vi fortæller dig om dem her.

1. Detox din hud

En af de mest effektive måder at passe på din hud i overgangsalderen er at holde den fri for toksiner.

Du er måske ikke opmærksom på det, men i løbet af dagen kommer din hud i kontakt med alle former for skadelige elementer.

Ideelt set burde du have været vant til at rense dit ansigt hver dag, da du var teenager. Vi ved dog, at du måske har haft andre bekymringer på det tidspunkt og er stoppet med det.

Nu hvor du begynder at se ændringer, er det vigtigt at lade porerne i dit ansigt trække vejret.

Fra støv til sved kan alle disse elementer forårsage forandringer dybt i huden. For at forhindre dem i at påvirke dig, skal du sørge for at fjerne disse stoffer hver dag.

Du kan gøre det ved at vaske dit ansigt dagligt. Du kan vælge en købt makeup fjerner, naturlig sæbe og varmt vand eller naturlige olier. Hvad vigtigt er, er at du gør denne rengøring hver dag.

Desuden bør du sørge for at peele din hud en gang om ugen. Denne proces er afgørende for at slippe af med døde hudceller og fjerne forurenende stoffer dybt i dine porer. Samtidig vil du stimulere cellefornyelse.

Vi anbefaler at læse denne artikel efter “5 ting du skal gøre for at pleje din hud under overgangsalderen”:

Foryngende skrub med vindruer og c-vitaminer

2. Beskyt dig selv mod solen

Mens det er godt at få D-vitamin, så skal du altid bruge nok solcreme, når du er ude i solen.

På denne måde kan din hud absorbere, hvad den har brug for, uden at risikere at få nogen af ​​de typer hudkræft der er derude. Så husk:

  • De bedste tider på dagen til at være i solen er før middag og efter kl. 15.00.
  • Hav altid vand ved hånden til at drikke, når du tørster.
  • Din solcreme skal være mindst faktor 35.

3. Giv din hud naturlige fedtstoffer for at bevare dens naturlige glans

Avocado

Normalt, når du bliver ældre, bliver du mere selvsikker og kender dig selv bedre. Men dine hormoner følger ikke med.

I stedet går østrogen niveauet ned i overgangsalderen, hvilket påvirker din hud.

Denne lavere mængde af østrogen kan få din hud til at se:

  • Tynd ud
  • Tør ud
  • Rynket ud

Heldigvis kan spisning af mad, der giver hydrering og naturlige sunde fedtstoffer, som avocado eller laks, hjælpe med at tage vare på din hud i overgangsalderen.

4. Øg dit forbrug af kollagenrige fødevarer for at passe på din hud i overgangsalderen

Under overgangsalderen stopper din hud også med at producere sin normale mængde af kollagen. Selv om det kan ske gradvist, vil du snart begynde at bemærke det.

Normalt er hvad du vil se være:

  • Et lidt nedsænket udseende i din nakke, kæbe og kinder.
  • Udseendet af små linjer i ovennævnte områder.
  • Flere rynker over dine læber.

Hvis du oplever dette problem, kan du anvende kollagen direkte på din hud.

Alt du skal gøre er at finde kollagen kapsler og anvende indholdet på din hud med blide cirkulære masserende bevægelser. Bare sørg for, at du får højkvalitets kollagenkapsler.

Et andet alternativ er at spise fødevarer, der naturligt indeholder dette næringsstof.

Et par eksempler er:

  • Fisk (laks, tun, østers)
  • Grøntsager (tomater, gulerødder, spinat, agurk, peberfrugter, hvidløg)
  • Hindbær
  • Æg
  • Soja
  • Hvid te

Læs også denne artikel efter “5 ting du skal gøre for at pleje din hud under overgangsalderen”:

Sådan laver du en sund græskarsuppe

5. Hydrer din hud i overgangsalderen både indvendigt og udvendigt

Efter overgangsalderen kan din hud se meget tør ud, fordi kirtlerne med ansvar for at producere hudolie slukkes.

For at undgå at dette sker, skal du sørge for at:

Drikke nok vand

Husk at 8 glas vand om dagen er det minimum, du har brug for til din krop for at gøre alt, hvad du skal gøre. Udover at hydrere dig, har vand evnen til at fjerne toksiner fra indersiden ud.

Spise mad, der naturligt hydrerer dig

Grøntsager som agurk og tomater er fulde af vand. Når du spiser mange af dem, er du sikker på at gøre op for eventuelle mangler, hvis du har svært ved at drikke nok væske.

Bruge højkvalitets fugtighedscremer

Højkvalitets fugtigheds cremer og lotioner kan levere kollagen, fedt og vand, som din hud taber i overgangsalderen.

Det bedste ville være at lave din egen lotion med naturlige elementer som mineralolier og rosenvand.

Hvis du foretrækker at købe noget i butikken, så prøv at få den højeste kvalitet og mest naturlige mulighed.