Fordele ved at drikke vand på tom mave

· 26. november 2015
75% af dine muskler, 90% af hjernen, 22% af knogler, og 83% af dit blod er rent vand. At drikke på tom mave hjælper kroppen fjerne giftstoffer, og kan også være en hjælpende hånd i vægttab.

Du ved allerede, at din krop har brug for en hel masse vand hver eneste dag for at forblive hydreret og for at kunne fungere korrekt. Vand er sprængfyldt med sundhedsmæssige fordele, der sjældent bliver nævnt, men som i virkeligheden er altafgørende for liv her på jorden.

Ifølge eksperterne består 75% af dine muskler, 90% af hjernen, 22% af knogler, og 83% af blodet af vand. Når man ser på disse tal, er det let nok at forestille sig, hvor vigtigt det er at indtage nok vand hver dag, for at forblive ved godt helbred. Det bedste er at drikke mindst 4 glas vand hver dag, når du står op, inden du spiser morgenmad. I dagens artikel vil vi udforske nogle af fordelene ved at drikke vand på tom mave.

Fordele ved at drikke vand på tom mave

At drikke vand om morgenen kan forbedre dit helbred, hvis du begynder at gøre det til en daglig vane. Alle kroppens organer har brug for vand for at kunne fungere ordentligt, så hvad kunne være en bedre måde at fodre dem, end at drikke vand fra når vi står op. At drikke vand på tom mave hjælper med at fjerne giftstoffer og andet affald, der ophobes i kroppen og som kan have en negativ indflydelse på dit helbred. Ved at drikke vand som det allerførste hver dag, hjælper du kroppen med at blive skyllet igennem og øger endda samtidig dit stofskifte.

Når du drikker vand på tom mave er der også andre vigtige fordele, der kommer i spil; for eksempel regulering af din​​ kropstemperatur, hydrering af dine vitale organer, bedre optagelse af næringsstoffer samt iltning af dine celler.

På samme tid kan det, at drikke vand på tom mave, også bidrage til vægttab, fordi det giver dig en følelse af mæthed, der vil bremse din lyst til at spise mere, end hvad du egentlig har brug for.

Hvordan drikker man vand på den rigtige måde?

Vand-tom-mave-2

Det kan være godt at vide, hvordan du bruget vandet på den rigtige måde, sådan så du får mest ud af de gode ting, der er i. Eksperter foreslår, at du drikker mindst to liter vand om dagen, og at du indtager de første fire glas som det allerførste om morgenen. Dog bør du ikke skylle alt det vand ned på én gang – dette kan have negative frem for positive effekter. For at få mest gavn af at drikke nok vand, skal du drikke det langsomt og gradvist i løbet af dagen.

At lære at drikke vand på tom mave hver morgen er en vane, du kan udvikle med tiden. Ideelt set bør du forsøge at drikke vandet mindst en time før du spiser morgenmad. Vi bliver ved med at sige fire glas, men i virkeligheden bør dit mål være at 33,3 gange din vægt i kilo i milliliter vand, og i øvrigt at tage i betragtning, hvor aktiv eller stillesiddende du er.

Det vand, du drikker i løbet af dagen, bør være frit for fluor, kalk og andre kemikalier. Det er bedst at drikke vand ved stuetemperatur eller let afkølet. For at fremme vandets hydrerende egenskaber kan du tilføje lidt citronsaft.

Vandterapi

I Japan er det her med at drikke vand på tom mave blevet en ret så populær trend. Japanerne tror på noget, der hedder “vandterapi”, godkendt af Japan Medical Association (JMA), som har vist sig at bekæmpe adskillige sygdomme og lidelser, både gamle og nye, herunder hovedpine, hjerte-kar-sygdomme, gigt, epilepsi, fedme, bronkitis, astma , tuberkulose, meningitis, nyre- og urinvejssygdomme, opkastning, gastritis, diarré, hæmorider, diabetes, forstoppelse, øjenlidelser, kræft, menstruationsproblemer samt sygdomme i næse, øre og hals.

Hvordan bruger japanerne vandterapi?

  • Så snart du står op, skal du drikke fire glas vand, før du børster dine tænder eller spiser noget som helst. Drik det langsomt og tag korte pauser mellem hvert glas.
  • Derefter kan du børste tænder og komme i gang med dagen, men prøv ikke at spise i endnu 45 minutter.
  • Når de 45 minutter er gået, kan du spise din morgenmad som normalt.
  • Efter morgenmaden må du ikke spise ikke noget i yderligere to timer.
  • Hvis du ikke tror, ​​du kan drikke fire glas vand med det samme, når du vågner op, så prøv at starte med et glas eller to, og derefter øge dit indtag, indtil du når den anbefalede mængde.

Det skal du tænke på, når du først går i gang med vandterapi

Vand-tom-mave-3

Japansk vandterapi har ikke nogen negative bivirkninger, men indtil din krop vænner sig til det, får du måske brug for at tisse oftere. Nogle mennesker vil også opleve symptomer på afgiftning såsom kløe, svimmelhed, hovedpine, kvalme, mavebesvær, diarré og så videre. Disse er dog normale symptomer, der opstår, når din krop arbejder på at fjerne giftstoffer og udrense skadelige stoffer, der skal elimineres.