Velvære

Der er ting, du kan gøre i hverdagen for at maksimere dit helbred, lykke og livskvalitet. Fra afslapningsteknikker til følelsesmæssige styringsstrategier, øvelser for sunde led til øvelser for vægttab… Lær nye strategier med evnen til at få det godt både indvendigt og udvendigt.

Fem mindfulness øvelser mod angst

Mindfulness er vores evne til at blive i det givende øjeblik. Det er dermed evnen til at vende tilbage til “her og nu”, når vores tanker rejser til fortiden eller fremtiden. Mindfulness øvelser mod angst kan hjælpe os med at øve denne…

Hvor mange timers søvn skal man have?

I dag ved alle eksperter, at søvnmønstre ændrer sig afhængigt af ens alder. Det er derfor, at der findes en vejledning til, hvor mange timers søvn man skal have, da kroppens behov og livsstil ændrer sig med tiden.

Fem øvelser til at styrke rygsøjlen

For at styrke rygsøjlen bør du afsætte lidt tid til at træne. Selvom mange mennesker vælger at føre en stillesiddende livsstil, styrker regelmæssig motion musklerne i dette område og reducerer også risikoen for problemer såsom diskusprolaps eller problemer med iskiasnerven.

Ti advarselstegn på psykisk sygdom

Nogle forstyrrelser påvirker adfærd, opførsel og fører til pludselige ændringer i humør. Hver af dem er indikationer på symptomer og advarselstegn på psykisk sygdom, der kan være forårsaget af mange årsager.