Naturligt middel mod snorken og søvnapnø

· 17. oktober 2016
Snorken er irriterende og kan være et symptom på sygdom. Hvis du har problemer med snorken, så prøv dette middel. Det vil bidrage til at åbne dine luftveje.

Snorken er høj vejrtræknings støj, der opstår når en person sover. Det er en af de mest irriterende natlige forstyrrelser, fordi det kan forstyrre din partners søvn eller nogen anden, du lever med.

Selvom mange tilfælde er milde og kun lejlighedsvise, er der nogle, der tvinger folk til at konsultere deres læge, for at afgøre om det er på grund af obstruktivt søvnapnø syndrom.

Søvnapnø er en type åndedrætsbesvær, der forårsages af gentagen obstruktion eller kollaps af de øvre luftveje.

Det forårsager en midlertidig afbrydelse i vejrtrækningen, som varer i lidt mere end 10 sekunder, hvilket medfører et kollaps og en reduktion i iltniveauet.

Vejrtrækningen vender tilbage til normalt med en høj snorken forårsaget af luft, der passerer gennem den smalle luftpassage.

Men udover søvnapnø, er der andre faktorer, der også er forbundet med en større tendens til at snorke. Fedme, nasale blokeringer og liggestillinger kan alle forårsage dette problem.

Heldigvis vil vi vise dig nogle løsninger til at bekæmpe problemet uden at skulle tage medicin.

Denne gang ønsker vi at dele et effektivt hjemmemiddel til at hjælpe med at åbne luftvejene.

Hvad er dette naturlige middel mod snorken?

2-gulerodsjuice

Dette naturlige middel til behandling af snorken, består af at kombinere ingredienser som citron, ingefær, gulerødder og æbler, hvis ernæringsmæssige egenskaber fremskynder bedringen fra flere luftvejssygdomme.

Dens C-vitamin indhold styrker immunforsvaret og hjælper med at reducere forekomsten af mikroorganismer, der forårsager forkølelse, influenza og tilstoppelse.

At tage det regelmæssigt hjælper med at rense lungerne, hvilket reducerer forekomsten af skadelige toksiner og patogener i kroppen.

Ingredienser

  • 1 citron
  • 1 stykke ingefær
  • 2 æbler
  • 2 gulerødder
  • ½ kop vand

Anvisninger

  • Vask og skær ingefæren i små stykker.
  • Skræl og skær gulerødderne.
  • Vask og udhul æblerne, derefter skær dem i stykker.
  • Tilføj foregående ingredienser til en blender sammen med vand og saften fra en halv citron.
  • Blend alt i et par minutter indtil alt er blandet og er homogent.

Serveringsforslag

  • Server frisk og drik 1-2 timer før sengetid.
  • Gentag dagligt.

Tips for de bedste resultater

Husk på, at resultaterne er afhængige af andre vaner, som du vedtager ved at behandle dette problem. Nedenfor vil vi dele et par tips.

Undgå alkohol og andre beroligende midler

3-alkohol

Alkoholiske drikkevarer og beroligende midler ændrer centralnervesystemet funktion, som kan påvirke snorken.

Når musklerne og vævet i svælget afslappes for meget, strømmer luft gennem og forårsager en irriterende lyd.

Lad være at ryge

Både rygere og dem der udsættes for passiv rygning har højere risiko for snorken, på grund af de stoffer der findes i cigaretrøg.

Cigaretrøg inficerer luftvejenes væv. Dette bevirker, at vævene trækker sig sammen, hvilket fører til hyppig snorken.

Spis tidligt og let

4-kvinder-der-spiser-salat

At spise for meget og lige før sengetid kan forårsage ændringer i din søvn eller problemer med snorken.

Aftensmad skal spises mindst tre timer før man skal sove. Undgå svært fordøjelige fødevarer som mejeriprodukter og rødt kød. Disse fødevarer øger mængden af slim i halsen, hvilket forårsager åndedrætsbesvær mens du sover.

Motioner regelmæssigt

Fysisk aktivitet vil ikke kun hjælpe dig med at holde dig i god form, men vil også holde dit hjerte og din krops andre systemer sunde.

I dette specifikke eksempel, hjælper det med at rense lungerne, hvilket gør indånding lettere, samtidigt med at reducere forekomsten af toksiner.

Faste puder

5-kvinder-der-sover- Snorken

En fast pude vil bidrage til at løfte dit hoved lidt i forhold til resten af kroppen, hvilket sænker dine chancer for snorken.

Påvirker snorken dit liv? Vent ikke med at prøve disse naturlige hjælpemidler og hver enkelt af de ovenstående tips til maksimal effektivitet.