7 tips til øjeblikkeligt at reducere væskeophobninger

For at reducere væskeophobninger i kroppen er der en lang række forskellige fødevarer, som kan hjælpe med at afgifte kroppen.
7 tips til øjeblikkeligt at reducere væskeophobninger

Sidste ændring: 11 december, 2018

Er du en af de mennesker, der nogle gange føler sig oppustet? Det kan være på grund af varmen, noget mad du har spist, eller din hormonelle cyklus. I denne artikel bringer vi dig 7 tips til øjeblikkeligt at reducere væskeophobninger.

Uanset hvad årsagen er, så vi ved alle, at følelsen af oppustethed er et ubehageligt problem, som vi gerne vil løse hurtigt.

Nedenfor vil vi give dig nogle tips, der vil hjælpe dig med naturligt at reducere væskeophobninger uden, at du oplever nogen bivirkninger.

Opdag hvordan du kan reducere væskeophobninger ved hjælp af simple midler såsom infusioner, shakes eller tør børstning.

Reducer væskeophobninger i løbet af få timer

Tapas

Der er fødevarer, der fører til væskeretention og andre, der på den anden side, hjælper os med at slippe af med overskydende væske i kroppen, når vi føler os mere oppustet end normalt.

Det første skridt til at reducere væskeophobninger er at fjerne fødevaren eller væsken, som får vores organ til at opbevare væske. Nøglen er at reducere mængden af salt i vores kost og alle andre fødevarer, der indeholder det i et eller andet omfang:

  • Hærdet ost.
  • Pålæg og røget kød.
  • Konserves og pickles.
  • Pomfritter, oliven, nødder med tilsat salt og andre snacks.
  • Pizzaer og andet forkogt mad.
  • Saucer.

1. Mindre Natrium og mere kalium

Bord salt, som er natriumchlorid, skal endegyldigt fjernes fra vores kost.

Men vi kan forbruge havsalt eller havvand, i moderate mængder. Dette skyldes, at disse indeholder andre mineraler, såsom kalium, som hjælper os med at bevare balancen i vores krop.

For at sige det kortfattet, skal vi helt undgå salt og forbruge fødevarer rige på kalium, i det øjeblik vi begynder at føle os oppustet. Sådanne fødevarer omfatter:

  • Avocadoer
  • Nødder (pistacienødder, hasselnødder, mandler uden salt)
  • Bælgplanter
  • Quinoa
  • Spinat
  • Kokosnød
  • Bananer

2. Til at begynde med… Drik vand

Et glas vand der bliver haeldt op

Dette tip virker modstridende, men drikkevand hjælper os med at skylle væske ud af vores krop. Der er dog én betingelse til den måde, vi drikker vand på: vi skal drikke den på tom mave.

Hvis vi drikker det, mens man spiser eller lige efter, vil dette have den modsatte effekt, og vi vil blive mere oppustede.

Start dagen med at drikke to glas vand før du har spist morgenmad. Desuden bør du drikke mindst to kopper vand om morgenen og to om aftenen.

Du vil bemærke de positive virkninger ved at gøre dette på ingen tid.

3. Forbered en Pære og Mælkebøtte Shake

Hvis du kan lide shakes, foreslår vi, at du tilføjer to ingredienser, der har vanddrivende egenskaber: pære og mælkebøtte. Begge vil hjælpe dig med at reducere væskeophobning, og samtidig vil det give din krop mineraler og hjælpe leveren med at fungere.

Du kan nemt få mælkebøtte på marker i visse områder af landet. Hvis du ikke kan, så du kan købe det som en urt.

Ingredienser

  • 1 tsk mælkebøtte (10 g)
  • 1 kop vand (200 ml)
  • 1 pære

Hvordan forbereder man det

  • Varm vandet op, og når det når kogepunktet, tilsæt én teskefuld mælkebøtte. Lad denne blanding sætte sig i 10 minutter.
  • Efter den angivne tid, afkøles den og gemmes væk.
  • Skræl pæren, tag dens frø og skær den ud for at gøre den lettere at blende.
  • I blenderen, tilsæt mælkebøtte blandingen og pæren og blend derefter blandingen, indtil du får en ensartet konsistens.

4. Nyd Noget Vandmelon Juice

Vandmelon er en fremragende frugt, der hjælper dig med at reducere væskeophobning takket være dens høje vandindhold. Desuden indeholder den en lav mængde af kalorier og hydrerer os godt.

Desuden er det en fødevare, der er rig på kalium og antioxidanter.

En måde at du kan forbruge vandmelon på er ved at blande det sammen med dens frø, og drikke det i løbet af hele ugen.

5. Selleri og løg suppe

Supper er fantastisk at spise på kolde dage. De har ikke blot vanddrivende egenskaber, men renser også vores kroppe for toksiner.

For supper kan hjælpe os med at bekæmpe væskeophobninger, skal vi som minimum tilføje selleri og løg til det, da de er to af de mest vanddrivende grøntsager, der findes.

Desuden giver de suppen en lækker smag. Faktisk kan du spise suppe med selleri og løg mellem måltiderne og som forret.

6. Padderok og grøn te Infusion

Denne infusion er en enkel måde at reducere væskeophobninger på og kan drikkes varm eller kold. Desuden hjælper sådanne infusioner os også med at drikke vand, hvis det kræver en stor indsats af os at implementere denne vane.

Endvidere skyller padderok væsker ud af vores krop samt giver den mineraler, såsom silicium. Det får os til at tisse oftere uden at miste mineraler fra vores krop.

Grøn te er en uundværlig drik, fordi den ud over at være vanddrivende også er en kraftig antioxidant.

Du kan kombinere begge disse ingredienser, eller skifte imellem dem. Vi anbefaler at drikke dem hele morgenen.

7. Tør Børstning

Du behøver kun en naturlig børste for at gøre dette. Det er en metode, der forårsager lymfedræning og bistår i fjernelsen af væsker fra kroppen næsten øjeblikkeligt.

Du kan tør børste din hud i 10 eller 20 minutter. Efter dette vil du se, at denne metode forbedrer din cirkulation og vil efterlade din hud blødere, desuden gør den også, at du ønsker at tisse, hvis du er oppustet.

Det kan interessere dig ...
Ti ting, du skal vide om væskeophobning
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
Ti ting, du skal vide om væskeophobning

Væskeophobning opstår, når der siver for meget væske fra blodet ud i vævet. Her er ti ting du skal vide om væskeophobning.