Ferrán Torres: FC Barcelona-spillerens strenge træning og kost

At dømme ud fra det, der kan ses på de sociale netværk, er Ferrán Torres en fan af træning i næsten alle dens variabler. Vi fortæller dig lidt mere om den unge spanske angribers rutine og kost her.
Ferrán Torres: FC Barcelona-spillerens strenge træning og kost
Leonardo Biolatto

Bedømt og godkendt af læge Leonardo Biolatto.

Sidste ændring: 09 oktober, 2022

Ferrán Torres er en ung fodboldspiller, men med en lang karriere på store europæiske fodboldhold, såsom FC Barcelona, Valencia og Manchester City. Hans træning og kost har meget at gøre med hans fysiske form og de præstationer, han viser på banen.

Angriberen, der jævnligt bliver indkaldt til landsholdet, har siden sine unge dage udmærket sig ved sin gode fysiske form. Hans offensive bidrag, som er lige dele ubalanceret og teknisk, er baseret på hans dygtighed og smidighed.

Hvordan træner Ferrán Torres?

Det er klart, at Ferrán Torres som spiller for FC Barcelona og det spanske landshold har en rutine, som trænerstaben har tildelt ham og hele holdet. Man kender dog også en del af den forberedelse, som angriberen gennemfører i ferieperioder, før starten af forsæsonen eller som et supplement hjemme i løbet af sæsonen.

På den ene side er der på sociale netværk set billeder af spilleren i fitnesscenteret, hvor han udfører både træning med vægte og andet mere funktionelt, hvor han bruger elementer som f.eks. trin eller elastikker. I videoerne kunne man se ham udføre nedenstående øvelser.

Øvelserne

  • Sumo squat: Dette er en form for squat , der udføres med fødderne i skulderbreddes afstand og med fodspidserne udadvendt.
  • Lateral squat med TRX: TRX’en holdes spændt med begge hænder. Den ene fod føres til siden, mens knæet med den anden bøjes for at udføre et squat.
  • Boksning med hop: Boksning med hop udføres med begge fødder, mens man kan lave trin, som kræver kortere og vekslende bevægelser, som om du laver en klapbevægelse.
  • Lunges: Består i at føre det ene ben fremad og lade det andet ben være på samme plads og bøje begge knæ. Torres plejede at lave den i kombination med en anden øvelse, f.eks. bicepscurl.
  • Armbøjninger med spiderplank: Denne øvelse kombinerer en konventionel armbøjning med en bevægelse, hvor knæene føres mod albuerne, mens kroppen holdes i en planke.

Vi tror, at du måske også vil nyde at læse denne artikel: Spartansk træning: Hvad består det af?

Derefter er angriberen også blevet set i gang med at træne på banen. Det var blandt andet bevægelser med bolden og andre grundlæggende reaktions-, smidigheds- og udholdenhedsøvelser.

Allerede i 2020, da han blot var 20 år gammel, havde Ferrán Torres travlt med at vise, hvordan han trænede for at holde sin fysik i top. Og han behøvede ikke at ty til store maskiner. I stedet lavede han en masse kropsvægt- og TRX-øvelser. Sammen med en veltilrettelagt kost gav det meget gode resultater.

Ferrán Torres på banen

Torres’ træning er ikke nogen hemmelighed, da spilleren deler en hel del af det, han laver, på de sociale netværk.

Ferrán Torres’ kost

I sin tid i Manchester City delte Torres køkkenet med sin træner, Josep Guardiola. Kokken kom hjem til spilleren for at tilberede måltider, der var specielt udviklet til ham i overensstemmelse med hans behov og anbefalingerne fra klubbens ernæringsekspert.

Spillerens kost krævede en detaljeret kontrol af de makronæringsstoffer, han indtog. Det er de essentielle næringsstoffer, som kroppen har brug for i større mængder for at få energi, fungere som den skal og bevare sundheden. Der er tre hovedaspekter:

  1. Kulhydrater.
  2. Fedtstoffer.
  3. Protein.

Torres blev også instrueret af ernæringseksperten om at kontrollere de portioner, han spiste. Idéen var naturligvis ikke at følge en hypokalorisk diæt for at tabe sig, men at spise lige nok til at opretholde idealvægten.

Selv om der ikke var yderligere oplysninger om Ferrán Torres’ kost, har topatleter normalt et højt proteinindtag. Dette næringsstof bidrager til muskelgenoprettelse og skaber mæthed, fordi det fordøjes langsommere.

I slutningen af 2020 blev det rapporteret, at spilleren havde øget sin muskelmasse og formået at tage 4 kilo på i vægt. Med det mål anbefales det normalt at indtage protein gennem fødevarer som kød, fisk, æg og nødder. Men det afhænger af den enkelte persons karaktertræk og behov.

Ferrán Torres under en kamp

Den spanske spiller øgede sin muskelmasse i 2020 på en bemærkelsesværdig måde og tog 4 kilo på.

Kan du lide denne artikel? Du vil måske også gerne læse: Opbyg muskelmasse og brænd fedt med disse hurtige tips

En topfodboldspiller, der fokuserer på detaljerne

Det er klart, at ingen kommer til de bedste hold i verden uden at have et naturligt talent. Men det kræver også engagement og en masse hårdt arbejde. Det kan man ikke på nogen måde bebrejde Ferrán Torres.

Den spanske angriber har givet alt for at komme til topniveauet. Træning og kost er, som hos alle sportsfolk, to nøglepunkter for at øge muskelmassen, få mere styrkeog forblive smidig.

Det brændstof, som kroppen får, bidrager også i høj grad til processen. Makronæringsstoffer og mættende, men rimelige portioner er Torres’ hemmeligheder til toppræstationer og reduceret risiko for skader. Resultaterne kan alle se, og han ser endda ud til at have plads til yderligere forbedringer.

Det kan interessere dig ...
Dembelé: Hans mange skader hos FC Barcelona
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
Dembelé: Hans mange skader hos FC Barcelona

På trods af et ubestrideligt naturtalent har Ousmane Dembelé haft mange skader, som har forhindret ham i at brillere i Barcelona.




Indholdet på denne side er udelukkende til information. På intet tidspunkt tjener det til at facilitere eller erstatte diagnoser, behandlinger eller anbefalinger fra en fagperson. Tal med en betroet specialist, hvis du har nogen tvivl, og søg deres godkendelse, før du prøver en metode.