Forebyg øjenforkalkning med disse 7 fødevarer

Selvom øjenforkalkning er et produkt af tidens forløb, kan du sænke dets forekomst, hvis du spiser fødevarer, hvis næringsstoffer har det med at beskytte dine øjne mod virkningerne fra aldring.

Øjenforkalkning er en af de øjensygdomme, der kan reducere din livskvalitet. Dette gælder især som voksen.

Dette er en retinal sygdom, der sker, når makula forværres. Denne membran er en let gul membran, der findes bag dine øjne.

Sygdommen er karakteriseret ved at forårsage problemer med skarpheden af det centrale syn. Dette er en synsevne, der er nødvendig for hundredvis af ting.

De mennesker, der er ramt af det, har svært ved at læse, koncentrere sig og genkende ansigterne på mennesker langt væk.

Det mest foruroligende er, at udviklingen sker gradvist. I mange tilfælde forårsager det total blindhed.

På grund af dette er det vigtigt at vedtage sunde vaner. Udover at tage sig af din visuelle sundhed reducerer de risikoen for at lide af denne sygdom.

I denne artikel ønsker vi at dele 7 fødevarer, hvis ernæringsmæssige egenskaber er gavnlige for dine øjne.

Vent ikke med at spise dem!

1. Æg

Æg er gavnlige for dine øjne.

Spise æg på daglig basis er en god vane. Hvis det gøres regelmæssigt, kan denne vane hjælpe med at holde øjensundheden i bedste stand.

Denne mad er kendt for at være en kilde til aminosyrer af høj kvalitet. Det har vigtige mængder af lutein og zeaxanthin. Disse er to vigtige stoffer til beskyttelse af dine øjne mod virkningerne fra aldring.

  • Med dette mål for øje, anbefaler vi at spise dem med æggeblomme. Dette er den del, hvor du finder de fleste af de gavnlige stoffer.
  • Som følge heraf skal du spise det moderat, da det også har en høj mængde af fedtstoffer.

2. Græskarkerner

Græskarkerner har zink og essentielle fedtsyrer. Disse er vigtige i forebyggelsen af visuelle sygdomme.

Græskarkerner kan tilføjes til flere opskrifter. Det reducerer også risikoen for øjenforkalkning og for tidlig aldring.

  • Tilsæt det til dine frugt smoothies og salater.
  • Du skal ikke bekymre dig om at tage på i vægt, hvis du spiser dem hver dag. De har et lavt kalorieindhold.

3. Fed fisk

Fed fisk øjensundhed

Alle arter af fede fisk har store mængder af omega 3 fedtsyrer. De har også antioxidantforbindelser. Når disse forbindelser bliver fordøjet, reducerer de inflammation og for tidlig cellulær aldring.

Disse næringsstoffer bidrager til at slippe af med overskydende kolesterol. Samtidig øger de din blodgennemstrømning og dit blodtryk.

Du bør spise dem regelmæssigt for at tage dig af din overordnede øjenhelse. Du bør især spise dem, hvis du har en familiehistorie med synsproblemer.

  • Spis mindst to til tre portioner om ugen.

4. Fisk og skaldyr

Fisk og skaldyr er også en del af gruppen, der hjælper med at beskytte dine øjne mod øjenforkalkning.

De indeholder zink. Dette er en af de uundværlige mineraler til beskyttelse af de membraner, der dækker dine øjne.

De giver dig også aminosyrer og essentielle fedtsyrer. Disse bidrager til regenerering af vævet.

Tilføj dem til din salat eller til appetizers.

5. Grøn te

Grøn te

Grøn te er en af ​​de mest populære sunde drikkevarer. Dette skyldes, at dets egenskaber hjælper dig med at tabe dig og regulere dit kolesterol.

Det skiller sig ud på grund af dets indhold af antioxidantforbindelser. Disse er molekyler, der hæmmer skader forårsaget af frie radikaler og toksiner.

De stimulerer cellulær regenerering. De holder også balance i dine inflammationsprocesser og reducerer risikoen for at udvikle sygdomme som øjenforkalkning.

  • Drik en kop grøn te mindst tre gange om ugen.

6. Tomater

Tomater er grøntsager med højt indhold af lycopen. Dette er en antioxidant, der forhindrer degenerative sygdomme.

Sammen med beta-keratin og mineraler skaber det en beskyttende barriere mod frie radikaler og solstråler.

Spise det regelmæssigt beskytter dine øjne. Det reducerer også risikoen for at lide af synsvanskeligheder under alderdommen.

  • Spis rå tomater i alle dine salater og smoothies.
  • Lav et glas tomatsaft og drik det til morgenmad mindst tre gange om ugen.

7. Spinat

Spinat

Spinat og andre former for grønne grøntsager er fulde af næringsstoffer som folsyre, A vitamin og zink. Alle disse er nødvendige for at forebygge øjenlidelser.

Disse næringsstoffer sænker fremgangen af øjenforkalkning. De giver dig også en beskyttende barriere mod oxidativ stress.

Deres egenskaber er også perfekte til at kontrollere inflammation og de sygdomme, der er forbundet med det.

  • Tilsæt spinat til din kost. Dette kan være i smoothies, salater eller supper.

Inkluderer du alle disse fødevarer i din almindelige kost? Hvis du ikke gør det, skal du sørge for at få et par portioner om ugen.

Husk at udover at tage sig af dine øjne, er disse fulde af næringsstoffer, der fremmer din generelle trivsel.

FRA INTERNETTET