Problemer med mavekatar? Lær hvordan kostændringer kan hjælpe

Selv om hver krop reagerer forskelligt på forskellige fødevarer, skal du undgå stegte fødevarer samt tobak og alkohol, så du ikke får det værre, hvis du har mavekatar.
Problemer med mavekatar? Lær hvordan kostændringer kan hjælpe

Sidste ændring: 06 april, 2019

Problemer med mavekatar? Lær hvordan kostændringer kan hjælpe. Mavekatar er en sygdom, der er meget almindelig i dag. Det sker på grund af den moderne kost, og den er karakteriseret ved en betændelse i maveslimhinden.

Det kommer normalt med mange fordøjelsessmerter. Alvorlig eller ej, de former din kost og livsstil.

I denne artikel kan du opdage effektive midler til at helbrede mavekatar naturligt.

Problemer med mavekatar? Behandl det med kostændringer

Kostvaner mod mavekatar

For at forebygge og helbrede mavekatar skal du have en afbalanceret og ret streng diæt. Hvis du ikke gør dette, vil du se konsekvenserne næsten øjeblikkeligt.

Selv om der er forskellige niveauer af mavekatar, anbefaler vi følgende til dem alle:

  • Slip af med dårlige vaner, såsom tobak og alkohol
  • Spis ikke pølser eller stegte fødevarer.
  • Reducer mængden af ​​raffinerede blomster og sukkerarter du spiser.
  • Reducer dit kaffe og te forbrug så meget som muligt.
  • Kontroller dine potion størrelser. Prøv at sørge for, at du ikke spiser for meget. Det er bedre at spise flere måltider af små mængder i løbet af dagen.
  • Hold øje med dit forbrug af krydret mad.
  • Kontroler din stress og nervøsitet. Disse kan også gøre mavekatar værre.
  • Spis ikke eller drik noget, der er for koldt eller varmt.
  • Tyg al din mad godt.

Anbefalet læsning efter “Problemer med mavekatar?”:

Pærer og bananer mod mavekatar

Naturlige midler

Fødevarer, der er rige på flavonoider

Al inflammation er relateret til et overskud af syre i din krop.

På grund af dette bør du spise mere vegetabilsk baseret mad. Disse bør være friske med en høj alkalisk effekt.

Især anbefaler vi fødevarer, der er rige på flavonoider. Disse er de vigtigste antioxidanter, der giver farve til følgende fødevarer:

  • Røde frugter.
  • Vindruer.
  • Rødbeder.
  • Gulerødder.
  • Agurk.
  • Salat.
  • Spinat.
  • Selleri.
  • Majsroe.

Ni dage med kartoffelsaft

Kartoffelsaft

En gammel opskrift, som vores bedstemor kender til, er en løsning på mange fordøjelsessygdomme. Dette omfatter de der forårsager smerte og ubehag hver gang du spiser.

Drik et halvt glas rå kartoffelsaftom dagen i ni dage. Husk dog at gå til lægen før du gør noget andet!

Hvis du laver din egen kartoffelsaft, er det vigtigt, at du sørger for, at kartoflerne ikke har øjne eller knopper. Dette skyldes, at disse kan være giftige.

Hvis du ikke har en blender, kan du rive kartoflen og lægge den i en klud. Tryk derefter på den for at få saften ud.

Hvidt ler

Hvidt ler er det bedste alternativ til farmaceutiske antacider. Dette skyldes, at det er meget effektivt, og at det ikke har nogen negative sundhedsreaktioner.

Men folk med højt blodtryk eller forstoppelse bør undgå at indtage ler.

Ingredienser

  • 1 tsk hvid ler
  • 1/2 kop vand

Instruktioner

  • Ved hjælp af træ- eller glasredskaber blandes den hvide ler med et halvt glas vand.
  • Brug ikke metal- eller plastredskaber. Dette skyldes, at de fjerner dets terapeutiske virkning.
  • Indtag leret mellem måltiderne.

Træplanterne

Guleroedder

Dette middel er en god ting at spise en gang imellem for forebyggelse. Og det er også godt til lindring, når du har mavekatar.

Læs også denne artikel efter “Problemer med mavekatar?”:

6 fødevarer du bør spise hvis du har mavesår

I tre dage skal du kun spise følgende fødevarer:

  • Kartoffel
  • Kål
  • Gulerødder

Du kan også medtage æbler i din kost i denne korte periode.

Du kan spise dem forskellige måder, bare ikke stegte. Disse måder omfatter: kogt, bagt, rå eller blendet. Du kan påføre dem lidt olivenolie og en knivspids salt.

Æble og gulerodssaft

Denne lækre hjemmelavede juice er baseret på æbler og gulerødder. Og mange mennesker drikker det, fordi de kan lide kombinationen af ​​søde smag. Denne saft har en beroligende og helbredende effekt på din fordøjelsesslimhinde.

På grund af dette er det en god juice at drikke hver dag om morgenen eller før måltiderne.

Citron

Når du står op hver morgen, er der en behandling, du bør prøve. Dryp et par dråber citronsaft et glas vand og drik til morgenmaden. Dette vil give dig flere gode sundhedsmæssige fordele, såsom:

  • Øge din leverfunktion.
  • Få gang i fordøjelsen
  • Balancere din fordøjelses pH-værdi.
  • Forebygge mavekatar.

Kåljuice

Kaaljuice mod mavekatar - problemer med mavekatar

Kåljuice er ligesom rå kartoffelsaft. Det er et stærkt naturligt alkaliserende middel.

Dette balancerer syren, der forårsager mavekatar uden at ændre din mavesaft. Disse bør altid være sure, for at du får en god fordøjelse.

Du kan tage lidt kåljuice ved at blande det med vand. Dette skal altid gøres på tom mave og ca. 10 minutter før hvert måltid. Dette middel mindsker dine smerter og helbreder din fordøjelsesslimhinde.

Det kan interessere dig ...
Her er alt, du skal vide om menstruationskoppen
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
Her er alt, du skal vide om menstruationskoppen

Menstruationskoppen er et alternativ til bind og tamponer, som er bedre for planeten og for din krop. Og vi vil fortælle dig om dets fordele og ule...



  • Maier, R. V, Mitchell, D., & Gentilello, L. (1994). Optimal therapy for stress gastritis. Annals of Surgery.
  • Hébuterne, X., & Vanbiervliet, G. (2011). Feeding the patients with upper gastrointestinal bleeding. Current Opinion in Clinical Nutrition and Metabolic Care. https://doi.org/10.1097/MCO.0b013e3283436dc5
  • Arita, S., Kinoshita, Y., Ushida, K., Enomoto, A., & Inagaki-Ohara, K. (2016). High-fat diet feeding promotes stemness and precancerous changes in murine gastric mucosa mediated by leptin receptor signaling pathway. Archives of Biochemistry and Biophysics. https://doi.org/10.1016/j.abb.2016.09.015