Tab dig effektivt med havregrynskuren

· 20. juli 2018
Med havregrynskuren kan du stimulere forbrændingen af opbevaret fedt til at tabe sig i løbet af kort tid. På grund af dets restriktive karakter er den kun beregnet til kortvarig brug og er ikke anvendelig over lang tid.

Havregrynskuren er blevet meget populær i de seneste år, da det er en hurtig og effektiv måde til at smide et par kilo på. Selvom det er en detox plan, hvilket betyder at den kun skal bruges i et par dage, er den blevet en fantastisk måde til at tabe sig på.

Først og fremmest er det vigtigt at forbedre dine overordnede madvaner, og efter denne plan kan det være med til at stimulere “fedtforbrænding” lige før sommeren eller en særlig begivenhed.

Havregryn, som en af de mest komplette korn, giver dig næringsstoffer, der øger din metaboliske aktivitet, fordøjelse og andre vigtige processer, der hjælper med at gavne dit body mass index (BMI).

Hvad består havregrynskuren af? Hvad er deres fordele til vægttab?

I betragtning af at mange mennesker vil prøve det, vil vi fortælle alt om denne mad og kostplan.

Hvad er havregrynskuren og hvad er dens fordele?

Havregryn slankekur

Regelmæssig forbrug af havregryn er en af de vaner, der bidrager til at forbedre din kropsvægt. Inkludering af det i en afbalanceret kostplan hjælper dig med at forbedre din fordøjelse og forlænge følelsen af at være mæt mellem måltiderne.

Havregrynskuren foreslår en detox plan til at tabe vægt og tommer på få par dage. Det er et vægttabsplan med en ernæringsværdi, der er lavere end hvad din krop kræver, og derfor bør den ikke anvendes i mere end 5 dage.

Det består grundlæggende af at inkludere dette korn i alle dine vigtigste dags måltider. Sammen med dette rådes du til at spise mad, der er lav på kalorier som frugt, grøntsager og magert kød.

Mens du er på denne kur, kan du ikke forbruge andre kilder til kulhydrater som ris, bælgfrugter eller pasta. Derudover bør du fjerne alle kilder til mættet fedt og sukker.

Læs også:
De 7 bedste kulhydratkilder til at tabe dig på en sund måde

Fordele ved havregrynskuren

Skål med havregryn

Inklusive havre i dine vigtigste fødevarer for dagen har mange fordele for din vægt og sundhed.

Ud over at være en effektiv plan til at detoxe din krop og “øge” dit stofskifte er rytmen, har havregruppen vigtige fordele, som er værd at nævne:

  • De er meget lave på kalorier og har en mættende effekt, der hjælper med at forhindre at føle sig nervøs.
  • Havregryn er en vigtig energikilde, som bidrager til at opretholde en god fysisk og mental præstation.
  • Kulhydraterne i denne mad absorberes langsomt, hvilket forhindrer høje stigninger i dit blodsukker.
  • Havregryn har umættede fedtstoffer, også kaldet “gode fedtstoffer”, som gavner dit hjertekar-og cerebrale sundhed.
  • Det er ideelt til at stimulere elimineringen af ​​tilbageholdte væsker, da det har en vanddrivende effekt på din krop.
  • Takket være dens betydelige mængde kostfiber øger det fordøjelsesfunktionerne og forhindrer forstoppelse.

På trods af dette er det vigtigt, at du husker, at denne kur ikke opfylder egenskaberne ved en afbalanceret diæt og derfor ikke bør indtages i lang tid.

Havregrynskuren til at tabe 1 til 2 kilo på 5 dage

Havregryn med jordbær

Effekterne fra havregryn diæten kan variere fra person til person, afhængigt af din alder og dit stofskifte. Det anbefales ikke til unge eller ældre, da det kan være for restriktivt.

Der er mange kostmodeller til at høste fordelene ved havregryn. Men i dette tilfælde giver vi dig nogle let afbalancerede menuer, så det ikke er for ekstremt.

Morgenmad muligheder

  • Tre spiseskefulde havregryn, en kop skummetmælk og en spiseskefuld rosiner.
  • En kop havregryn, vegetabilsk mælk og banan smoothie.
  • En skål havregryn med jordnødder og rosiner.
  • Tre spiseskefulde havregryn og en kop hakket frugt.
  • En kop græsk yoghurt med to spiseskefulde havregryn.

Frokost muligheder

  • En middel stor grøntsagssalat, klædt med olivenolie og peber efter smag; en spiseskefulde havregryn og en lille portion kylling.
  • Havregryn suppe og en portion grillet kyllingebryst.
  • Tre spiseskefulde havregryn og en skål med blandet salat med ristet kylling.
  • Tre spiseskefulde havregryn og en salat med tomat, salat og asparges.
  • En medium tallerken med stegte grøntsager, en portion kylling og en kop havregryn.

Aftensmad muligheder

Havregryn til aftensmad

  • En græsk yoghurt med to spiseskefulde havregryn og et æble.
  • En skål med grøn salat og en kop skummetmælk med havregryn.
  • Kyllingsuppe med grøntsager og tre spiseskefulde havregryn.
  • En portion kylling, en tallerken med dampede grøntsager og tre spiseskefulde havregryn.
  • En skål med spinat salat med et kogt æg og en kop havregryn.

Morgen og eftermiddags snacks

  • En kop havregryn og en håndfuld nødder.
  • Et hakket æble med en spiseskefulde havre.
  • En havregryn smoothie med jordbær og bananer.
  • En skål havregryn.
  • Frugtsalat af dine yndlingsfrugter.

Ligesom med andre vægttabsplaner kan havregrynskuren have nogle bivirkninger under og efter at du udført den. Du kan få en tilbagefalds effekt efter at have afsluttet den, hvor nogle mennesker genvinder en vis vægt efter at have vendt tilbage til deres regelmæssige kostvaner.

For at undgå at tage på i vægt igen og miste de opnåede resultater er det vigtigt, at du følger en afbalanceret kost og kontrollerer de kalorier du spiser og drikker, efter at du har afsluttet denne plan.