Kost

Kosten bør være sund og passende til dit mål: at tabe dig, udfylde en ernæringsmæssig mangel, sænke dit kolesterol og triglycerider, forbedre din fordøjelse, reducere inflammation osv. Her giver vi dig de idéer, du behøver, og vi hjælper dig med at finde den rette kost, der passer til dig.

Sund kost under corona-karantænen

I en tid hvor vi er nødt til at holde os meget hjemme, er det nødvendigt at spise sundt. Når man er klog omkring sine indkøb, kan man spare penge, og man kan samtidig maksimere måltidernes effektivitet. I denne artikel…

Mikrobiota-tilgængelige kulhydrater

Mikrobiota-tilgængelige kulhydrater er kulhydrater, som er modstandsdygtige overfor fordøjelse af en værts stofskifte. Flere studier har faktisk forbundet dem med øget mikrobiel mangfoldighed og et bedre overordnet helbred.

Pektin: Dets fordele og egenskaber

Pektin er en vegetabilsk fiber i frugter, der generelt danner geléer, når den kombineres med vand. Det fungerer som et fortykningsmiddel, når det kombineres med sukker eller syrerne i sukker.

5 tips til at kontrollere sukkertrang

Sukker påvirker ikke kun din vægt, men også dit humør. Når man overvejer at reducere sukkerforbruget og kontrollere sukkertrang, kan det vise sig at være mere udfordrende end forventet, fordi det er almindeligt at have sukkertrang.

Bør man spise fem måltider om dagen?

Du har sikkert hørt, at du bør spise fem måltider om dagen, enten fordi det hjælper dig med at tabe dig, fordi det øger dit stofskifte eller fordi du skal spise hver tredje time for ikke at føle dig sulten.

5 mentale strategier til at tabe sig

Det kan være sundt at tabe sig, hvad enten det er, fordi du er overvægtig eller fordi du vil føle dig bedre tilpas i din krop. Der findes nogle mentale strategier til at tabe sig, som vi kan bruge til…