4 naturlige behandlinger mod væskeretention

· 16. september 2017
Lider du af væskeretention? Da væskeretention ofte er et symptom på andre lidelser, er det vigtigt, at du får den korrekte medicinske diagnose og tager nogle naturlige skridt til at bekæmpe det derhjemme. Lær hvordan i denne artikel.

Væskeretention er et problem, som et enormt antal mennesker lider af.

Selv om det normalt går ubemærket hen, men når det opbygges i kroppen og overstiger et bestemt niveau, så kan det forårsage en stor bekymring.

Er det en sygdom?

På trods af at det anses for at være en oprigtig tilstand, er væskeretention typisk et symptom, der er forbundet med forskellige sygdomme.

Derfor bør det aldrig overses, og du bør gå til sundhedspersonale for at udelukke eventuelle problemer med dit fordøjelsessystem, dit hjerte eller dine nyrer, blandt andre.

Væskeretention

Som navnet antyder, er dette en opbygning af stoffer i forskellige vævsformer i kroppen.

Generelt kommer de fleste af dem fra, hvad du normalt indtager. En række faktorer kan dog gøre dem vanskelige at eliminere.

Årsager til væskeretention

Først og fremmest er væskeretention forårsaget af en regulerende ubalance, der styrer passagen af ​​stoffer i hele kroppen.

Det sker, når din krop i sidste ende bliver ude af stand til at fjerne overskydende væsker gennem dit ekskretionssystem.

Det kan også påvirkes af faktorer som:

  • Graviditet
  • Nyresygdomme
  • Leverproblemer
  • Overgangsalderen
  • Maveproblemer
  • Fedme
  • Føre en stillesiddende livsstil

Hvordan kan du genkende væskeretention?

Person med smerter i knaet

Som vi sagde ovenfor er væskeretention ikke en sygdom i sig selv, men det er snarere en del af symptom profilen hos andre.

Alligevel er det vigtigt at forstå, at det har sine egne symptomer.

For at finde ud af om du virkelig har væskeretention, skal du overveje, om du har følgende tegn:

  • Træthed eller udmattethed
  • Tyngde (især i benene)
  • Gradvis hævelse i underekstremiteterne
  • Inflammation af maven
  • Mavesmerter
  • Betændelse i andre dele af kroppen (dette er mere usædvanligt, men det kan forekomme)

Naturlige behandlinger

Mens der er mange alternative behandlinger til væskeretention, er det bedst at vedtage en, der er baseret på naturmedicin.

Derfor er det mere hensigtsmæssigt at prøve et middel, der passer til din krop frem for andre typer af “behandlinger”, der er fyldt med kemikalier.

Lad os tage et kig på nogle af dem.

1. Drik mere vand

Hydrering er vigtig for din krop, selv når du lider af væskeretention.

Selv om det kan virke modstridende, så skal du drikke endnu mere vand, hvis du har væskeretention. Hvis ikke, vil stoffer blive opbevaret i din krop endnu længere.

Hvis du ikke drikker mere, gemmer din krop automatisk ekstra væsker for at forhindre enhver form for uventet nødvendighed.

Vi anbefaler, at du kontinuerligt fornyer det vand, der er indeholdt i din krop.

2. Grøn te

Groen te

Mad og drikkevarer med vanddrivende ingredienser er ideelle alternativer til mennesker, der lider af væskeretention, og grøn te er en af ​​de bedste der findes.

Det er ikke kun et vanddrivende middel, det har også rensende egenskaber. Derfor letter drikning af grøn te fjernelsen af ​​toksiner gennem din urin.

Du kan forbruge det dagligt eller mindst tre gange om ugen.

Det er en god idé at lave din te derhjemme og derefter drikke mindst tre kopper over hele dagen.

Anbefalet læsning:

5 vanddrivende urteteer, der fjerner væske i kroppen

3. Spis ananas

Ananas er en lækker og saftig frugt, der gør den til en favorit rundt om i verden, især i tropiske kystområder.

Folk spiser ikke bare ananas for dets gode smag. Nogle forbruge denne frugt, fordi den indeholder gavnlige næringsstoffer til kroppen.

Ananas består hovedsageligt af vand, hvilket gør det til en vanddrivende fødevare, der hjælper med at bekæmpe væskeretention.

Derudover fremmer spisning af ananas på en regelmæssig basis også god cirkulation og angriber cellulite.

4. Persille te

På samme måde som grøn te, har persille te også fremragende vanddrivende egenskaber, der fjerner de toksiner, der opbygges i din krop.

Ingredienser

  • 1 kop vand (250 ml)
  • 1 spiseskefuld persille (10 g)

Forberedelse

  • Bring vandet i kog og put den skiveskåret persille i. Lad det koge i 10 minutter.
  • Det anbefales, at du drikker mindst to kopper persille te om dagen.

Hvis du ikke vil drikke te, kan du også få de samme store fordele ved at drikke persillejuice.

Vi anbefaler at læse: Fordele ved persille til sundhed og skønhed

Andre alternativer

Kvinde der svoemmer

Bortset fra de behandlinger, vi nævnte ovenfor, er der andre nemme alternativer, du kan forsøge at behandle væskeretention med:

  • Svømning i længere perioder.
  • Hæve dine ben.
  • Undgå store saltmængder i din mad.