6 øvelser til effektivt at bekæmpe appelsinhud

20. februar 2017
Appelsinhud er fedt, der dannes under huden. Det kan opstå på benene, balderne, maven og andre synlige områder på kroppen.

Mange kvinder kan ikke fordrage appelsinhud. Desværre lider mange af det, lige meget hvor meget eller lidt, de vejer.

Appelsinhud er ikke egentligt en sygdom. Det er ikke som sådan usundt. Alligevel leder mange efter en måde at bekæmpe det på, for at få deres hud til at se bedre ud.

Og selv om mere end 90% af kvinder lider af det, så har det altid været betragtet som noget grimt, som noget der kræver behandling.

Heldigvis er det blevet bevist, at en god diæt og kontinuerlig træning kan mindske forekomsten af disse “uregelmæssigheder”, så huden ser glat og fast ud.

Selvom de ønskede effekter ikke opnås med det samme, er det værd at indarbejde disse tips i din daglige rutine for at høste fordelene.

Som vi ved, så forsøger mange mennesker at slippe af med appelsinhud og vil vi gerne dele de seks bedste øvelser til at bekæmpe det.

Vil du prøve dem?

1. Squats

squats

Squats er en af de grundlæggende øvelser i mange forskellige discipliner såsom CrossFit. Squats styrker lår og balder, men hjælper også med at forbrænde kalorier og reducere slap hud.

Sådan laver du dem

  • Sværhedsgraden i denne øvelse varierer i forhold til din kropsholdning, og om du bruger ekstra vægt.
  • Til at begynde med kan du lave squats på den traditionelle måde. For at gøre dette, skal du bøje knæene og sænke din bagdel, som hvis du skulle sidde ned.
  • Efter du har opbygget mere udholdenhed kan du udføre jump squats, eller lave squats, mens du bruger en vægtstang eller håndvægte.

Se også: Slank dine lår med denne diæt

2. Lunges

Lunges eller saksen er en øvelse, der mindsker forekomsten af appelsinhud ved at tone balder og ben.
Denne øvelse træner forlåret, baglåret og balderne, så disse områder styrkes og gøres mere faste.

Sådan laver du dem

  • Stå med ret ryg, sæt din højre fod frem og sæt din venstre tilbage.
  • Læn dig tilbage på det bagerste af foden og bøj det forreste ben til en 90 graders vinkel.
  • Kontroller, at dit knæ ikke går forbi spidsen af din fod for at undgå at komme til skade.
  • Hold dit bryst lige, spænd dine mavemuskler og forsøg at holde denne stilling i 5 sekunder.
  • Vend tilbage til startpositionen og lav 10 til 15 gentagelser.

3. Step

step

Stepøvelser er nyttige til at øge ens bens udholdenhed og tone din bagdel.

Sådan laver du dem

  • Stå på et trin eller en bænk, med dine hæle dinglende fra kanten.
  • Rejs dig forsigtigt på spidsen af fødderne og vend forsigtigt tilbage til udgangspositionen.
  • Gennemfør 3 sæt af 15 gentagelser.

4. Maveøvelser

Appelsinhud opstår desværre nogle gange på maven, så det kan hjælpe også at lave maveøvelser.

Sådan laver du dem

  • Læg dig på ryggen på en yogamåtte med knæene bøjet og fødderne fladt på gulvet.
  • Læg dine hænder på nakken, spænd dine mavemuskler og løft din krop op mod dine knæ uden at belaste ryggen.
  • Sæt farten ned, træk vejret og udfør 20 gentagelser.

5. Udstræknings- og balanceøvelser

udstraekning

Denne aktivitet består i at afbalancere din krop, mens du strækker benene.

Du støtter din krop på håndfladerne og på en af tåspidserne, så denne øvelse kræver udholdenhed.

På grund af, at det toner balder og ben, er det et glimrende alternativ til at komme af appelsinhud i disse områder.

Hvordan udfører man det?

  • Lig med forsiden nedad på en måtte eller et tæppe, støt dig på gulvet med håndfladerne og tæerne.
  • Hæv derefter en af dine ben uden at bøje dit knæ, indtil det er parallelt med gulvet.
  • Hold denne stilling i tre sekunder, sænk dig selv langsomt og gentag 15 eller 20 gange med hvert ben.
  • Når du løfter dine ben, fokuser på at styrke dine balder og spænde i maven.

6. Modstandsbånd assisteret af ben løft

Til denne øvelse, skal du bruge et elastisk modstandsbånd, da det vil give dig mulighed for at opretholde den korrekte stilling og udøve større kraft.

Hvordan udfører man det?

  • Lig på din højre side med benene strakt ud og sæt modstandsbåndet omkring dine ankler.
  • Sæt dit venstre ben over dit højre og løft det så langt, som du kan.
  • Fokuser på at holde dine ben lige uden at bøje dit knæ, hold denne stilling i fem sekunder, og sænk derefter langsomt dit højre ben.
  • Gentag 15 eller 20 gange til hver side.

Klar til udfordringen? Hvis du rutinemæssigt laver øvelserne, vil du se de positive resultater i løbet af få uger.

Du bør dog huske på, at disse øvelser bør suppleres med en sund og vand-rig kost, da dette hjælper med at fjerne giftstoffer tilbageholdt i kroppen.

FRA INTERNETTET