8 overraskende fordele ved grønne æbler

· 24. maj 2018
Ud over at være den perfekte frugtagtige blanding af sødt og surt, så har grønne æbler nogle utrolige sundhedsmæssige fordele. Her er 8 grunde til, at et grønt æble om dagen virkelig vil holde lægen væk.

Grønne æbler er en godbid for vores smagsløg med deres sprøde og syrlige smag. Men vi kan også hjælpe både vores krop og vores sundhed, når vi gnasker på denne vidunderlige frugt.

Vi ved alle, at æbler er godt for dit helbred. Men grønne æbler har et par fordele i forhold alle de andre. Den sure smag fra dens antioxidanter er især perfekte til enhver rensende kost eller ethvert vægttabsprogram.

Grønne æbler går meget godt med havregryn om morgenen. Du kan også spise dem i skiver i en salat, eller hele. De er fantastiske til at stille sulten på hvilket som helst tidspunkt af dagen.

Hvis du stadig ikke er blevet overbevist, eller du tror, ​​at denne sort er ikke så sød som de andre, så er her 8 grunde til at begynde at tilføje et grøn æble til din daglige kost:

Læs også:

Fire hjemmelavede æbletærteopskrifter

1. Grønne æbler har et højt fiberindhold.

Vi taler ikke om æblejuice eller gelé her. Den bedste ting at gøre, er at spise et grønt æble med skrællen. Kun ved at gøre dette vil du få fibrene, som det giver. Dette hjælper til at holde dig sund og rask.

  • Fiber, foruden at være et næringsstof, er en uundværlig støtte til vores interne balance og stofskifte.
  • Samtidig med det giver grønne æbletræer også polysaccharider og lignin. Disse er afgørende for din tyktarms sundhed.

2. De har også en højt mineralindhold.

grønne æbler

Æbler er rige på jern, et meget vigtigt mineral. For eksempel øger det niveauet af ilt i blodet, kontrollerer anæmi, og hjælper med feminin sundhed. Her er nogle andre gode mineraler, der findes i denne frugt:

  • Zink
  • Kobber
  • Mangan
  • Kalium.

Hvis du føler dig træt, eller føler, at din energi begynder at falde til sidst på dagen, skal du ikke tøve med at spise et grønt æble.

Læs også:

7 smoothies med grønne æbler til en god start på dagen

3. Ønsker du at tabe dig? Spis grønne æbler.

Hvis du ønsker at tabe dig på en sund måde,  så start med at spise to grønne æbler om dagen. Hvis du også har en balanceret kost med massere af variation, kan denne frugt hjælpe med at:

  • Reducere dine blodsukkerniveauer
  • Føle dig mere mæt
  • Sænke dit niveau af kolesterol
  • Gør det lettere at slippe af med fedt omkring maven

4. Grønne æbler bekæmper for tidlig aldring.

Hvis du ønsker at nyde yngre, sundere hud, skal du prøve grønne æbler. Deres antioxidanter fremmer cellulær genopbygning og foryngelse.

På samme tid optimerer de din leversundhed. Vi må ikke glemme, at en god leverbalance hjælper på vores generelle velbefindende.

Denne indre trivsel skinner igennem.

5. Grøn æble forebygger diabetes.

De er ikke blot tilstrækkelige til at forebygge diabetes, men de er også anbefalelsesværdige, hvis du lider af denne sygdom.

Som vi ved, så ekskluderer mange mennesker grønne æbler fra diabetisk kost på grund af deres fruktose.

Men grønne æbler giver os en slags fiber kaldet pektin, der hjælper os med at kontrollere vores blodsukker.

For eksempel er det at spise et æble med kanel en perfekt måde at starte dagen på. Dette stiller også vores lejlighedsvise sult efter søde ting.

6. Kickstart dit stofskifte med denne frugt.

Du kan få dit stofskifte i gang takket være mineralerne i grønne æbler. Kobber, jern, kalium og mangan fremme denne gavnlige proces.

Det at springe morgenmaden over vil gøre dit stofskifte langsommere. På den anden side vil du bemærke disse fordele, hvis du begynder at spise havregryn med æbler og drikke en kop hvid te hver morgen.

7. Grønne æbler bekæmper betændelse.

Grøn æbleskræl har enzymer, der hjælper vores T-celler. Disse er en slags lymfocyt, der bekæmper inflammation.

Pektinen i skrællen giver os også vitaminer og mineraler, der hjælper med at bekæmpe infektioner.

Hvis du lider af gigt eller slidgigt, så spis et æble, med skræl og det hele!

8. De tilskynder blodkoagulation.

Grønne æbler hjælper os med at øge vores niveauer af vitamin K. Som et resultat heraf er vi bedre i stand til at helbrede vores sår.

Vitamin K virker som et anti-hæmoragisk middel. Det er almindeligt at have lave niveauer af dette vitamin, hvis du har lidt af en infektion, sygdom eller hvis du stadig er syg.

På samme tid, hvis du er tilbøjelig til at have blødende tandkød, så husk at spise flere grønne æbler.