Tre naturlige typer terapi mod nikotinafhængighed

16 juni, 2020
Vidste du, at det er muligt at komme sig over nikotinafhængighed med naturlige midler? I denne artikel, kan du opdage nogle glimrende muligheder.

Nikotinafhængighed er et seriøst problem. Selvom mange rygere ønsker at stoppe denne skadelige vane, gør afhængigheden af dette stof, som cigaretter indeholder, det meget svært for dem at gøre det.

I dag, vil vi tale om tre naturlige typer terapi til at hjælpe dig på din vej mod at stoppe med at ryge. Disse muligheder kan hjælpe dig med at nå dit mål.

Naturlige typer terapi mod nikotinafhængighed

Naturlige typer terapi er glimrende alternativer til at komme sig over nikotinafhængighed. Nedenstående vil vi forklare nogle af de bedste muligheder, eftersom nogle planter og andre komponenter er effektive.

1. Overvindelse af nikotinafhængighed med cytisin

Kvinde tager medicin mod nikotinafhængighed

Selvom cytisin er et naturligt stof, bør indtaget af det blive overvåget af en læge.

Artiklen, Smoking Cessation and the Cardiovascular Patientbemærker, at cytisin er et naturligt valg til at håndtere nikotinafhængighed. Dette er blevet bakket op om af en klinisk undersøgelse.

Cytisin er et ekstrakt, der findes i frø fra guldregn-blomsten (Cytisus laburnum), som allerede blev brugt i Sovjetunionen til at hjælpe personer med at stoppe med at ryge. Du bør tage dette naturlige middel på denne måde:

  • Tal med din læge for at få hans eller hendes råd.
  • Du kan derefter finde cytisin i pilleform.
  • I løbet af de første dage, bør du tage seks piller.
  • Fra den tredje dag af, bør du mindske doseringen gradvist.

Du bør kun tage ekstrakten fra denne plante i 25 dage, eftersom det er den estimerede tid, det vil hjælpe dig med at komme dig over din nikotinafhængighed. Vær konsekvent. Det er dog vigtigt at tale med din læge, før du tager det.

Denne artikel vil måske interessere dig: Du kan stoppe med at ryge med 15 psykologiske handlinger

2. Kudzurod

Kudzurod (Pueraria lobata) er en anden mulighed mod nikotinafhængighed. Delen, der bliver brugt til dette formål, er roden. Dets egenskaber hæmmer belønningssystemet, hvilket fremmer mindskning af nikotinindtaget.

Der er flere måder at indtage dette naturlige middel på for at komme sig over sin nikotinafhængighed. Vi anbefaler, at du vælger den løsning, som passer bedst til din livsstil, og får din læges råd først.

  • Piller. Du bør begynde at tage mellem fem og seks piller om dagen, og så gradvist mindske dit indtag.
  • Pulver. Du kan tilføje det til din mad eller opløse pulveret i et glas juice. Vi anbefaler ikke, at du opløser det i et glas vand, eftersom dets smag kan være utiltalende.
  • Ekstrakt. Du kan opløse dråber af kudzu i et glas vand eller indtage det direkte.

3. Homøopati

Person knuser cigaretter for at bekæmpe nikotinafhængighed

Udover at anvende naturlige typer terapi, er medicinsk overvågelse og viljestyrke grundpælene i at stoppe denne dårlige vane.

Det sidste tip til at komme sig over en nikotinafhængighed er en naturlig type terapi kendt som homøopati. Som nævnt i artiklen, Application of homeopathy in smoker patientskan dette valg give gode resultater.

Homøopati er komplimentær behandling. Det betyder, at du kan bruge det, mens du anvender de andre muligheder, vi har nævnt ovenfor.

Ved denne type medicin, bliver piller, som ikke har nogen medicinske kontraindikationer, ordineret. Du kan også prøve ting såsom Bach blomsterdråber, for eksempel.

Note: Alternativ medicin til at stoppe med at ryge er ikke blevet fuldstændig verificeret af videnskabelige studier, hvilket er grunden til, at de kræver overvågelse af medicinske specialister til at vejlede dig gennem dem.

Læs også: 5 teer, der kan mindske din rygetrang

Viljestyrke hjælper

Det er en stor fejl at tro på, at disse naturlige midler vil hjælpe dig med at overvinde din nikotinafhængighed alene. Det er vigtigt at være villig til at stoppe med at ryge og være klar over, at du vil være fyldt med angst på et tidspunkt.

I disse tilfælde, er du afhængig af din viljestyrke og de naturlige midler, vi har nævnt ovenfor. Det er vigtigt, at du tror på, at det vil hjælpe dig med at komme dig over din afhængighed, før det faktisk kan ske.

Det er ikke nemt at stoppe med at ryge. Vi anbefaler derfor også at undgå steder, som kan få dig til at falde tilbage i denne vane. Gå for eksempel ikke hen til rygeområder, når du er på bar. Dette kan hjælpe dig.

Vi håber, at denne artikel hjælper dig med at komme dig over din nikotinafhængighed, så du kan stoppe med at ryge.

Hvad har været det sværeste for dig? Er du endt med den samme vane igen uden at have indset det? Har du nogen tips, du ønsker at dele?

  • Beck, A., Newman, C. F., & Wright, F. D. (1999). Terapia cognitiva de las drogodependencias. Barcelona: Paidós.
  • Guangcheng, Z., & Siming, F. (1997). Antioxidation of Pueraria lobata Isoflavones (PLIs)[J]. Journal of Chinese Medicinal Materials7.
  • Pérez Cruz, Nuvia, Pérez Cruz, Hayvin, & Fernández Manchón, Eduardo J.. (2007). NICOTINA Y ADICCIÓN: UN ENFOQUE MOLECULAR DEL TABAQUISMO. Revista Habanera de Ciencias Médicas6(1) Recuperado en 01 de mayo de 2019, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1729-519X2007000100006&lng=es&tlng=es.