5 naturlige måder at styrke fint hår på

· 15. maj 2019
Visse naturlige behandlinger kan holde tyndt hår fra at være svagt og sårbart til stærkt og pulserende.

Tab af hår er et af ​​de mest almindelige skønhedsbekymringer blandt kvinder i dag. Dem der har fint hår er især sårbare overfor hårtab og svaghed. I dag giver vi dig fem naturlige muligheder for at styrke fint hår.

Hår kan blive skørt, skrøbeligt og tyndt af forskellige årsager. Nogle af hovedårsagerne er arvelige grunde, visse lægemidler, stress, miljøeksponering, aggressive produkter eller procedurer, mangel på vitaminer og mineraler og hormonelle ændringer .

Hvis du oplever dette, vil vi i dag dele fem enkle og naturlige løsninger med dig, så du får en manke, der er fuld, silkeagtig og stærk. Bare rolig – disse tips hjælper med at styrke håret.

1. Hold styr og pas på din kost

Kost og haar

Hvad du spiser er grundlæggende for at have stærkt hår. Tilsæt protein til din kost gennem fødevarer som magert kød, æg, fisk og ost. Hvis du er vegetar, forbruge flere korn og korn .

Vælg fedtstoffer, der er af vegetabilsk oprindelse. Nødder, avocadoer, solsikkeolie, sojabønneolie og olivenolie er alle gode til at styrke fint hår, fordi de giver linolsyre og vitaminer.

Sørg for at også få masser af vitamin A, B og C . Disse vitaminer forbedrer dannelsen og vedligeholdelsen af ​​celler sammen med dit stofskifte og antioxidantniveau.

Tilsæt folsyre, biotin og svovl i din kost. Hvis du ikke har nok af disse stoffer vil det reducere cellulær replikation, hvilket er nødvendigt for at danne stærkt hår.

Glem endelig ikke at drikke mindst seks til otte glas vand om dagen. God hydrering er afgørende for regenerering af dit hår.

Se:  5 lækre smoothies til din udrenselseskur

2. Brug masker for at styrke fint hår

Masker er altid en god løsning på almindelige hårproblemer.

Mandelolie, eddike og ægmaske til at styrke fint hår

Ingredienser

  • 3 spiseskefulde mandelolie (45 ml)
  • 1 spiseskefulde eddike (15 ml)
  • 1 æg

Forberedelse og anvendelse

  • Bland de ovennævnte ingredienser, indtil de har en gul farve.
  • Påfør dette på vådt hår og lad det være på i mindst en halv time.
  • Skyl med varmt vand.

Aloe vera og ægmaske

Æg og aloe vera har begge egenskaber, der er ideelle til dit hår. Æg er en fremragende proteinkilde og aloe vera har regenerative egenskaber, der vil styrke tyndt hår.

Ingredienser

Forberedelse og anvendelse

  • Kombiner begge ingredienser, indtil du har en homogen blanding.
  • Påfør denne maske en gang om ugen for at få de bedste resultater.

Fenugreek maske til at styrke fint hår

Fenugreek har haft velkendte fordele for hår i århundreder.

Ingredienser

Forberedelse og anvendelse

  • For at styrke fint hår, blød så frøene i vand i mindst ti timer.
  • Når du har en tyk blanding, anbring den på håret og lad den stå i en halv time før skylning.

Nogle ekstra ingredienser, som du kan bruge enten sammen eller separat, inkluderer avocado, honning, æggeblomme og yoghurt. En avocado maske er specielt fantastisk til at tilføje skinnende styrke til dit fine hår.

3. Brug hjemmelavede shampooer og olier til at styrke fint hår

haar volumen

Der er visse kommercielle shampooer, der lover dig mere volumen i dit hår. Imidlertid er naturlige produkter lettere at opnå, enklere at forberede, mere overkommelige og sundere i længden.

Hvis du kan lide denne ide, anbefaler vi at bruge en blanding af hvidløg og løg, nælde, avocado og ricinusolie. Mens lugten kan være stærk, skal du ikke være bange, fordi det helt sikkert vil hjælpe med at styrke dine hårsække.

Oplev: 6 måder hvedekimolie hjælper dit hår

Påfør olierne en eller to gange om ugen med en mild hovedbundsmassage og skyl derefter med varmt vand. Nogle af de bedste olier, vi anbefaler, omfatter blandt andet:

4. Hold op med at bruge aggressive kemikalier og procedurer hvis du vil styrke fint hår

Visse kommercielle hårfarver og shampooer kan faktisk svække dit hår. De omfatter aggressive kemikalier som parabener, sulfater, farvestoffer og silikone.

Der er andre kemiske procedurer, der får dit hår til at tabe protein, hvilket gør det kedeligt, skørt og tyndt. Disse omfatter følgende:

  • Glattejern
  • Permanente krøller
  • Farvestoffer

Regelmæssigt brug af krøllejern og hårtørrer ved høje temperaturer er også skadelig.

Hvis du vil styrke tyndt hår, bør du derfor holde dig væk fra aggressive hårbehandlingsmetoder i et stykke tid. Sørg også for at vælge naturlige produkter, og hvis du foretrækker at bruge et kommercielt mærke, skal du kontrollere, at det ikke indeholder parabener.

5. Undgå stress og angst

Stress er en af ​​hovedårsagerne til hårrejsende hårtab. Hvis du har fint hår og du går igennem en masse stress, er du mere sårbar over for at miste dit hår. Prøv at undgå stress og lev et roligt liv.

De psykologiske bivirkninger af stress svækker dit hår, hvilket gør det nemmere for det at falde af.

Pas på dit hår og din personlige sundhed. Hvis du vil forbedre dit hårvolumen og styrke, vil disse fem naturlige tips hjælpe dig med at opnå det.