7 medicinske fordele ved artiskokker, som du ikke vidste

· 16. marts 2016
Artiskokker er rige på fibre. De hjælper med at bekæmpe forstoppelse og forbedre fordøjelsen takket være deres rensende egenskaber.

 Artiskokker. Hvem elsker ikke en omgang kogte artiskokker med lidt eddike og olivenolie? Lækkert! Ikke alene er de smagfulde. Der er en masse medicinske fordele ved artiskokker og blade. Læs med her for at finde ud af, hvordan artiskokker kan bruges som naturmedicin.

Medicinske fordele ved artiskokker

Artiskokken er en rigtig medicinsk plante, der bør stå på enhver families bord. Nogle mennesker, som ikke ved hvordan man skal tilberede dem, undgår dem og går glip af deres muligheder og fordele. Det er en skam, fordi artiskokker er tilgængelige i hele verden og tilbyder et væld af sundhedsmæssige fordele.

1.  Medicinske fordele ved artiskokker: De er sunde for leveren

 

Lever

Dette er et velkendt faktum. Artiskokker sætter leverens genopbygningshastighed op og hjælper med til at regenerere dette vitale organ. Ikke alene gendannes de syge celler, men den fremmer også produktionen af ​​galde. De er fantastiske til at behandle sygdomme som leverbetændelse, cirrhose eller dårlig leverfunktion. Teer er en storartet måde at opleve alle deres fordele på.

Hvordan tilbereder jeg den? Tag en artiskok og kog den i en liter kogende vand indtil den er mør. Tilsæt saften af en halv citron og drik det efter måltiderne.

2.  Hjælper dig med at tabe dig

Badevaegt

Artiskokker er fremragende til at hjælpe med fedtforbrænding. Deres vanddrivende og rensende egenskaber hjælper os med at fjerne skadelige stoffer fra kroppen. Drik samme te dagligt som beskrevet for leveren ovenfor. Husk at supplere dette med en sund kost.

3.  Godt for hjertet

Hjerte

Regelmæssigt forbrug af artiskokker renser blodet. De er perfekte til at reducere dårligt kolesterol og triglycerider. Hvad mere er, de kan endda sænke blodsukkeret, hvilket gør dem perfekte til dem med diabetes. De er fremragende for dit hjerte!

4.  Øger stofskiftet og fordøjelsen

Underliv

Takket være deres fiberindhold og rensende egenskaber, er artiskokker gode til at fremme fordøjelsen. På dage, hvor du føler dig tung, har mistet din appetit eller lider af forstoppelse så tøv ikke med at koge nogle artiskokker eller bare damp et par stykker De behandler tarmbetændelse og regulerer stofskiftet, og styrker immunsystemet samtidigt.

Se også:

3 lækre slankeopskrifter med artiskokker

5.  De giver dig energi

Kvinde der loeber paa stranden

Ved du, hvor mange vitaminer, der er i en artiskokDe er rene skatkamre af A- og B6-vitaminer; de er også fyldt med mineraler som calcium, fosfor, magnesium, kalium, natrium og jern… alle dem, der er nødvendige til at transformere kulhydrater til energi, som din krop kan bruge.

6.  Medicin til galdeblæren

LeverGaldeblære

Sommetider fungerer galdeblæren ikke rigtigt, nedsætter fordøjelsen og forstærker risikoen for at udvikle galdesten. Til behandling af galdesten tilberedes en te af 5 tørrede artiskokblade. Tilsæt et par dråber citronsaft og drik det efter frokost. Nogle mennesker kombinerer deres te med boldo, som forstærker dets medicinske effekt.

7.  Nedsætter urinsyreniveauet

UrinsyreFod

Når du lider af virkningerne af højt urinsyreniveau, akkumuleres krystaller i blodet, som kan blokere vener og arterier og give smerter. Dette affaldsprodukt er fremstillet af fødevarer med højt purinindhold, forbindelser, der findes i alt kød. Regelmæssigt forbrug af artiskokker i sprøde salater eller som lækre dampede grøntsager, reducerer gradvist urinsyren og problemer i forbindelse med gigt.

Se også:

Find ud af hvilke frugter, der fremmer vægttab

8.  Behandler hovedpine

hovedpine2

Ifølge eksperter skyldes nogle typer af hovedpine leverproblemer. Når leveren ikke fungerer ordentligt, er fuld af giftstoffer, eller gemmer for meget fedt, oplever vi symptomer på utilpashed sammen med hovedpine. Tøv ikke med at begynde at spise flere artiskokker, især i urtete.

Afslutningsvis skal vi ikke undlade at anbefale indtagelse af artiskokker mindst to eller tre gange om ugen. Der er en masse af originale måder at forberede dem på, som i en vinaigrette med rejer, med fuldkornsris, eller kombineret med bønner og linser – fødevarer fulde af protein for hele familien. Bare husk på, at artiskokker indeholder en masse af natrium, så hvis du er på en lav natriumdiæt, vil du sikkert at moderere dit indtag.

Vi håber at du har nydt at læse denne artikel om medicinske fordele ved artiskokker!