Bidronningeføde: 6 fordele og egenskaber

16. maj 2020
Bidronningeføde kan ikke bare bekæmpe forhøjet kolesterol og styrke immunforsvaret, men det kan også hjælpe den mentale sundhed. Det virker mod depression, angst og andre følelsesmæssige problemer.

Bidronningeføde har fantastiske egenskaber, der gør det til et sandt mirakel fra naturens side. Det er et naturligt kosttilskud, der har essentielle komponenter for at holde kroppen afbalanceret.

Det er et stof, der har masser af næringsstoffer, mange terapeutiske effekter, og det er godt til både børn og voksne.

I denne artikel viser vi dig alle fordelene og egenskaberne ved dette kosttilskud.

Hvad er bidronningeføde?

Bidronningeføde er et 100% naturligt stof, som bierne laver. Det er føde til larver i deres første levedage samt til dronningerne hele livet. Denne føde hjælper dem ikke bare med at overleve, men den hjælper dem også med at holde sig i gang og være i stand til at reproducere.

Bier producerer mange produkter, der er nyttige for mennesker

Bidronningeføde har en ekstraordinær evne til at stimulere vækst. En arbejdsbi, der kun spiser det i tre dage, kan leve i en måned eller halvanden måned, mens dronningerne lever i op til fem år, efter de har spist det mere regelmæssigt.

Som du kan se, indeholder dette produkt derfor masser af næringsstoffer.

Det er et gulligt og tykt stof med en let syrlig smag. Det indeholder desuden også masser af vand. Det har masser af proteiner og vigtige aminosyrer. Derudover indeholder stoffet mineraler og vitaminer: A, C, D, E og B (BA, B2, B5, B6, B8 og folsyre).

Der kan siges meget om bidronningefødens stimulerende effekt på nervesystemet. Det forbedrer koncentrationen og energiniveauet.

Det kan forårsage sundhedsproblemer, hvis man har en stillesiddende livsstil, hvis man laver for meget på arbejdet og i hjemmet, eller hvis man lider af stress og søvnløshed.

I disse tilfælde er bidronningeføde et godt supplement, når du har brug for mere energi.   

Vi anbefaler, at både børn, ældre og atleter, samt andre, der har brug for mere næring, indtager dette kosttilskud.

Vi anbefaler det også til dem, som lider af stress, og til dem, som har et arbejde, der kræver masser af fysisk og mental indsats. Det er for eksempel glimrende til dem, som har et arbejde, hvor der er meget pres på, men også til studerende og hjemmegående mødre.

Det hjælper dig med forskellige ernæringsmæssige mangler, men det har også terapeutiske og ernæringsmæssige fordele.

6 fordele og egenskaber ved bidronningeføde

Bidronningeføde i krukker

1. Bidronningeføde stimulerer nervesystemet

Stoffet hjælper dig med at nære dine neuroner og neurotransmittere, så din hjerne fungerer, som den skal. Det øger ilten til din hjerne, så det forbedrer derfor koncentrationen. 

Det forbedrer også humøret. Det er særligt nyttigt for dem, som lider af depression, udmattelse eller træthed. Det er derfor et fantastisk middel til at forbedre den mentale sundhed.

2. Det styrker immunforsvaret

Der er mange fordele ved bidronningeføde, og nogen af dem er de antivirale, antibakterielle og svampedræbende egenskaber, så det forbedrer derfor dit immunforsvar. Det er også perfekt, hvis du har influenza eller er forkølet

Hvis du indtager en lille smule bidronningeføde, beskytter du dig selv mod infektioner og svamp. Det har også helende egenskaber, der vil hjælpe dine sår med at hele bedre og hurtigere.

Vi anbefaler: Fire gode vaner til at forbedre dit immunforsvar

3. Det stimulerer vækst

Dette produkt hjælper også mennesker med at vokse, ligesom det hjælper bier med at vokse. Vi anbefaler, at det indtages i vokseperioden i barndommen og ungdommen.

Dette naturlige stof øger appetitten, så det er derfor nyttigt for børn og unge, så de kan spise mere og vokse, som de skal.

4. Bidronningeføde hjælper med at reducere kolesterolniveauet

En af de vigtigste fordele og egenskaber ved bidronningeføde er, at det hjælper med at reducere fedtindholdet i blodet. Det er, fordi det stimulerer blodcirkulationen.

I blandt disse fedtstoffer er det dårlige kolesterol. Når disse niveauer falder, så falder din risiko for kardiovaskulære sygdomme også. Det hjælper endda også med at forbedre tilfælde med hikke og højt blodtryk.

5. Det giver dig energi

Honning er et kosttilskud, der hjælper både mænd og kvinder

Bidronningeføde øger din energi. Således er det yderst nyttigt til dem, som lider af træthed og anæmi, fordi det hjælper med at øge din appetit. En god kost er vigtig for at behandle anæmi og udmattelse.

Ved at øge ilten til din hjerne får din krop også energi, og den vil være bedre i stand til at gøre en fysisk og mental indsats. En smule af dette mirakelprodukt vil være nok til at genoprette din energi 100%.

Læs også: Fire store fordele ved overgangsalderen

6. Det hjælper både mænd og kvinder

Kosttilskuddet er en glimrende behandling til hormonforstyrrelser i kvinder. Disse hormonforstyrrelser kan for eksempel være menstruation og overgangsalder.

Med hjælp fra bidronningeføde, honning, pollen og andre biprodukter fra bier, kan kvindens æggestokke fungere ordentligt i overgangsalderen.

Hos mænd hjælper det naturligt med at behandle infertilitet og impotens. Det er, fordi det øger testosteronniveauet, når man tager dette kosttilskud.

Konklusion

Bidronningeføde har utallige fordele for dit helbred. Uanset, hvad du bruger det til, så vil det med sikkerhed få dig til at føle dig sundere. Det er en fantastisk naturlig behandling. Du bør dog kun bruge det i perioder på op til seks måneder ad gangen.

  • Barnutiu, L. I., Marghitas, L. Al, Dezmirean, D. S., Mihai, C. M., Bobis, O., Bărnuţiu, L. I., … Bobiş, O. (2011). Chemical Composition and Antimicrobial Activity of Royal Jelly – Review. Animal Science and Biotechnologies.
  • Mishima, S., Suzuki, K. M., Isohama, Y., Kuratsu, N., Araki, Y., Inoue, M., & Miyata, T. (2005). Royal jelly has estrogenic effects in vitro and in vivo. Journal of Ethnopharmacology. https://doi.org/10.1016/j.jep.2005.04.012
  • Morita, H., Ikeda, T., Kajita, K., Fujioka, K., Mori, I., Okada, H., … Ishizuka, T. (2012). Effect of royal jelly ingestion for six months on healthy volunteers. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-11-77