3 måder til at mindske dobbelthagen og styrke nakken

En dobbelthage eller løs hud under hagen ses normalt efter de 30 som følge af hormonelle forandringer, men med den rette kost og ved at udføre et sæt daglige øvelser, er det muligt at reducere dem.
3 måder til at mindske dobbelthagen og styrke nakken

Sidste ændring: 22 november, 2018

Løs hud under hagen er en ophobning af fedtvæv under hagen, hvilket medfører et meget irriterende æstetisk problem for den person, som lider af det. Som ethvert andet område, hvor fedt har en tendens til at samles i kroppen, kan løs hud under hagen påvirke både mænd og kvinder, specielt hos voksne. I denne artikel vil vi vise dig hvordan du kan styrke din nakke og mindske dobbelthagen!

Hvorfor opstår dobbelthage? Det lokale område med fedt skyldes sædvanligvis fedme eller overvægt, dårlige vaner med en stillesiddende livsstil, rygning og dårlig kost, genetik, eller hormonale forandringer relateret til aldring.

Når en person når 28-30-års-alderen, er deres hormonniveau relativt lavere end i de foregående år. Efter de 30 og med tiden begynder hormonale faktorer forbundet med fedt at ændres. Dette irriterende problem har en tendens til at forstærkes hos både mænd og kvinder.

Dette er tidspunktet, hvor mange mennesker begynder at lide af problemer forbundet med lokale områder med fest, ikke kun under hagen, men på andre områder af  kroppen – sådan som bughule, lår, ryg eller balder.

Hvordan kan du forebygger og mindske dobbelthagen?

Som et hvert andet område med lokal ophobning af fest, er dobbelthagen et svært område at komme til livs. Det vil kræve særlige anstrengelser at eliminere det overskydende fedt. For mange mennesker, som er overvægtige eller fede, lykkes det at tabe mange kilo gennem kost og træning. Men måske glemmer de at bearbejde området omkring hagen, og det resulterer i at dette område ikke afspejler den samme grad af træning, som resten af kroppen. Hvad kan du gøre for at forebygge fremkomsten af dobbelthage?

Bekæmp væskeophobning

ØdemIFødder

Det overdrevne forbrug af alkohol, sukker og salt er forbundet med den irriterende forekomst af dobbelthage. Disse elementer øger ikke alene mængden af fedtvæv i kroppen, de fremkalder også væskeophobning, som gør dele af kroppen inklusive ansigtet mere opsvulmet. Det er vigtigt at undgå overdreven indtagelse og øge dit indtag af vand, for at forblive hydreret. Ironisk nok er en krop, som er mere dehydreret mere tilbøjelig til at tilbageholde væsker og andre skadelige stoffer.

Bekæmp førevareallergier

Folk, der har intolerance eller allergi over for visse fødevarer som gluten-overfølsomhed eller irritabel tyktarm er mere tilbøjelige til at danne dobbelthage i fremtiden. Hvis din mave er inflammeret eller bughulen er slap er det tegn på at der er noget galt med dit fordøjelsessystem, som eventuelt kunne påvirke dannelsen af en dobbelthage.

Ifølge International Foundation for Functional Gastrointestinal Disorders er årsagen til inflammationen ikke klart, men gasser, der ophobes i tarmen synes at være forbundet med denne intolerance.

Øvelser til at mindske dobbelthagen

dobbelthage3

Udover at tage ovenstående anbefalinger i betragtning er en effektiv måde at reducere dobbelthage på at følge en øvelse, der hjælper med at styrke og fjerne fedt omkring halsområdet og under hagen. Disse øvelser er et ideelt alternativ til en ekstrem metode som kirurgi, og kan også hjælpe med at forhindre dobbelthagen i at vende tilbage.

  • Til at begynde med, bøjer du dit hoved til den ene side og holder den position imens du berører ganen med tungespidsen og gentager den 10 til 15 gange. Læn derefter dit hoved til den anden side og gentag øvelsen.
  • Lig på ryggen, afslap musklerne i dit ansigt og prøv derefter at bøje dit hoved indtil din hage næsten rører ved dit bryst. Gør dette 10 gange og opbyg gradvist gentagelser indtil 50 gange.
  • For den endelige udøvelse af denne simple rutine, er du nødt til at sidde på en stol, og tryk dig tilbage mod ryglænet. Så vil du vippe hovedet bagover for at se på loftet. Hold denne stilling, prøv at strække dit hoved fremad, imens du forestiller dig at du kysser loftet. Gør dette flere gange, og slap derefter af.

For at opnå de bedste resultater, er det vigtigt, at du overholder disse øvelser og har tålmodighed. Du ser måske ikke umiddelbare resultater, men hvis du holder fast kan du nå dit mål.

Hvis din dobbelthage er meget stor, kan det imidlertid være bedst at gå til en specialist og udforske andre alternativer, såsom kirurgi.

Er du klar til at mindske dobbelthagen?

Det kan interessere dig ...
Syv effektive øvelser til at reducere dobbelthagen
Bedre LivsstilRead it in Bedre Livsstil
Syv effektive øvelser til at reducere dobbelthagen

Med kun et par minutter hver dag kan du styrke din kæbe og nakke hals og reducere dobbelthagen. Læs hvordan du gør her i artiklen.