5 øvelser alle kvinder burde lave for at få bedre sex

· 1. november 2017
Få bedre sex med de her nemme øvelser, der giver dig mere kontrol over din egen krop og seksuelle nydelse.

Vil du også gerne have bedre sex? Sex er dejligt, men de fleste af os kunne godt tænke os at få lidt mere nydelse end vi allerede gør. Få bedre sex med de her simple øvelser.

At være seksuel aktiv er ikke kun behageligt, men det skaber også en række reaktioner, der bringer fysisk og psykisk velvære.

At have sex fremmer tilliden din partner og skaber et bånd, der styrker jeres følelsesmæssige forbindelse.

Men nogle gange, uanset hvor hårdt du prøver, ender du med at føle dig træt og din præstation reduceres derved i løbet af handlingen.

Dette kan være på grund af stress akkumuleret i løbet af dagen, overanstrengelse af dig selv fysisk, du er stillesiddende eller biologiske ændringer, som kroppen gennemgår med alderen.

Men nogle mennesker ved ikke, at der er en bred vifte af øvelser, der træner musklerne involveret i forbindelse med sex, som rent faktisk kan forbedre ydeevnen.

De fleste af disse øvelser stimulerer også produktionen af endorfiner, der hjælper med at øge libido og seksuel ophidselse.

Nedenfor vil vi dele 5 af de bedste øvelser med dig, som du kan lave derhjemme for at opnå en bedre seksuel ydelse.

 

1. Squats gør dig bedre til sex

Kvinde der laver squats

Squats er kendt for at være en af de bedste øvelser til at styrke ben og balde muskler.

Men ud over at være gode til at forbedre, hvor fysisk attraktiv dine ben er, hjælper vedvarende squats øvelser med at forbedre blodcirkulationen og øger ophidselsen under sex.

De toner kroppen og hjælper den med at holde længere, under antagelse af en lignende stilling under sex.

 

Sådan laver du dem

  • Stå med benene en skulder bredde fra hinanden, hold dine hæle fladt på jorden. Bøj knæene langsomt.
  • Bevæg dig derefter langsomt op og ned, som om du sidder på en stol, og sørg for, at dine knæ ikke bevæger sig foran tæerne.
  • Hvis du ønsker at øge intensiteten, kan du også bruge vægte eller en bar.
  • Lav mindst 3 sæt af 15 gentagelser.

Anbefalet læsning:

5 tips til et bedre sexliv

2. Få bedre sex med bækkenbundsøvelser

Når du træner dig i at løfte bækkenbunden, styrker du dine balder, inderlår og haser.

Da øvelsen har fokus på bækkenbunden hjælper den også med at styrke dine kvindelige kønsorganer, hvilket fører til mere intense, kontrollerede orgasmer.

Denne øvelse gør dig bedre til at udføre forskellige seksuelle positioner, fordi det hjælper dig med at have kontrol over din krop.

 

Sådan gør du

  • Læg dig ned på en yogamåtte, placer dine arme ved din side og bøj knæene.
  • Løft dine balder fra gulvet og hæv dit bækken mod loftet.
  • Hold kropsholdningen i 30 sekunder, øg din tid gradvist til et minut.
  • Nedsænk din ryg tilbage til din udgangsposition og gentag 3 gange.

 

3. Store mavemuskler giver større nydelse

Kvinde der laver en oevelse paa en yoga maatte

Både undervisere og eksperter i seksuel sundhed erkender, at mavemusklerne bruges meget under sex.

Når du styrker dem, skaber du bedre stabilitet, når du har sex, og det giver dig mere kontrol over din nydelse.

 

4. Få bedre sex med planken

Planken anses for at være en af de bedste aktiviteter for at styrke alle kroppens muskler og øge udholdenhed.

Den bruger overkroppen, styrker ryggen, og forbedrer fleksibilitet.

Sådan laver du planken

  • Placer dine håndflader og dine knæ på jorden.
  • Sørg for, at dine hænder er en skulder bredde fra hinanden. Stræk dine ben tilbage.
  • Støt dig selv ved hjælp tæerne, og holder din ryg lige.
  • Klem dine mavemuskler og undgå at løfte dine balder for meget. Hold stillingen i 20 til 30 sekunder.
  • Lav 3 sæt af 5 gentagelser.

Læs også:

5 medicinske planter der øger din sexlyst

5. Triceps skal også styrkes, hvis du vil have bedre sex

Kvinde der traener med en stol

Det at have stærke, tonede arme er afgørende i enhver form for fysisk aktivitet, og dette inkluderer også sex.

Træning af dine triceps er afgørende for ikke at føle dig træt i positioner, der stresser armene.

 

Sådan gør du

  • Placer dine hænder på en stol, et bord eller en trappe.
  • Adskil dine ben en hofte bredde fra hinanden og bøj knæene til en 90 graders vinkel.
  • Sænk derefter dine balder mod gulvet og hold din ryg lige.
  • Hold et par sekunder, og vend derefter tilbage til din udgangsposition. Slap af i dine triceps uden at slippe stolen.
  • Lav to sæt af 20 gentagelser.

Er du også klar til at få bedre sex? Brug disse øvelser hver dag og opdag den positive effekt, det vil have på dit sexliv.