Opdag den fantastiske vandterapi til vægttab

· 24. juni 2018
Er det muligt at tabe sig uden anstrengelser, uden smerte og uden at dø af sult? Selvfølgelig! Med vandterapi renser du din krop for overskydende giftstoffer og får en mæthedsfornemmelse.

Hvordan går det med at smide de overflødige kilo? Finder du det svært? Er du efterhånden træt af at prøve den ene slankekur efter den anden?

Det er faktisk meget almindeligt, at du efter de første par forsøg bliver skuffet over dine resultater. Efter et par uger kan du også opleve, at du ikke længere ser nogle effekter, da din krop efterhånden har tilpasset sig ændringerne.

Uanset om du er på udkig efter nye metoder eller noget nemmere, bør du overveje vandterapi til vægttab.

Har du nogensinde hørt om det? Hvis ikke, eller hvis du har lyst til at vide mere, skal du fortsætte med at læse, da vi giver dig et overblik over vandterapi her.

Du vil opdage, at den har mange fordele og er meget overskuelig. Derudover behøver du ikke at foretage seriøse ændringer eller presse dig selv til det ekstreme.

Hvor stammer vandterapi til vægttab fra?

Selv om vandterapi efterhånden er begyndt at blive mere kendt i den vestlige verden, er den allerede meget udbredt i Japan.

I Japan bruges til at rense maven og forbedre fordøjelsessystemet. Derudover har japanerne fundet frem til, at terapiformen giver mere energi, og den hjælper dig også med at tabe dig.

Traditionelt anbefales det, at du drikker rigeligt med vand de første par minutter, efter du er stået op.

I Japan er de første par timer om morgenen kendt som de “gyldne timer”. Japanerne tror, at når du drikker vand på dette tidspunkt af dagen, vil det forbedre dit fordøjelsessystems funktion og helbred generelt.

Hvad er vandterapi?

Selvom navnet på denne terapiform kan lyde kompliceret eller give indtrykket af, at den er meget restriktiv, forholder det sig faktisk lige modsat.

Vandterapi har nogle meget specifikke regler og trin, der er overkommelige at følge. Disse er:

  • Drik mellem 400-600 milliliter vand lige efter du er vågnet. Det er vigtigt at gøre det på tom mave. Samlet udgør denne mængde vand mellem 4-6 glas vand. På de lidt koldere morgener er det bedst, at vandet er varmt eller har stuetemperatur. Hvis du gerne vil have lidt smag, kan du tilføje lidt citronsaft – men ingen sødestoffer.
  • Børst tænder og vent mellem 45 minutter til en time, før du spiser noget. Du behøver ikke at bekymre dig, hvis du vågner, og føler dig virkelig sulten. Den mængde vand, du drikker, vil give dig en mæthedsfornemmelse, og du vil uden problemer være i stand til at vente mindst 45 minutter med at spise første måltid.
  • Spis en let morgenmad. Det skal dog være en komplet morgenmad, der giver dig masser af næring. Det er vigtigt, at du starter din dag rigtigt og spiser økologiske fødevarer af høj kvalitet. Undgå forarbejdede fødevarer, kød og fedt. Gode alternativer er smoothies eller salater, selv om en kombination af havregryn, nødder og mælk også er et godt valg.
  • Resten af dine måltider skal være lette, for ellers virker vandterapien ikke korrekt.
  • Du bør undgå at drikke væske, to timer efter du har spist. Du kan dog stadig indtage to liter vand om dagen, som det generelt anbefales.

Generelle anbefalinger til vandterapi til væggtab

  • Du kan tilsætte en knivspids salt til vandet for at gøre din krops hydrering mere smidig. Men du bør overveje dette grundigt, hvis salt generelt er et problem for dit helbred. Så hvis din læge har sagt, at du skal reducere dit indtag af natrium, skal du helt undgå dette trick. Du vil opleve, at din krop helt naturlig vil absorbere alt det vand, den har brug for.
  • Undgå kaffe, alkohol eller irritanter af nogen art. Da vandterapi har til formål at gøre din krop sundere, vil den være mere udsat for de skadepåvirkninger, som disse drikkevarer medfører. For at være sikker på, at din krop ikke tager skade, skal du helt undgå disse drikkevarer i et stykke tid. Hvis du gerne vil have lidt at drikke med smag, anbefales det, at du vælger grønne smoothies eller naturligt frugtjuice, men altid i små mængder.

Hvis du lider af en medicinsk tilstand, hvor det er påkrævet, at du er opmærksom og i kontrol med din krop, bør du kun prøve denne terapi efter at have talt med din læge.

Kendte du til denne terapi i forvejen? Har du prøvet den? Var den effektiv for dig?