Sukker- og laktosefri jordbær- og mandelmousse

8. april 2019
I denne artikel kan du prøve en simpel opskrift på en sukker- og laktosefri jordbær- og mandelmousse, der er let og nem at spise. Du vil elske den!

Det er blevet populært at lavre lækre opskrifter, der både smager fantastisk og er sunde. Den nye madtrend betyder, at sundhed og fornøjelse kan gå hånd i hånd. Denne jordbær- og mandelmousse er et eksempel.

Måske har du selv prøvet en af de mange nye opskrifter, der bruger sunde fedtstoffer, og som ikke indeholder sukker, mel eller mejeriprodukter. Hvis ikke, så kan du prøve den opskrift, vi har fundet frem til dig i dag.

I denne artikel kan du prøve en simpel opskrift på en sukker- og laktosefri jordbær- og mandelmousse, der er let og nem at spise. Du vil elske den!

En laktosefri jordbær- og mandelmousse

Opskrifter på mousse kræver normalt anvendelse af fløde eller flødeskum.

Men vi kan også se efter lettere alternativer, der er gode til dem med laktoseintolerance, dem, der forsøger at reducere deres fedtindtag, eller dem, der forsøger at kontrollere deres sukkerindtag.

I denne opskrift vil vi erstatte mælkeprodukter med mandelmælk. Det er glat, cremet og meget nærende. Du kan købe det, eller du kan endda lave det selv i dit eget hjem.

Sukkerfri desserter

Der findes alternativer til raffineret sukker, når du skal lave dessert

Problemet med de fleste desserter er, at de indeholder for meget sukker.

Hvidt sukker betragtes som et meget farligt produkt for vores helbred, da det ændrer, forsurer og afkalker vores krop. Dette kan resultere i mange forskellige slags lidelser.

Heldigvis har vi i disse dage mange alternativer til hvidt sukker. Vi kan afprøve dem for at opdage deres forskellige niveauer af sødme og deres forskellige teksturer, så vi kan bruge dem i opskrifter:

  • Rørsukker
  • Stevia
  • Honning
  • Agavesirup
  • Ahornsirup
  • Kokossukker

Læs også:

Sukkerfrie desserter du bør prøve

Fordele ved denne dessert

Jordbær

Jordbær er rige på C-vitamin, folinsyre, mangan, jod og kalium

Jordbær er fantastiske til enhver sund kost, fordi de har et lavt indhold af sukkerarter, kalorier og fedt. De har også diuretiske egenskaber, der hjælper med at bekæmpe væskeretention, der forårsager oppustethed og vægtforøgelse.

De er også rige på C-vitamin, folinsyre, mangan, jod og kalium.

Takket være deres ernæringsmæssige værdi kan regelmæssigt indtag af jordbær hjælpe med at regulere kolesterolniveauerne i dit blod, forhindre osteoporose, bekæmpe forstoppelse og endda forbedre dit syn.

Mandler

Mandler er fulde af sunde næringsstoffer

Mandler er en nød, der er god at spise i enhver alder. De indeholder trods alt en masse næringsstoffer, proteiner, sunde fedtstoffer og fibre.

Selv om de har et højt indhold af kalorier, konverteres de til en stor mængde energi. Og de vil ikke have en negativ effekt på din vægt, hvis du spiser dem med måde (en håndfuld om dagen).

Mandler er også rige på vitamin E, en kraftig antioxidant, der beskytter os mod aldring, indvendigt såvel som udvendigt.

Mandler vil tillade os at undgå at bruge mælkeprodukter i denne opskrift, da de vil tilføre cremethed til vores mousse.

Læs også:

Derfor har din krop godt af at spise fire mandler om dagen

Jordbær- og mandelmousse

Uden yderligere omsvøb får du her opskriften på denne lækre og sunde jordbærmousse:

Ingredienser

  • 1 kop mandler (150 g)
  • 3 æggehvider
  • 1 kop vand (200 ml)
  • 3 spsk flydende raffineret stevia (30 ml)
  • 3 kopper jordbær (510 g)

Bemærk: Vi anbefaler, at du bruger økologiske jordbær, fordi andre, der ikke dyrkes naturligt, normalt indeholder mange pesticider. Disse kan trænge ind i ydersiden af ​​frugten gennem de delikate ydre porer.

Forberedelse

  • En time før du laver denne opskrift, skal du lægge mandlerne i blød for at aktivere dem. Dette gør dem nemmere at fordøje og lettere at tilberede.
  • Adskil æggehviderne fra æggeblommen og pisk dem, indtil de opnåer en cremet og skummende konsistens. Gem det til senere.
  • Blend de blødgjorte mandler med en kop vand i mindst et minut, indtil du opnår en ret tyk creme.
  • Derefter tilsættes stevia og jordbær og derefter skal du fortsætte med at blende. På dette tidspunkt kan du teste det for at se om det har brug for mere sødemiddel. Det afhænger af din preference og hvor sød frugten er.
  • Fortsæt med langsomt at tilføje æggehviderne til blandingen, så du kan fortsætte med at blande alt uden at æggehviderne mister deres luftighed.
  • Derefter puttes cremen i de kopper eller beholdere, som du vil bruge, dække dem og stil dem i køleskabet.
  • Du skal vente 24 timer før du spiser denne dessert, hvis du vil opnå den rette tekstur.