7 sunde fødevarer at spise før træning

· 29. september 2016
Takket være deres høje indhold af essentielle fedtsyrer giver avocadoer energi og forbedrer den fysiske og mentale ydeevne. De er en glimrende tilføjelse til ens daglige kost, fordi de er meget mættende

Nogle personer foretrækker ikke at spise noget før deres træning, fordi deres mål mest af alt er at forbrænde kalorier og tabe sig.

7 sunde fødevarer at spise før træning

Men modsat, hvad mange sikkert tænker, bør man vælge med omhu, hvad man spiser før ens træning. Dette vil blive en fremragende måde at forbedre ens ydeevne og få mere for pengene, når det kommer til at forbrænde kalorier.

Hvis ens træning indebærer aktiviteter udover blot simpelt cardio, og man også anvender vægte, er det vigtigt at tilføje flere proteiner, fedt og nogle kulhydrater til sin kost.

Selvfølgelig bør man ikke spise et kæmpe måltid lige før sin træning, eller når man er på vej hen til træningscenteret. Den bedste måde at gøre det på, er ved at spise en halv til en hel time, før man træner for at optjene den største energi.

Hvis du allerede har en træningsrutine og gerne vil vide, hvad du bør spise, før din træning, så gå ikke glip af denne artikel, som beskriver de syv sundeste fødevarer at spise før træning. Du vil elske dem!

1. Frugt- og grøntsagsjuicer

Agurk juice

Frugt- og grøntsagsjuicer er nogle af de bedste kilder til naturlig energi, som kan hjælpe med at forbedre den fysiske ydeevne.

Denne drik er forfriskende og nem at fordøje, hvilket fremmer stofskiftet, som hjælper med at forbrænde flere kalorier.

Se også: Detox dine nyrer med naturlig juice

Du kan blande grøntsager efter smag:

  • Spinat
  • Kål
  • Broccoli
  • Persille
  • Selleri

Og glem ikke at tilsætte nogle frugter, såsom:

  • Banan
  • Æble
  • Pære
  • Kiwi
  • Ananas

2. Chiafrø

At spise chiafrø er blevet meget populært af en enkelt årsag: De er meget rige på mange næringsstoffer, som er meget gavnlige for ens helbred.

Chiafrø indeholder essentielle omega-3 fedtsyrer, fibre, proteiner og mineraler, som hjælper med at styrke kroppen, samtidig med at det giver en god mængde energi.

De er nemme at finde i supermarkeder og endda til en rimelig pris. Det er bedst ikke at indtage store mængder chia. Det eneste du behøver er en lille ske tilsat til din smoothie for at kunne drage nytte af dets egenskaber.

3. Avocado

Avocado og avocado smoothie

Avocadoer er lækre og har mange fordele for ens overordende helbred. De indeholder essentielle fedtsyrer, vitaminer, antioksidanter og andre næringsstoffer, som passer til en række populære typer kost.

Afhængig af ens mål for kalorieindtag, kan avocado være den bedste måde at tilsætte naturlig energi og forbedre ens fysiske og mentale ydeevne.

At spise noget af en avocado hver dag hjælper også med at regulere ens kolesteroltal og vægttab, fordi det er meget mættende.

4. Æg

Dagene, hvor man fik at vide, at æg ikke er gode for helbredet, er ovre – det er blevet bevist, at regelmæssig indtagelse af æg faktisk kan forbedre ens overordnede helbred.

De er en naturlig kilde til proteiner, som stimulerer vægttabet men samtidig opbygger muskelmasse.

Æg er et glimrende valg til morgenmaden, især hvis ens træning ligger om morgenen.

5. Havregryn

Havregryn og havregrynskager

En af de fødevarer, der har et meget stort indhold af kostfibre, er havregryn. Denne kornsort bliver betragtet som den mest fuldendte af dem alle, da den hjælper med at stabilisere blodsukkeret og støtter stofskiftet, der omdanner fedtopsamlinger til energi.

Havregryn indeholder meget få kalorier og takket være dets indhold af sunde typer fedt, beskytter det hjertet og støtter reguleringen af kolesteroltallet.

6. Nødder

Nødder indeholder mindre vand end friske frugter, og derfor indeholder de mange flere kalorier.

På den anden side bør du vide, at nødder også er en fremragende kilde til proteiner, sunde typer fedt og antioksidanter, som opfylder ens kostlige behov.

I forbindelse med din træning er nødder et glimrende valg til at tilfredsstille sulten, og de er også en naturlig kilde til energi.

Deres høje indhold af fibre reducerer optagelsen af kulhydrater, hvilket gør nødder til et ideelt supplement til at kontrollere ens blodsukker.

Vi anbefaler, at du læser: Din krop på kokosvand

7. Fedtfattig græsk yogurt

Graesk yoghurt

Denne fødevare er ikke blot god til at vedligeholde et sundt tarmflora. Den støtter også en sund fordøjelse og forebygger højt blodsukker.

Hver portion bestående af 170 gram indeholder 18 gram proteiner. Hvilket gør græsk yogurt til et suverænt valg til personer, som ønsker at gøre deres bedste under træningen.

Husk at uanset hvad du spiser, er det vigtigste af alt din egen motivation til at træne. Når du er disciplineret og konsekvent, vil du være i fuld kontrol over dit eget helbred og din egen form.