Symptomer på cervikal spondylose og naturlig behandling

22 november, 2018
Cervikal spondylosis er nakke smerter, der kan have alvorlig indflydelse på din livskvalitet. Her er flere forskellige naturlige midler, der kan hjælpe med at lindre dets symptomer.

Cervikal spondylose, eller slidgigt i nakken, kan have mange forskellige årsager. Det er imidlertid en meget almindelig proces forbundet med aldring.

Rygsøjlen er en utrolig kompleks struktur.

Hvirvler er dannet af en samling af sarte knogler. Balancen og styrken af disse knogler er direkte påvirket af dårlig kropsholdning, intense eller asymmetriske bevægelser og tidens enkle gang.

Da cervikal spondylose bliver mere til stede i dit liv, kan smerten nå helt til dine arme og ben.

Hvis dette er tilfældet, skal du tale med en læge og en god fysioterapeut for at indarbejde nye strategier i dit daglige liv.

Vi foreslår, at du uddanner dig selv på denne muskulære tilstand og de naturlige behandlinger, der er forbundet med dette problem. Det er trods alt en af de mest almindelige tilstande blandt ældre mennesker.

Cervikal spondylose: hvad det er og hvordan det ser ud

cervikal spondylose

Cervikal spondylosis er en form for gigt, der påvirker nakkens hvirvler.

Dette er en forringelse af nakkeforbindelserne, der har tendens til at gøre sin umærkelige indtræden ved 40 års alderen og præsenterer mere intense symptomer omkring 60 års alderen. Men børn og unge med gigt har nogle gange også en lignende tilstand.

Årsager

Så mærkeligt som det kan synes, er cervikal spondylose ikke dannet på grund af slid på hvirvlerne eller brusken i halsområdet.

Roden til problemet kommer fra forringelsen af ​​ledets indre fibrøse membran. Disse samlinger taber elasticitet, når de mangler vand til at hydrere dem og holde dem stærke og fleksible. Derefter forårsager manglen på fugt et sammenbrud i den indre del af leddet.

Når trykket opbygges, brydes leddene og gnides mod hinanden. Det medfører naturligvis smerte, betændelse og en stiv nakke, der nogle gange kommer med svimmelhed og kvalme.

Hvis cervikal spondylosis bliver kronisk, kan der forekomme en bule eller osteofyt.

Denne vækst presser på det rum, hvor nerverne er placeret, og intensiverer smerten.

Symptomer

Her er nogle af de mest almindelige symptomer på cervikal spondylose:

  • Det mest tydelige symptom er naturligvis nakkesmerter og stivhed. Kørsel, læsning eller sammenbøjning mens du skriver beskeder kan føre til et “hold” i din nakke eller endda svimmelhed.
  • I mange tilfælde strækker smerten sig til ekstremiteterne. Det er almindeligt at opleve følelsesløshed og svaghed i arme, hænder og fingre.
  • Et andet symptom er hovedpine.
  • Derudover får nogle mennesker kvalme og mister deres balance.
  • Nogle kan også høre visse indre lyde, som om noget blev “knust” i deres nakke.

Læs også:

Lider du af gigt? Undgå disse 7 fødevarer

Naturlige behandlinger

Varme-kulde behandling

Først og fremmest er en simpel måde at reducere smerten i forbindelse med cervikal spondylosis anvendelse af varme og kolde forbindinger.

  • Forbindinger bør anvendes skiftevis til nakke og skuldre.
  • Varme forbindinger forbedrer blodcirkulationen og afslapper dine muskler.
  • Kolde forbindinger, på den anden side, hjælper med at reducere betændelse og hævelse.

Bemærk, at hvis din hals er meget betændt, bør du undgå varme forbindinger.

Let træning, som du er i stand til

Før du foretager dig noget, skal du kontakte din læge eller fysioterapeut. Det er dog nødvendigt at holde ryggraden i bevægelse, og området omkring din nakke og dine skuldre i særdeleshed.

Gå-ture, yoga og svømning er tre af de mest egnede øvelser til at forbedre din livskvalitet, når du lider af cervikal spondylose.

Gurkemeje

Derudover er gurkemeje et meget effektiv naturligt anti-inflammatorisk middel. Det er meget nyttigt mod ledsmerter og til at forbedre blodcirkulationen.

Ligeledes er det en stor hjælp på de dage, hvor du oplever en stiv nakke.

Sesamfrø

Sesamfrø er rige på calcium, mangan, magnesium, zink og kobber. Hvis du spiser dem regelmæssigt, hjælper du med at sikre, at din brusk forbliver fleksibel, og led sammenbruddet ikke går så hurtigt.

Du kan tilføje sesamfrø til dine salater og endda udføre selvmassage med varm sesamolie.

  • Alt du skal gøre er at anvende olien på en forbinding.
  • Derefter skal du lave cirkulære bevægelser på nakke og skuldre.

Læs også:

6 olier til behandling af gigt

Æblecidereddike

Æblecidereddike har fantastiske anti-inflammatoriske egenskaber.

Sådan bruger du det:

  • Først skal du sørge for, at æblecidereddiken er organisk og ufiltreret. (Det bør ikke være den slags du kan købe i købmandsforretninger).
  • Damp derefter en kompressionen eller bomulds håndklædet med lidt af dette naturlige middel.
  • Derefter anbringes det på din hals i et par timer to gange om dagen.

Samlet set er disse naturlige midler kun noget ekstra hjælp til at lindre dine nakkesmerter.

At søge lægehjælp er afgørende for at forhindre denne tilstand i at blive kronisk og påvirke din livskvalitet.

  • Andrade Cevallos, M. J., & Gavilánes Cevallos, M. C. (2015). Espondilosis cervical. El rol de la prevención secundaria en la aparición de la mielopatía cervical espondilótica Cervical. Revista Cubana de Reumatología.
  • Mohiuddin, E., Asif, M., Akram, M., Uddin, S., Ahmed, A., Usmanghani, K., & Hannan, A. (2010). Curcuma Longa and Curcumin : a Review Article. Rom. J. Biol. – Plant Biol. https://doi.org/10.1186/s13104-017-2728-0
  • Shahidi, F., Liyana-Pathirana, C. M., & Wall, D. S. (2006). Antioxidant activity of white and black sesame seeds and their hull fractions. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2005.08.009
  • Malanga, G. A., Yan, N., & Stark, J. (2015). Mechanisms and efficacy of heat and cold therapies for musculoskeletal injury. Postgraduate Medicine. http://doi.org/10.1080/00325481.2015.992719
  • Atik, D., Atik, C., & Karatepe, C. (2016). The Effect of External Apple Vinegar Application on Varicosity Symptoms, Pain, and Social Appearance Anxiety: A Randomized Controlled Trial. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. http://doi.org/10.1155/2016/6473678