3 anbefalinger til at kontrollere væskeophobning

Lider du af væskeophobning eller oppustethed? Når du har væskeophobning, bliver du nødt til at være særligt opmærksom på din kost og undgå at være stillesiddende. Lær mere i denne artikel!
3 anbefalinger til at kontrollere væskeophobning

Sidste ændring: 10 marts, 2019

Enhver person kan opleve væskeophobning. Tro det eller ej, men alle har haft dette problem mindst én gang i deres liv. I dag vil vi give dig 3 anbefalinger til at kontrollere væskeophobning!

Der er mange problemer, der dukker op i forbindelse med mangel på viden omkring denne tilstand. For eksempel er et er problemerne, at personer kun forbinder dette problem med kvinder.

Det er på grund af den store sandsynlighed for, at kvinder lider af væskeophobning i løbet af deres menstruelle cyklus.

Alligevel er mænd dog ikke fuldstændig fritaget fra dette problem.

Den menneskelige krop fungerer på fantastiske måder: Problemer kan dog opstå, når en ubalance opstår i en af organerne.

Se denne artikel efter “3 anbefalinger til at kontrollere væskeophobning”:

Seks naturlige midler mod betændte ben

Hvad er væskeophobning?

Der er en masse forkert information vedrørende denne tilstand. Først bliver vi nødt til at slå de følgende informationer fast:

  • Identificering af væskeophobning
  • Afgørende faktorer
  • Problemer, det skaber

Der er konsekvenser af væskeophobning, især vand, i de primære væv i kroppen.

Den hovedsaglige faktor er på grund af en hormonel ubalance, som kontrollerer dette.

Haevede ben

Hvorfor er væskeophobning forbundet med kvinder?

Kvinder har tendens til at have en tilbøjelighed til at opleve væskeophobning, når de er i deres anden fase af deres menstruelle cyklus. Dette er fasen mellem ægløsning og ankomsten af deres menstruation.

Dette er resultatet af koncentrationen af progesteron i blodet.

En anden mulig afgørende faktor er anvendelsen af oral prævention.

Andre faktorer

Som vi allerede har nævnt, kan mænd også døje med dette problem. De følgende grunde er nævnt nedenstående.

  • Overskydende kropsfedt
  • Længerevarende perioder med at sidde ned, stå eller ligge ned i den samme stilling
  • Overordnet stillesiddende livsstil

Sådan identificerer man væskeophobning

Eftersom dette er en sygdom, har den et antal symptomer:

  • Smerte i leddene
  • Ubehag i flere dele af kroppen (ben, fødder, arme, hænder, bryst, hofter)
  • Smerte i maveområdet
  • Tøjet føles mere stramt end normalt
  • Nogle dele af kroppen er større end andre
Person med haevede ben og haand

Sådan kan man kontrollere væskeophobning

De fleste personer vil opleve væskeophobning på et eller andet tidspunkt i deres liv, men det kan typisk blive kontrolleret på en nem og ligetil måde.

Prøv nogle af disse tips til at komme af med væskeophobning. Hvis de ikke virker, anbefales det, at man søger råd fra en erfaren fysioterapeut.

1. At få en massage eller gå en tur

En af de afgørende faktorer ved væskeophobning er at være stillesiddende.

Når en person tilbringer meget tid med at være fysisk inaktiv, forårsager det utilstrækkeligt omløb af blodet. Dette fører til træghed i hele kroppen.

Efter meget inaktivtet ender kroppen op med at ophobe væske i flere dele af kroppen, især den nedre del, såsom fødderne og benene.

For at forebygge og bekæmpe dette problem anbefales det, at man går en kort tur. Dette vil øjeblikkeligt resultere i et almindeligt blodomløb i hele kroppen.

I tilfældet af overdreven udmattethed kan en massage af det berørte område være meget nyttigt.

Se denne artikel efter “3 anbefalinger til at kontrollere væskeophobning”:

Opdag hvilke fødevarer, som passer til din kropstype

2. At begrænse sit indtag af sukker og salt

Overdrevne mængder af sukker har tendens til at ophobe sig i kroppen. Det mest skadelige er tilstedeværelsen af slik og søde sager.

Sukker har tendens til at blive i systemet uden at blive optaget.

Mens sukker ikke er anbefalet generelt, er det ofte forbudt i en kost for dem, der oplever væskeophobning. Salt har tendens til at forhindre processen af at udskille væske ordentligt.

Det anbefales at mindske sit indtag at salt så meget som muligt.

Kvinde der spiser salat

3. Sund kost

Ikke at nævne en persons overordnede kost, når man taler om kroppen, efterlade emnet ufuldkomment.

Derfor, når vi taler om vores helbred, er det vigtigt at følge en kost bestående af friske fødevarer. Disse ville indebære bananer, løg, blåbær, fisk, valnødder og mandler.

Disse fødevarer udskiller natrium, er vanddrivende og har anti-inflammatoriske egenskaber.

Det kan interessere dig ...
Tab dig med denne smoothie mod ophobet væske
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
Tab dig med denne smoothie mod ophobet væske

Denne smoothie mod ophobet væske indeholder ananas, kokosnød og ingefær og vil hjælpe dig med at øge stofskiftet og tabe dig, mens den gør dig mæt.