Prøv denne effektive diæt for at reducere dit mavefedt

10. september 2018
Når denne diæt ledsages af motion vil du se resultater på få uger. Vær striks og disciplineret og få den mave du altid har drømt om!

At have en slank og tonet mave er et alminde mål for mange mennesker. Selvom det ikke er nemt at opnå, er det essentielt for en slank figur at tabe cm. omkring taljen ved at reducere dit mavefedt.

Den store, irriterende forhindring, desværre, er at dette område af kroppen har en tendens til at lagre fedt. Dette resulterer i problemer med væskeophobning, forstoppelse og andre lidelser der kan få maven til at føles oppustet.

Før du tyer til mirakelmetoder, er det bedst at tilegne dig en diæt der er kaloriefattig og som fremmer de kropslige funktioner som bekæmper lagringen af fedt.

På den måde kan du undgå uønskede bivirkninger i kroppen mens du taber dig og får din mave til at være flad og tonet.

Er du interesseret? Gå ikke glip af den diæt vi vil dele med dig her.

Du kan reducere dit mavefedt med en sund diæt

Med en sund og varieret diæt, kan du reducere dit mavefedt og bekæmpe lagringen af nyt fedt.

For at reducere dit mavefedt på en effektiv måde, er det fundamentalt at forbrænde flere kalorier end du indtager. Ud over at mindske mængden af kalorier du indtager, er der derfor også nødvendigt at følge en træningsplan.

I samspil vil disse to vaner sætte gang i din fordøjelse og dit stofskifte. De forbedre din krops evne til at omdanne næring til energi. Derfor vil din vægt falde, lidt efter lidt, og din mave vin blive fladere.

Et andet vigtigt aspekt at tage med i dine overvejelser er hydrering. Det daglige væskeindtag stimulerer fordøjelsen og fremmer fjernelsen af affalds- og giftstoffer, hvilket reducerer oppustetheden.

Fødevarer der er tilladte som en del af diæten

For at følge diæten der effektivt kan reducere dit mavefedt, er det vigtigt at kende til de fødevarer der har en gavnlig effekt på processen. På den måde kan du udvide din diæt, uden at tage vægt på igen.

Anbefalinger er som følger:

  • Grønne grøntsager (broccoli, spinat, salat, sølvbede, og så videre)
  • Frugt (æbler, appelsiner, jordbær, bananer, og så videre)
  • Bælgfrugter (linser, garbanzos, bønner)
  • Æg
  • Magert kød og fisk
  • Frø, nødder og tørret frugt
  • Fedtfattige mejeriprodukter eller plantemælk (i små mængder)

Vi anbefaler:

7 sunde fødevarer du bør spise hver dag

Forbudte fødevarer på denne diæt:

Kage er ikke en god idé når du er på en diæt.

For at opnå de bedste resultater fra denne diæt, er det nødvendigt at skære nogle bestemte fødevarer fra. Typisk dem der fattige på næringsstoffer, men indeholder store mængder sukker og fedt.

Disse inkluderer:

  • Slik, kager og alle formor for sødt bagværk.
  • Forarbejdet kød og pålæg
  • Friturestegte madvarer
  • Kulsyreholdige drikkevarer og sodavand
  • Fedtholdige oste
  • Vegetabilske olier såsom soja- og palmeolie
  • Fede mejeriprodukter
  • Mad på dåse
  • Færdigretter

Se også:

7 øvelser til at tone din krop på 4 uger

Som det næste, vil vi se nærmere på nogle idéer der kan hjælper dig med at planlægge dine måltider.

Morgenmad

Morgenmad er et vigtigt måltid - også i denne diæt.

  • Te og en tortilla med 4 æg og spinat.
  • En skive fuldkornsbrød, en kop plantemælk og et kogt æg.
  • En kop havremælk, en skive fuldkornsbrød og en skål jordbær og blåbær.

Formiddag

  • Yoghurt naturel med en håndfuld mandler og valnødder.
  • En kop skårne frugter (cantaloupe, vandmelon, æbler)

Frokost

For at reducere dit mavefedt skal du planlægge dine måltider godt. Her er nogle idéer til en lækker frokost.

  • En portion kyllingebryst og en blandet salat med olie/eddike-dressing.
  • En grøn salat med magert kød og et æble som dessert.
  • En kop grøntsagssuppe med kyllingetern.

Eftermiddag

Om eftermiddagen er det nemt at løbe tør for energi, når sulten sniger sig ind på dig.

  • En smoothie med vandmelon og jordbær.
  • Et stykke grillet kylling med peberfrugt.
  • En skive fuldkornsbrød med tomatskiver på og en kog te.

Aftensmad

  • Grøntsags- eller kyllingesuppe med to stykker fuldkornbrød til.
  • En portion grillet kyllingebryst med dampet broccoli til.
  • To skiver fuldkornsbrød med kalkunbryst og blandede, ovnbagte grøntsager.

Andre fødevarer

Denne diæt er ikke så stram som man skulle tro. Du har faktisk rigtigt mange lækre muligheder, når du skal planlægge dine måltider.

  • Urte- og krydderte (ingefær, cantaloupe, kanel, camille, basilikum, og så videre.)
  • Vand (6 til 8 glas om dagen)
  • Rensende frugter (vandmelon, papaya, cantaloupe, pærer, kiwi, og så videre.)

Når denne diæt ledsages af motion vil du se resultater på få uger. Vær striks og disciplineret og få den mave du altid har drømt om!

FRA INTERNETTET