Det sker der med din krop, hvis du spiser to bananer om dagen

5. august 2018
Bananer er en af de mest spiste frugter. Ikke alene er de velsmagende, men de giver også store fordele for kroppen. Vi inviterer dig til at prøve at spise to bananer om dagen og nyde de sundhedsmæssige forbedringer!

Ud over at have en god smag er bananer også meget sunde. Hvis du ikke tror på dette, så prøv at spise to bananer om dagen, og du vil se, hvordan din krop reagerer.

I denne artikel tager vi et kig på nogle af de mange fordele ved bananer.

To bananer om dagen sænker blodtrykket

Bananer er i stand til at bringe dit blodtryk tilbage til dets normale niveauer. Dette skyldes, at de reducerer højt blodtryk takket være, at de indeholder omkring 420 mg kalium.

Se også:
De 6 bedste urter til at beskytte ens lever

De reducerer overskydende vægt

Bananer er i stand til at reducere overskydende vægt takket være deres høje fiberindhold, hvilket betyder, at de mætter dig længere.

Gule bananer

Bananer er en fødevare, der indeholder resistent stivelse. Dette er et stof, der reducerer appetitten og hjælper til at forhindre dig i at blive ved med at tage på i vægt. Denne stivelse kan også bidrage til at reducere blodsukkerniveauet.

Derudover øger det din krops følsomhed overfor insulin, hvilket er meget vigtigt. Hvis cellerne ikke er følsomme for insulin, kan de ikke absorbere glukose. Så føler du dig sulten. Det hele afhænger af fedtopbygningen af ​​insulin.

De reducerer chancerne for at lide af anæmi

Bananer reducerer chancerne for at lide af anæmi. Anæmi skyldes manglen på jern i blodet og forårsager ekstrem træthed som følge af reduktionen i de røde blodlegemer og et lavt hæmoglobin niveau.

Bananer indeholder høje niveauer af jern og stimulerer dermed dannelsen af ​​røde blodlegemer. Plus, de er også en kilde til vitamin B6, som er ansvarlig for at regulere niveauerne af glukose i blodet.

De forbedrer fordøjelsen

Bananer er i stand til at forbedre din fordøjelse. Denne frugt er let fordøjelig uden irritation af fordøjelseskanalen.

Bananer indeholder resistent stivelse, som ikke bliver fordøjet. Således når den tyktarmen for at understøtte væksten af ​​sunde bakterier.

Samlet set er det en slags frugt, der anbefales i tilfælde af mavekatar eller halsbrand eller at spise efter diarré, fordi det genopretter de mineraler, der er gået tabt.

Vi anbefaler at du læser:
Sygdomme, der kan skjule sig bag fordøjelsesbesvær

De reducerer stressniveauet

Bananer vil reducere dine stressniveauer og forbedre dit humør. Bananer indeholder tryptophan, et stof, som kroppen har brug for at producere serotonin, som er kendt som lykkehormonet.

En banan indeholder også ca. 27 mg magnesium, et mineral, der er ansvarligt for at sikre, at vi falder i søvn, hvilket er relateret til vores humør.

To bananer om dagen vil give dig masser af vitaminer

Bananer er rige på vitamin B6: en banan indeholder 20% af den anbefalede daglige dosis af vitamin B6. Takket være dette vitamin kan kroppen producere insulin, hæmoglobin og de aminosyrer, der er nødvendige for at skabe sunde celler.

Bananer skåret i skiver

Bananer indeholder også masser af vitamin C. Faktisk bidrager en banan med 15% af det anbefalede daglige indtag.

C-vitamin er en stor antioxidant og er ansvarlig for neutralisering af skadelige frie radikaler, det vil sige aktive molekyler, der ødelægger kroppen.

Takket være mængden af C vitamin i bananer er det meget nemt for kroppen at opretholde sunde blodkar og deltage i produktion af kollagen.

De giver dig energi

Kaliumindholdet i bananer beskytter dine muskler mod kramper. Kulhydraterne giver vores krop energi til hård træning.

Anbefalinger at huske på

Bananens modenhed påvirker dens ernæringsmæssige egenskaber. Hvis du køber grønne bananer, skal du vide, at de hovedsageligt består af stivelse.

Modne bananer på tallerken

Stivelse er som nævnt et polysaccharid af glucosemolekyler, der frigiver energi lidt efter lidt. Stivelsen gør bananer vanskelige at fordøje for kroppen.

Hvis du vælger modne bananer, indeholder de 90% saccharose og kun 7% stivelse. Saccharose består af et molekyle glucose og en af fructose. Som følge heraf absorberes det hurtigere, og dets virkning på glykæmi og insulinrespons er større.

FRA INTERNETTET