Sådan skal din kost se ud, hvis du vil tabe dig hurtigt

· 3. december 2018
Du behøver ikke følge en streng slankekur for at tabe dig. Den metode, vi viser dig i dag, begrænser ikke nogen fødevarer. Det er en metode til at ændre din kostplan, samtidig med at din krop får de næringsstoffer, den har brug for.

Hvis du vil tabe dig og holde vægten, skal du have en afbalanceret kost og holde fast ved den. Du kan ikke bare bruge en hurtig diæt til at tabe dig og derefter holde op med at følge den. Du skal stræbe efter at have et sundt liv.

Ved at følge denne diæt bør du være i stand til at tabe dig et pund om ugen. På denne måde kan du forvente at tabe omkring fire pund om måneden, uden behov for nogen “mirakelkur”. Mange af disse typer diæter virker alligevel ikke, da folk tager vægten på igen, så snart de holder op med kuren.

I denne artikel vil vi vise dig en diæt som vil hjælpe dig med hurtigt at tabe dig, samtidig med at du forbliver sund.

Du behøver ikke følge en streng slankekur for at tabe dig. Den metode, vi viser dig i dag, begrænser ikke nogen fødevarer. Det er en metode til at ændre din kostplan, samtidig med at din krop får de næringsstoffer, den har brug for.

Hovedidéen er, at du reducerer antallet af kalorier, du får fra fedtstoffer og sukkerarter, med hvad de kalder en “hypo-kalorie diæt”.

Det skal du spise, hvis du vil tabe dig hurtigt

Mejeriprodukter

En række mejeriprodukter

Først har vi mejeriprodukterne. De eventuelle mejeriprodukter, du spiser, bør have lavt fedtindhold, såsom skummetmælk eller yoghurt.

Hvis du vil prøve vegetabilske drikkevarer som sojamælk, mandelmælk eller rismælk, skal du søge efter dem, der er rige på calcium.

Læs også: Kost mod depression: Mad til godt humør

Frugt, grøntsager og bælgfrugter

forskellige frugter og grøntsager

Dernæst har vi grøntsager. Disse bør inkluderes i enhver sund diæt, og de bør være en del af alle dine frokoster som tilbehør, og den vigtigste ingrediens ved aftensmad.

Blandt de mange grøntsager, du kan vælge imellem, er salat, tomater, agurk, gulerødder, courgetter, svampe og grøntsager i korsblomst-familien, såsom broccoli eller blomkål, nogle af de bedste valg.

Frugt bør også være en del af enhver diæt. Det anbefales, at du spiser to eller tre stykker frugt hver dag, og du bør inkludere dem til morgenmad, frokost og aftensmad.

Frugt udgør også en god snack. Det er den perfekte løsning, hvis du bliver sulten mellem måltiderne.

Så har vi korn og bælgfrugter. Disse typer fødevarer giver en masse energi. Som følge heraf skal du inkludere en portion på størrelse med ca. en knytnæve af enten korn eller bælgfrugter.

Når det kommer til pasta, skal du vælge fuldkorns-hvedepasta og undgå meget raffinerede produkter.

Læs også: Lav en hjemmelavet elektrolyt-drink mod dehydrering

Protein og fedt

protein og fedt

Vi skal også huske at inkludere kilder til protein, såsom æg, kød eller fisk. Hvad angår æg, skal du spise mellem tre og fire om ugen. Kød skal i de fleste tilfælde være hvidt. Prøv at undlade at spise rødt kød mere end to gange om ugen.

Hvad angår fisk, så prøv at spise mere af det, så du kan reducere dit kødindtag. Prøv at spise noget fisk fire eller fem gange om ugen, og husk at spise en blanding af hvid og olieholdig fisk. Endelig skal olier og fedtstoffer skæres ned til to eller tre spiseskefulde om dagen.

Du kan bruge denne mængde olie til madlavning eller som dressing. Reduktionen af ​​fedt og kød er især afgørende for at reducere dit kalorieindtag så du kan tabe dig hurtigt.

En diæt til at tabe sig hurtigt

Kvinde spiser en sund morgenmad

For lettere at holde rede på disse fødevarer i løbet af hele dagen, er det bedst at lave en måltidsplan for bedre at kunne organisere dine måltider. På denne måde kan du sikre dig, at du får de rigtige mængder af hver slags mad og holder din diæt afbalanceret.

  • Ved morgenmaden har du have nogle mejeriprodukter, såsom kaffe med skummetmælk eller nogle kornprodukter. Du kan også prøve toast med noget kalkunkød. Dette er en stor kilde til energi og protein til at starte dagen på.
  • Senere, om formiddagen, skal du spise en frugt snack, såsom et par kiwier, en banan eller en appelsin. Dette vil hjælpe med at afværge sulten indtil frokosttid.
  • Til frokost, hav en forret med grøntsager, korn og bælgfrugter, som suppe eller en bagt kartoffel. Til hovedret kan du spise lidt fedtfattigt protein, som kylling eller grillet laks. Endelig skal din dessert være mejeriprodukter, såsom en fedtfattig yoghurt.
  • Midt på eftermiddagen kan du spise en anden frugt snack, ligesom du gjorde om formiddagen. På den måde har du fået din anbefalede mængde frugt den dag. Prøv en banan eller et æble.
  • For at afslutte dagen, følg den samme rutine som du gjorde til frokost, men med mindre portioner til middag. Spis nogle grøntsager i en grøn salat eller nogle grillede svampe med en kilde til protein, som tunge eller kulmule eller endda en omelet.

Endelig skal du afslutte dagen med endnu et mejeriprodukt, såsom et glas varm mælk eller en fedtfattig yoghurt.