Syv effektive øvelser til at reducere dobbelthagen

· 27. oktober 2018
Disse øvelser er ret nemme, så du kan gøre dem når som helst og i dit hjems komfort.

Med kun et par minutter hver dag kan du styrke din kæbe og nakke hals. Sådan kan du reducere dobbelthagen. Dobbelthage er meget ubehageligt og ser også rigtig grimt ud, når man ser sig selv i spejlet eller på et billede.

Fedtopbygning i denne del af kroppen kan betyde, at du er tilbøjelig til at kardiometabolske sygdomme. Ikke kun overvægtige mennesker har en dobbelthage, men du kan også udvikle en, hvis du har slappe kæbe muskler, som får dit ansigt tabe sin figur.

Dette sker normalt efter en vis alder, men du bør altid være forsigtig. Således er her de mest effektive øvelser til at reducere en dobbelthage. Den gode nyhed er, at disse øvelser er ret nemme, så du kan gøre dem når som helst og i dit hjems komfort.

1. Bevæg din tunge for at reducere dobbelthagen

Kvinde rækker tungen ud.

  • Sid et behageligt sted, med ryggen helt lige og din mund lukket.
  • Derefter gør cirkulære bevægelser med tungen omkring mundens top.
  • Prøv at lave ti repetitioner tre gange om dagen.
  • Du kan også forsøge at lave cirkulære bevægelser side til side.

Læs også: Mad og motion: Nøglen til at få strandkrop

2.Tryk tungen mod ganen

  • Start med ryggen helt lige og dine skuldre afslappede, helst i et behageligt sted.
  • Tilt hovedet helt tilbage, indtil du kigger mod loftet.
  • Tryk derefter dine tunge mod ganen. Mens du gør denne bevægelse med din tunge, skal du bøje dit hoved på en måde, der får din hage til at røre brystet.
  • Du bør aldrig stoppe med at presse din tunge mod ganen, mens du gør denne øvelse, så koncentrer dig! Derefter slapper du af i tungen og vender tilbage til startpositionen.
  • Lav mindst 20 repetitioner om dagen.

3. Rynk panden

  • Du kan gøre denne øvelse stående eller siddende. Gør det, der virker bedst for dig.
  • Stik din læbe så langt væk fra munden som muligt, som babyer gør, når de er ved at græde.
  • Mens du rynker panden, strammer dine nakke muskler, så bøj dit hoved på en måde, der får din hage til at røre ved brystet.
  • Hold altid ryggen og skuldrene lige, mens du gør denne øvelse.
  • Når din hage berører brystet, skal du vende tilbage til startposition, hvile og gentage det mindst 15 gange om dagen.

4. Lav et “o” med læberne

Åben mund.

  • Start med ryggen lige og dine skuldre langs siden.
  • Derefter vip hovedet bagud og luk dine læber for at danne en “O” form.
  • Hold halsen stiv og hold denne position i 20 eller 25 sekunder. Derefter vend tilbage til startposition og gentag mindst 10 gange om dagen.

Læs også: De mentale og fysiske fordele ved aerobics

5. Sådan kan du reducere dobbelthagen ved at rotere dit hoved

  • Du kan lave denne øvelse i en siddende eller stående stilling. Det vigtige er at holde ryggen så lige som muligt.
  • Du skal hage skal berøre en af ​​dine skulder og derefter skal du gøre det samme med den anden.
  • Din hage skal lave en halvcirkelformet bevægelse, gnidende mod brystet, indtil den når den anden skulder. Sørg for at holde dine skuldre nede under øvelsen.
  • Gentag ti gange.

6. Kys loftet

  • For at gøre denne øvelse skal du stå lige med dine arme hængende langs dine sider.
  • Derefter vip hovedet mod loftet.
  • Bagefter fold du dine læber så hårdt som muligt, indtil du føler spændinger i nakke og kæbemuskler.
  • Hold i mindst fem sekunder, og vend tilbage til startposition.
  • Gentag denne øvelse 15 gange hver dag.

7. Udtal vokalerne

Kvinde åbner sin mund.

Du kan lave denne nemme øvelse til at reducere dobbelthagen når som helst.

  • Stå med ryggen helt lige.
  • Udtal hver vokal langsomt, med din mund åben.
  • Prøv at gentage så mange gange som muligt.