Sådan kan du dæmpe appetitten naturligt

Der findes masser af naturlige kosttilskud på markedet, som har vist sig at kunne undertrykke din appetit og forhindre dig i at snacke mellem måltiderne.
Sådan kan du dæmpe appetitten naturligt

Sidste ændring: 04 april, 2022

Vi har allerede nok bekymringer i vores travle og hektiske liv uden at skulle stresse over at forsøge at tabe os. Strenge diæter er ikke for alle, men vidste du, at der findes nogle naturlige måder at dæmpe appetitten på?

En af hovedårsagerne til, at folk opgiver deres diæter, er, at de føler sig sultne hele tiden. Men sådan behøver det ikke at være. I denne artikel gennemgås forskellige måder at dæmpe appetitten på naturligt. Herunder at drikke mere vand, spise flere fibre og tage dokumenterede naturlige kosttilskud.

Så hvorfor ikke udvikle sunde vaner og give nogle af disse bedste tips en chance, før du opgiver diæten?

Prøv forskellige fødevarer for at dæmpe appetitten

Det er ekstremt vigtigt at spise en sund og afbalanceret kost, hvis du ønsker at tabe dig, og det samme gælder for at holde sulten på afstand.

Hvis du spiser måltider med et højt indhold af protein og gode fedtstoffer som f.eks. omega 3, kan det hjælpe dig med at føle dig mæt i længere tid. Fødevarer som æg, grøntsager, frugt, fisk og magert kød kan alle hjælpe dig med at blive hurtigere mæt og forhindre dig i at snacke mellem måltiderne.

Drik mere vand for at dæmpe appetitten

Det er en kendsgerning, at selv om vi ved, at vi burde, drikker de fleste af os ikke nok vand i løbet af dagen, hvilket kan få os til at føle os sløve og kan påvirke vores hud, hår og vores generelle humør.

Vand kan også hjælpe med at kontrollere din sult mellem måltiderne. At drikke et glas vand før hvert måltid sikrer ikke kun, at du holder din krop hydreret. Det mætter dig også, så du ikke føler behov for at spise et så stort måltid.

Naturlige kosttilskud

Der er masser af naturlige kosttilskud på markedet, som har vist sig at dæmpe appetitten. De vil forhindre dig i at snacke mellem måltiderne.

Produkter, herunder Garcinia cambogia, æblecidereddike og akaciebær, er helt naturlige kosttilskud. De har et højt fiberindhold. De kan i bund og grund få dig til at føle dig mæt, selv når du ikke er det.

Websteder, der er eksperter i naturlige kosttilskud, har disse og mange flere vitaminer og kosttilskud til rådighed og er altid klar til at besvare eventuelle spørgsmål, du måtte have.

Fyld op med fibre

I modsætning til de fleste andre ting, vi spiser, nedbrydes fibre ikke for at blive fordøjet. Derfor forbliver de i kroppen i længere tid og bremser fordøjelsesprocessen. Det gør, at du føler dig mere mæt i længere tid.

Fødevarer, der er rige på fibre, strækker i det væsentlige maven, frigiver mæthedshormoner og bremser mavens tømningsproces. Sunde fibre findes i fødevarer som grøntsager, avocadoer, æbler, mandler, chiafrø, fuldkorn, bønner og bælgfrugter.

Start dagen rigtigt

“Morgenmaden er dagens vigtigste måltid”. Det er noget, vi har hørt fra diætister og ernæringseksperter i mange år. Selv om mange af os ikke har tid til morgenmad på grund af studie, job og en hektisk livsstil, er der faktisk meget sandt i det, vi har fået at vide.

At spise en proteinrig morgenmad kan være nyttigt for folk, der har en tendens til at blive sulten midt på formiddagen, eller som har brug for hjælp til at tabe sig og styre deres vægt. Undersøgelser har vist, at det tager længere tid for kroppen at fordøje protein end kulhydrater, hvilket kan dæmpe appetitten.

Æg har et særligt højt proteinindhold, så prøv at spise æg eller en omelet til morgenmad for at holde dig mæt indtil frokost – og også for at øge dit energiniveau. Perfekt, hvis du føler dig sløj midt på formiddagen.

Grøn te kan dæmpe appetitten

Grøn te kan dæmpe appetitten

Hvis du bliver træt af at drikke vand, kan du øge dit daglige væskeindtag ved at drikke grøn te, som er en naturlig appetitnedsættende fødevare.

Grøn te kan hjælpe dig med at holde op med at gribe efter kagedåsen, og undersøgelser udført af ernæringseksperter rapporterer, at catechinerne i grøn te hjælper med at forhindre glukose i at bevæge sig ind i fedtcellerne. Dette stabiliserer dit blodsukker, hvilket stabiliserer din sult.

Opsummering

Disse fremragende og dokumenterede naturlige metoder til at dæmpe appetitten kan virkelig virke for dig. Vi håber, at du har nydt at læse nogle af vores bedste tips. Husk blot, at hvis du ønsker at tabe et par ekstra kilo og holde dem væk, så vil det tage lidt tid.

Det er også vigtigt, at du spiser en sund og afbalanceret kost og dyrker regelmæssig motion som en del af dit løbende vægtkontrolprogram.

Det kan interessere dig ...
Grunde til, at stress øger appetitten
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
Grunde til, at stress øger appetitten

Mange overspiser under stress. Deres argument er, at mad får dem til at føle sig bedre tilpas. Vi ser på, hvorfor stress øger appetitten.