Tab dig med denne smoothie mod ophobet væske

23. februar 2019
Denne smoothie vil hjælpe dig med at øge dit stofskifte og tabe dig, mens den gør dig mæt og hjælper med at skylle ophobet væske ud af din krop.

Den bedste måde at tabe sig på, er ved at udskifte fødevarer, der får dig til at tage på, med sundere erstatninger, der aktiverer dit stofskifte. På den måde brænder du flere kalorier og slipper af med de ophobede væsker, der får dig til at se større ud end du er. Lær om denne lækre smoothie mod ophobet væske lavet af ananas, kokosnød og ingefær og gå ned i vægt og slip af med ophobet væske på en sund måde.

Sig nej til “mirakelkure”

Mirakelkure er som regel svære at overholde

I dagens verden findes der alle slags “mirakel” kure der lover hurtige, fantastiske resultater.

Disse kure er normalt baseret på noget mad, der er godt for dit helbred og vægttab. De har imidlertid en tendens til at være meget restriktive og ubalancerede: for lave i fedtindhold og kalorier.

En effektiv, sund kost er en, der ikke gør skader den person, der følger den, men fylder dem med energi og optimisme, mens de gradvist forbedrer deres spisning.

Fødevarerne i disse mirakelkure er nogle gange faktisk en fantastisk måde at tabe sig lettere på. Men de bør være del af en afbalanceret kost.

Tab dig med sunde fødevarer

Nedenfor fremhæver vi tre fødevarer, der hjælper din krop til at forbrænde kalorier og fedt og eliminere ophobede væsker.

Kokosnød

Kokosnødder er en tropisk frugt, der i lang tid har haft et dårligt ry på grund af deres indhold af mættet fedt.

Men over tid har det vist sig at være en meget nærende fødevare med fedtstoffer, der er gode for dig og endda til vægttab.

Når du indtager denne form for fedt, øges din krops stofskifte hurtigere, så du lettere taber dig (hvis du har behov for at tabe dig).

Denne fødevare vil ikke hjælpe en person med at tabe sig, hvis vedkommende ikke behøver det; det regulerer din vægt.

Kokosolie hjælper også dit hjerte, styrker dit immunforsvar, giver dig energi, holder din hud sund og regulerer din skjoldbruskkirtel, som nogle gange er årsagen til vægtforøgelse.

Læs også:

6 fantastiske helbredsfordele ved kokosolie

Ananas

Ananas er godt mod fordøjelsesbesvær

Ananas findes ofte i vægttabsdiæter og anbefales normalt til fordøjelsesproblemer.

Denne tropiske frugt har højt vand- og fiberindhold og er dermed lav på kalorier.

Disse egenskaber gør det til en god måde at stille din sult, når du har lyst til at snacke mellem måltiderne.

Det er også et kraftigt vanddrivende middel. Regelmæssigt indtag hjælper med at fjerne ophobet væske i din krop, der forårsager hævelse og oppustethed i områder som dine ben, mave og ansigt.

Ingefær

Ingefær er en rod, der bruges som krydderi i mange forskellige kulturer for at give et frisk, krydret spark til mad og hjælper med fordøjelsen.

Men i naturlig medicin er det perfekt til at eliminere giftstoffer og ophobet væske, for virkelig at få dit stofskifte i gang.

Dit stofskifte er ansvarlig for kalorieforbrænding. Hvis det er aktiveret, forbrænder du flere kalorier med lille indsats.

Læs også:

Super nem opskrift på ingefærshot

Vanddrivende smoothie mod ophobet væske til vægttab

Smoothie mod ophobet væske

Ingredienser

  • Frugtkødet fra en halv kokosnød
  • En halv moden ananas
  • Et stykke ingefær (efter smag)
  • 1 liter vand

Bemærk: Hvis du ikke kan finde frisk kokos, kan du bruge kokosmælk på dåse i stedet for en liter vand.

Forberedelse

  • Bland først kokos frugtkødet med varmt vand i et par minutter.
  • Derefter tilsættes ananas og ingefær og pisk igen, indtil det hele er godt blandet.
  • Si væsken fra og, hvis du kan foretrækker det, afkøl saften.
  • Du kan søde saften med en smule stevia, selvom ananasen allerede giver den en naturlig sødme.

Hvordan drikker jeg denne smoothie mod ophobet væske?

Indtag denne vanddrivende, udrensende smoothie i løbet af dagen som følger:

  • 2 kopper på tom mave, en halv time før morgenmad
  • 1 kop midt på formiddagen
  • Endnu en kop midt på eftermiddagen

Hvis du drikker denne smoothie mod ophobet væske uden for dine måltider, vil du forbedre dens vægttabeffekter. Du kan drikke det i en uge eller to flere gange om året. Ledsag det altid med en sund, afbalanceret kost.

  • DebMandal, M., & Mandal, S. (2011). Coconut (Cocos nucifera L.: Arecaceae): In health promotion and disease prevention. Asian Pacific Journal of Tropical Medicine. https://doi.org/10.1016/S1995-7645(11)60078-3
  • Viljoen, E., Visser, J., Koen, N., & Musekiwa, A. (2014). A systematic review and meta-analysis of the effect and safety of ginger in the treatment of pregnancy-associated nausea and vomiting. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-13-20
  • Farid Hossain, M. (2015). Nutritional Value and Medicinal Benefits of Pineapple. International Journal of Nutrition and Food Sciences. https://doi.org/10.11648/j.ijnfs.20150401.22