Tricks til en glad og sund overgangsalder

At være sund og glad i overgangsalderen betyder at passe på dig selv, men også at lytte til dig selv. Så vil du indse, at du er den samme person som altid, bare med flere livserfaringer.

Overgangsalderen er ofte et misforstået fænomen. Der er trods alt mange fordomme, og nogle tror, ​​at det er slutningen af toppen af dit liv. Men det er helt muligt at have en glad og sund overgangsalder.

Ligesom i begyndelsen af ​​ungdomsårene har denne rekonfiguration fysiske konsekvenser og humørsvingninger, som ikke altid er behagelige.

Men man forstår meget mere om overgangsalder nu, og der er mange måder at kontrollere det og være lykkelig og sunde på.

Du skal bare give det en chance og være konsekvent. Det er værd at prøve, synes du ikke?

Værktøjer til en sund og glad overgangsalder

1. Pas på dine knogler

Pas på dine knogler

Det er almindeligt for dine knogler at begynde at bryde ned. Derfor er det en god ide at tilføje mad til din diæt, der er højt i kalcium og andre mineraler. De er antioxidanter og har magten til at bremse aldringen af dine knogler.

Ledsag disse fødevarer med motion for at styrke dem. En af de mest anbefalede øvelser er at gå. Det vil også hjælpe dig med at forbrænde det fedt, der vil begynde at opbygges og det vil også forbedre din cirkulation.

2. Få 20 minutter sol om dagen

Sol hver dag i overgangsalderen

At få lidt sol er en fantastisk måde at få D-vitamin på. En ting, som dette vitamin gør, er at hjælpe kalcium blive absorberet i din krop. Sollys hjælper også med at forbedre dit humør og slår derfor to fluer med et smæk.

Men vælg den rigtige tid til at være i solen. De første timers sol om morgenen og de sidste om eftermiddagen er bedst.

Husk, at UV-stråler kan skade din hud, så tag forholdsregler.

3. Drik meget vand

Drik vand for at undgå symptomer på overgangsalderen.

Uanset om du læser dette, fordi du vil forhindre det, eller om du går igennem det lige nu, har du helt sikkert hørt om hedeture. Dette er en pludselig intens følelse af varme, der ofte forårsager meget sved.

For at forhindre dehydrering er det bedst at drikke mindst 8 glas vand om dagen. Dette råd er for alle, men det er særligt vigtigt, hvis du går gennem overgangsalderen.

At holde din hud smuk og din krop godt fungerende afhænger meget af, hvor meget vand du drikker. Uden vand vil du have flere rynker, din hud bliver slappere, og dine organer vil ikke kunne fungere som de burde.

4. Tag ud med dine venner for en glad og sund overgangsalder

Tag ud med vennerne for god overgangsalder

Ovenfor sammenlignede vi overgangsalderen med ungdomsårene. Begge er som en følelsesmæssig rutsjebane.

Derfor skal du finde tid til dig selv. At gå ud med dine venner er meget vigtigt. At tale med andre mennesker har meget positive virkninger på din hjerne.

Det er også et sikkert, tillidsfuldt sted. I vil grine sammen, men du får også et sted at dele dine problemer med. At komme ud med tingene er godt for en sund sjæl.

5. Mediter

Sund og glad overgangsalder med meditation

Sidst men ikke mindst er det også godt at tage tid til at reflektere og samle sig selv. Som du ved, betyder meditering at forbinde med dig selv, med din essens, og hvem du virkelig er. Den er fri for bånd og fri fra tid.

Du skal huske, at årene ikke kan tage dette væk fra dig. Du vil altid have det samme lys. I sidste ende er du bare en version af det barn, du engang var. Med meditation tager du de lag af, du har lagt på, og finder dig selv igen.

Meditation kan give dig den fred, du leder efter i denne tid af livet. Du vil indse, at din krop kan ændre sig, men dit indre forbliver intakt.

Det vil sætte dig i stand til at nyde dig selv og fejre dig selv.

De ændringer, som overgangsalderen bringer, kan faktisk blive en måde at se indad på. At tænke på hvad du vil, hvem du er, og hvad der er godt for dig.

Pas på dig selv og bekæmp disse misforståelser.

 

Kategorier: Sunde vaner Tags:
FRA INTERNETTET