Ideel kost til at tabe dig under overgangsalderen

For at nå dine mål med at tabe dig, kan du ikke give op og begynde at lede efter alternativer.
Ideel kost til at tabe dig under overgangsalderen

Sidste ændring: 03 juni, 2019

Ja, det er muligt at tabe dig under overgangsalderen. Det handler ganske enkelt om at tage visse faktorer i betragtning og lede efter de bedste muligheder for dig personligt. Hver eneste kvinde ønsker at se godt ud og have en god figur, uanset hvor gammel hun er. Og alligevel, hvem vil ikke se og føle sig som deres bedste?

Under overgangsalderen, hvor du overgår fra et reproduktivt stadium til et ikke-reproduktivt stadium, sker der en række ændringer i din krop. Mange mennesker går op i vægt, noget der ses som ubehageligt eller uønsket.

Derfor søger kvinder i denne periode ofte efter den ideelle kost for at tabe sig i igen i løbet af overgangsalderen, for derved at genoprette deres selvtillid og forbedre deres selvværd.

Ja, det er muligt at tabe dig under overgangsalderen

Selv om der ikke er nogen regel der kan anvendes på hver kvinde, er der nogle kosttilskud og råd, der kan være gode retningslinjer for alle.

De omfatter sunde livsstilsvaner, såsom: at være hydreret, få tilstrækkelig motion og selvfølgelig opretholde en nærende kost, der giver din krop de fordele den har brug for.

Disse er de grundlæggende søjler af enhver god kostplan.

Din krop fungerer baseret på dine vaner – så hvis du har mange dårlige vaner, vil chancen være at du ikke ser de bedste resultater. Som ordsproget siger: du er hvad du spiser.

Det handler ikke om at gå til ekstremer og helt eliminere en eller anden bestemt fødevare fra din kost. Derimod handler det om at hjælpe din krop med at få kvalitetsernæring.

I dag ønsker vi at dele en meget enkel diæt, der er let at følge. Du kan opnå dine mål med en lille indsats og en god indstilling. Herved vil du ikke kun tabe dig i overgangsalderen, men du begynder også at føle dig bedre tilpas og kan derved begynde at nyde et godt helbred.

Den ideelle kost

1. Begræns dine kulhydrater

Sunde foedevarer

Når du går til købmanden og begynder at lede efter alt på din liste, er det bedst at undgå kulhydrater. Dette vil hjælpe dig med at starte en kost med mere overbevisning, og dit helbred vil takke dig. Vi taler om pasta, ost, smør, stegte fødevarer og så mange andre produkter. Disse får dig til at akkumulere fedt og bidrage til vægtforøgelse – og du vil ikke have det rigtigt?

2. Tilsæt flere grøntsager til dine måltider

I overgangsalderen opdager du mange ændringer – selv i din appetit – som vil gøre din diæt til en opadgående kamp. Heldigvis er grøntsager en stor kilde til antioxidanter, vitaminer og mineraler. De bedste til at medtage i dit vægttab kost i overgangsalderen er:

  • Tomater
  • Gulerødder, rig på vitaminerne A, E og D
  • Salat, til salater og alle slags retter
  • Broccoli, den bedste antioxidant kilde
  • Løg, med masser af protein, mineraler, antioxidanter og endda calcium
  • Peber, som kan tilsættes til næsten enhver skål for at give den usædvanlig smag

3. Det er ikke en myte: du har brug for calcium

Foedevarer der er rige paa calcium

Du er sikkert allerede bekendt med dette tema, når du når overgangsalderen: Calciumindtag. Bare rolig – den gode nyhed er, at det ikke behøver at være så kedeligt som at tage piller og kosttilskud, når det kommer til at få dette mineral. Faktisk er mælk, almindelig yoghurt og nødder perfekt til dig, og de er rige på calcium. Glem ikke, at din diæt skal afbalanceres med og forbedres med en god øvelsesrutine. En stillesiddende livsstil er ikke din ven, glem aldrig.

4. Reducer mængden af rødt kød og spis mere fisk for at tabe dig under overgangsalderen

Roedt koed

I løbet af overgangsalderen konverterer din krop rødt kød til et overskud af kulhydrater, og det akkumuleres generelt i abdominalområdet. Dette er kontraproduktivt, hvis du vil tabe dig under overgangsalderen eller opretholde din ideelle vægt. Du kan erstatte rødt kød med fisk og skaldyr. Disse frugter fra havet giver fremragende sundhedsmæssige fordele, og de er også lækre. Der er også en overflod af opskrifter til at forberede fisk. Giv disse tips et forsøg og opnå dit mål om at tabe sig i overgangsalderen.