Sådan lindrer du urinsyregigt med ingefær og selleri

Hvor meget vand drikker du normalt om dagen? Husk, at for at bekæmpe urinsyre, skal du drikke 6-8 glas vand hver dag.
Sådan lindrer du urinsyregigt med ingefær og selleri

Sidste ændring: 13 oktober, 2018

En dårlig kost baseret på rødt kød, sukker og fedt kan forårsage mange problemer, deriblandt urinsyregigt. Det sker, når kroppen ikke er i stand til at slippe af med overskydende purin. Lidt efter lidt bliver de dannet til små urinsyrekrystaller, der er gemt i leddene, og som forårsager smerte og inflammation.

Nogle gange bliver gigten så alvorlig, at ledene hæver op og gør ondt. Heldigvis kan man lindre urinsyregigt på en enkel og effektiv måde. Vi viser dig hvordan i denne artikel.

Sådan lindrer du urinsyregigt

Ingefaer


Ingredienser

  • 1 agurk
  • 2 selleristilke
  • 7 gram ingefær
  • Saften fra ½ citron
  • En kop vand

Disse naturlige ingredienser kan hjælpe med at lindre urinsyregigt sammen med en sund og varieret kost. Vil du gerne vide hvordan?

  • Agurk: Agurker er vanddrivende og fugtgivende, hvilket er grunden til, at de er gode til at fjerne overskydende urinsyre i blodet. Denne grøntsag har et virkelig lavt fedtindhold, og er den perfekte supplement til enhver kost. Den er lækker, og passer også godt i salater.
  • Selleri: Selleri opfrisker og genopretter væskebalancen i kroppen. Den unikke smag går godt med mange retter. Du kan bruge det i bouillon, salater, kombinere det med kød og skabe rige og medicinske juicer som den, vi deler med dig i dag. Du skal vide, at selleri er fantastisk til at sænke dårligt kolesterol samt fjerne overskydende urinsyre. Den renser kroppen, er vanddrivende og stimulerer leveren og dens funktioner. Som du kan se, bør du altid have denne grøntsag i dit hjem.
  • Ingefær: Som vi ofte har nævnt på vores hjemmeside, er dette lægemiddel regelmæssigt brugt til at bekæmpe smerter og betændelse, men vidste du, at det er fantastisk til at lindre gigt og betændelse i leddene? Ifølge en undersøgelse fra januar 2010 og offentliggjort i fødevarer og kemisk toksikologi magasinet, indeholder ingefær en kemisk sammensætning kendt som 6-sogaol. Denne sammensætning reducerer betændelse forårsaget af urinsyregigt. Så hvis du ikke har frisk ingefær, så tag i supermarkedet og køb nogle til at lave dette lægemiddel.
  • Vand: Hvor meget vand drikker du normalt om dagen? Husk, at for at bekæmpe urinsyre, skal du drikke 6-8 glas vand hver dag. Først og fremmest skal du rense kroppen og skylle de skadelige giftstoffer ud, der gør dig syg.
  • Citron: Nogle frugter er gode til at rense kroppen og er ideelle til at fjerne urinsyre. Takket være deres alkaliserende egenskaber, kan du reducere overskydende urinsyrekrystaller, der samles omkring leddene. Citroner er også rige på vitaminer og mineraler, hvilket gør dem perfekte for dit helbred.

Instruktioner

Ingefaer lemonade

  • Start med at vaske agurk, selleristilke og ingefær.
  • Skræl og skær agurken i tern. De skal være små nok til at kunne være i din blender. Gør det samme med selleri.
  • Pres saften fra en halv citron ud. Du kan gemme den anden halvdel i køleskabet.
  • Skræl 7 gram ingefær
  • Læg alle ingredienserne i blenderen sammen med vand og citronsaft. Blend godt og tilføj et par isterninger hvis du har lyst. Det får juicen til at smage bedre.
  • Hvornår bør du drikke dette naturlige middel? Lige efter morgenmaden. På denne måde vil det hjælpe med at fremme fordøjelsen og være meget bedre til at rense kroppen fra urinsyre og krystallerne, som har sat sig i leddene. Det vil også hjælpe med at optimere din leverfunktion.
  • Du bør ideelt set tage dette middel i en uge, og derefter hvile i 4 dage før du begynder igen. Tages det regelmæssigt, vil det også hjælpe med at reducere overskydende kolesterol. Du vil hurtigt få det bedre!
Det kan interessere dig ...
5 simple typer morgenmad til gigt: gør dem til en del af din kost!
Bedre Livsstil
Læs den på Bedre Livsstil
5 simple typer morgenmad til gigt: gør dem til en del af din kost!

Gigt er en ekstremt almindelig lidelse. Det er dog stadig ikke helt forstået. Her er nogle typer morgenmad til gigt som du skal prøve.



  • So, A., & Thorens, B. (2010). Uric acid transport and disease. Journal of Clinical Investigation. https://doi.org/10.1172/JCI42344
  • Hainer, B. L., Matheson, E., & Travis Wilkes, R. (2014). Diagnosis, treatment, and prevention of gout. American Family Physician.
  • Grzanna, R., Lindmark, L., & Frondoza, C. G. (2005). Ginger—An Herbal Medicinal Product with Broad Anti-Inflammatory Actions. Journal of Medicinal Food. https://doi.org/10.1089/jmf.2005.8.125