Tab dig og kontroller kolesterol med vand og aubergine

10 december, 2018
Udover at fremme udrensningen af væsker og toksiner så kan vand med aubergine også give en mæthedsfornemmelse og hjælpe en til at kontrollere ens trang til mad.
 

Det er blevet en prioritet for hundreder af personer at kontrollere deres vægt og kolesteroltal. De er opmærksomme på de negative virkninger, det kan have på ens helbred. Og dette kan gøres ved hjælp af vand og aubergine.

Udover at påvirke ens udseende kan ophobningen af fedt i kroppen føre til kroniske problemer, såsom hjertesygdomme, diabetes og problemer med leddene blandt andet.

Takket være dette er eksperter indenfor helse og ernæring begyndt at anbefale en række sunde vaner og forbehold, som kan forbedre ens livsstil.

De har også afsløret en række “tricks”, som takket være deres næringsmæssige værdi udgør sunde alternativer til at hjælpe en til nemmere at tabe de ekstra kilo.

Vand med aubergine er én af de naturlige løsninger, som fremmer både vægttab og udrensningen af ens blod.

Denne drik er rig på fibre og antioxidanter. Det får ens krop til at forbrænde flere kalorier og fjerne skadelige lipider.

Regelmæssig indtagelse er et fremragende bidrag til ens kost. Især for personer, som har problemer med at tabe sig.

Hvad er fordelene ved vand med aubergine?

mavefedt

Én af de hovedsaglige fordele ved denne grøntsag, når det handler om at forbrænde fedt, er det faktum, at det indeholder mange næringsstoffer og meget få kalorier.

 

Det betydelige indhold af vand giver en vanddrivende effekt. Det bekæmper væskeophobning og hævelser.

Takket være E-vitamin, et kraftfuldt antioksidant, fremmer vand med aubergine et bedre blodomløb og mindsker ens risiko for hjertesygdomme.

Det er også rigt på kalium og natrium. Det er to mineraler, som i de rigtige mængder kan forbedre tilstanden af ens nervesystem og det kardiovaskulære system.

At indtage vand med aubergine fremmer også kroppens udrensning. Samtidig forbedrer det ens stofskifte og kontrollerer ens blodsukker.

Indholdet af fibre forbedrer ens fordøjelse og forebygger problemer, såsom forstoppelse og luft i maven.

Fibre er også ansvarlige for at give en mæthedsfornemmelse og forbedre ens evne til at optage fedt fra tarmene frem for at lade det ophobe sig i blodårerne.

En anden egenskab, som ikke bør overses, er det faktum, at aubergine stimulerer produktionen af galde og forbedrer leverens helbred ved at beskytte dette organ fra overdrevne mængder fedt.

Det anses for at være et glimrende tilskud til de personer, som lider af anæmi og problemer med immunforsvaret. Det skyldes, at det giver sunde mængder af magnesium og jern.

Læs venligst:

Honning og hvidløgsbehandling til din lever

Sådan laves vand med aubergine til at forbrænde fedt og kontrollere kolesteroltallet

Vand og aubergine
 

Når man laver og indtager vand med aubergine, så vil man ikke blot få et bedre helbred overordnet set og samtidig tabe sig. Men man vil også få mere energi, så ens krop kan klare alle opgaverne i løbet af ens daglige liv.

En anden fordel, som ikke er blevet nævnt, er det faktum, at det er en meget nem drik at lave. Og den er også temmelig billig, fordi ingredienserne er nemme at finde i supermarkedet og til at betale for.

Lad os komme igang!

Ønsker du at vide mere? Se:

Spis aubergine for at tabe dig og forbedre fordøjelsen

Ingredienser

  • 1 mellemstor økologisk aubergine
  • Saften fra 1 citron
  • 1 liter vand
  • 1 glasbeholder

Fremgangsmåde

  • Først skal man rense auberginen med en smule æbledicereddike eller bagepulver.
  • Når den er disinficeret, skærer man den i mindre tern, som er mere eller mindre en cm tykke.
  • Disse tern kommet i en glasbeholder og der tilsættes en liter vand.
  • Saften fra en citron presses og tilsættes til blandingen.
  • Denne drik opbevares i køleskabet, hvor den skal trække natten over.

Anvendelse

  • For at fremme udrensningen bør man drikke dette i syv dage i træk, hver måned.
  • Man kan også drikke det tre gange om ugen, eller når man har en stor trang til at spise noget.
  • En hel liter bør deles op i flere glas om dagen (et glas før hvert måltid, for eksempel).

For at opnå de bedste resultater, når det kommer til at kontrollere ens vægttab, så er det en god idé at forøge ens indtagelse af frugter og grøntsager og mindske ens indtag af fedt og raffineret mel.

 

Man bør også få mindst 30 minutter motion hver dag.

Ved at følge disse tips så kan man tabe et par cm i løbet af et par uger. Man bør dog have i baghovedet, at alles stofskifte fungerer forskelligt, og det vil måske tage længere tid for nogle personer.

Aubergine bør ikke blive spist råt i store mængder. Det skyldes, at det indeholder et alkaloid kendt under navnet solanin. Det kan forårsage opkast og diarré. Der er dog intet at frygte, hvis man kun indtager den anbefalede mængde.

  • Sozen E., Demirel T., Kartal Ozer N., Vitamin E: regulatory role in the cardiovascular system. IUBMB, 2019. 71 (14): 507-515.
  • Rebello CJ., O’Neil CE., Greenway FL., Dietary fiber and satiety: the effects of oats on satiety. Nutr Rev, 2016. 74 (2): 131-47.