Dette trick vil lindre dine muskelsmerter med det samme

27. marts 2019
Heldigvis findes der et trick, som kan være meget hjælpsomt for dig, når du vil lindre smerten. Alt, du har brug for, er et par tennisbolde og et par minutter.

Lider du af ubehagelige muskelsmerter? Lær naturlige måder til at lindre dine muskelsmerter i denne artikel!

Muskelsmerter kan opstå af mange årsager. Og sandheden er, at det er yderst ubehageligt, når de er der.

Heldigvis findes der et trick, som kan være meget hjælpsomt for dig, når du vil lindre smerten. Alt, du har brug for, er et par tennisbolde og et par minutter.

Læs videre og mærk forskellen.

Sådan kan du slappe af og lindre dine muskelsmerter på 60 sekunder

Dette trick består af en enkelt besked til alle dine muskler. For at gøre det har du brug for 2-4 tennisbolde.

  • Når du skal massere nakken, skal du vælge bolde, som allerede er brugt. Det er fordi, de er blødere.
  • Til andre områder, som benene eller ryggen, kan du bruge hårdere bolde

Masser den øvre del af ryggen for at lindre dine muskelsmerter

Tid: 2-5 minutter

  • Ved denne massage skal du ligge på gulvet og lægge to bolde mellem skulderbladene. For bedre komfort, kan du lægge en pude under hovedet
  • Dernæst, i løbet af tidsperioden, skal du forsigtigt rulle fremad, så boldene bevæger sig under dig
  • Hvis boldene flytter sig for meget, kan du prøve at potte dem i en sok for at forhindre dette

Sådan kan du lindre dine muskelsmerter i den nedre del af ryggen

Forat massere den nedre del af ryggen, skal du starte ved halebenet.

  • Sæt dig på gulvet og læg to bolde bagved dig på hver side af halebenet. Læn dig forsigtigt tilbage, ned mod gulvet. Du vil kunne mærke tryk i taljen
  • Derfra skal du, forsigtigt, presse hofterne i gulvet. Dette vil bevirke, at boldene ruller op langs ryggen
  • Gentag på den anden side

Kvinde vil gerne lindre muskelsmerter

Hofter

Tid: 2-3 minutter

  • For at massere området omkring hofterne, skal du først lægge dig på venstre side. Benene bør være strakte og kroppen støttet af din højre arm, som bøjes i albuen
  • placer en bold under din venstre hofte og pres den i gulvet
  • Prøv at bruge din kropsvægt på bolden. Det vil gøre, at den ruller under dig. Bolden skal rulle fra hoften, ned mod knæet og tilbage igen
  • Gentag denne massage i højre side

Læs også: De bedste øvelser for at få flotte hofter

Nakken

Tid: 1-2 minutter

  • For at slippe af med nakkesmerter, skal du ligge på ryggen og dreje hovedet til venstre
  • For at gøre det nemmere, kan du bruge bolden under højre side af nakken
  • Pres og flyt derefter bolden nedefra og op. Og drej  nu hovedet til højre i ca. et minut
  • Gentag på den anden side af nakken

Fødder

Plantar Fasciitis

Tid: 30 sekunder.

  • For at lette smerter i fødderne, skal du sidde på en stol. Læg derefter en tennisbold under den ene fod
  • Derpå skal du, forsigtigt, læne dig fremad. Læn din kropsvægt forover
  • Rul så bolden frem og tilbage under foden. Hold et pres på fode i den indikerede tidsperiode
  • Derefter kan du begynde at slå til bolde med undersiden af foden, mens du bruger forsigtige bevægelser. Gør også dette i 30 sekunder og gentag med den anden for

Arme

Tid: 2-3 minutter.

Armene er et af de områder, hvor vi ofte får muskelsmerter.

  • Fore at lindre disse problemer, sæt dig på en stol foran et bord og læg din hånd på en bold
  • Du skal rulle bolden fra fingerspidserne til albuen og tilbage igen
  • Roter armen og gentag øvelsen, startende ved håndledet

Brystmuskler og skuldre

Tid: 1 minut

  • Ved denne massage, for bryst og skuldre, skal du stå op. Stå op ad en væg og læg en bold under kravebenet
  • Tag dybe indåndinger og stå i denne position i et minut
  • Derefter masserer du ved at bevæge kroppen up, ned, til venstre og højre, så bolden ruller mellem væggen og kroppen
  •  For bedre kontrol over musklerne, kan du dreje dig og sænke hovedet

Læs også: Sådan kan du lindre knæsmerter med denne hjemmelavede massageolie

Sådan kan du lindre dine muskelsmerter i benene

  • Massage for benene begynder med, at du sidder på en stol med bøjede ben. Sæt hælen, på det bøjede ben, på stolekanten.
  • Placer tennisbolden i knæhasen og begynd, forsigtigt, at presse og slippe
  • Gentag ti gange med hvert ben

Husk, at ved massage af benene er det bedst at bruge hårde bolde.